Fernando má za sebou první ochutnávku nové aerodynamiky monopostu IndyCar během zvláštního testu v Barber Motorsport Parku. Jaké si odnáší pocity?
Španěl se projel v modrozelenému voze Andretti Honda DW12 bez nálepek sponzorů po okruhu v Alabamě, kde dopoledne pršelo. Zažil tak mokré i suché podmínky na trati a odjížděl spokojený.
"Je, šlo o dobrý den, byla to zábava. Miluji testování nových vozů a testovat IndyCar na silničním okruhu je něco výjimečného. Mám dostatek štěstí, že jsem mohl jezdit za mokra, přechodných podmínek a za sucha, takže si celkově odnáším dobrý pocit na všech typech trati. Počasí pro nás dnes bylo dobré - trochu větrno odpoledne, ale celkově šlo o pozitivní den," říká Alonso.
What a day😍!! Grateful to be again behind the wheel of an Indycar . Thanks @McLarenF1 and @FollowAndretti for the effort to make this test happen . The guys running the car were amazing. Thanks @BarberMotorPark , challenging and beautiful circuit. 📸: @IndyCar pic.twitter.com/sN2vo3Cx0s
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 6, 2018Když si vyzkoušel superrychlou trať i silniční okruh, čemu by dal přednost? "Můj instinkt mi asi říká silniční okruh, protože na tom jsem byl zvyklý jezdit celý život, ale Indy 500 bylo úžasným zážitkem, takže to je tak 50 na 50."
"Myslím, že se mi moc líbí chování auta na silničním okruhu, ale mám rád i to, jak závodíte na oválech, časujete zákryt za vozy, provoz a veškeré ty předjížděcí manévry jsou podle mě na oválech trochu snadné, takže pokud jde o akci na dráze, tak se mi líbilo Indy 500," pokračuje pilot McLarenu.
Fernando puts the @FollowAndretti #29 through its paces at Barber Motorsports Park today... his first road course outing in an IndyCar. 👊 pic.twitter.com/cWMjjfXzwc
— McLaren (@McLarenF1) September 5, 2018Alonso bude příští rok usilovat o získání Trojkoruny, ke které mu nyní chybí už jen vítězství v Indy 500. Triumf z GP Monaka v F1 i z Le Mans už má po červencovém dobrodružství s Toyotou v kapse. Své plány na rok 2019 ještě oficiálně ale nepotvrdil.
"Už jsem to vyhlížel loni. Měl jsem nějaké možnosti k testování vozu na silničním okruh po Indy 500. Nenašli jsme na to čas, ale letos už k tomu už nyní rozhodně došlo a já z toho mám radost. Miluji trávit čas za volantem a rozhodně u nových aut, nové zážitky, učit se hodně nových věcí od týmů, inženýrů a všech, takže šlo o šťastný den," uzavírá Alonso, jenž příští rok opustí F1.
Watch what happened when Fernando took to a road course in an IndyCar for the first time thanks to @FollowAndretti, and hear from the man himself. 👍 @alo_oficial. pic.twitter.com/vjJzFy0sEG
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2018Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.