Fernando má za sebou první ochutnávku nové aerodynamiky monopostu IndyCar během zvláštního testu v Barber Motorsport Parku. Jaké si odnáší pocity?
Španěl se projel v modrozelenému voze Andretti Honda DW12 bez nálepek sponzorů po okruhu v Alabamě, kde dopoledne pršelo. Zažil tak mokré i suché podmínky na trati a odjížděl spokojený.
"Je, šlo o dobrý den, byla to zábava. Miluji testování nových vozů a testovat IndyCar na silničním okruhu je něco výjimečného. Mám dostatek štěstí, že jsem mohl jezdit za mokra, přechodných podmínek a za sucha, takže si celkově odnáším dobrý pocit na všech typech trati. Počasí pro nás dnes bylo dobré - trochu větrno odpoledne, ale celkově šlo o pozitivní den," říká Alonso.
What a day😍!! Grateful to be again behind the wheel of an Indycar . Thanks @McLarenF1 and @FollowAndretti for the effort to make this test happen . The guys running the car were amazing. Thanks @BarberMotorPark , challenging and beautiful circuit. 📸: @IndyCar pic.twitter.com/sN2vo3Cx0s
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 6, 2018Když si vyzkoušel superrychlou trať i silniční okruh, čemu by dal přednost? "Můj instinkt mi asi říká silniční okruh, protože na tom jsem byl zvyklý jezdit celý život, ale Indy 500 bylo úžasným zážitkem, takže to je tak 50 na 50."
"Myslím, že se mi moc líbí chování auta na silničním okruhu, ale mám rád i to, jak závodíte na oválech, časujete zákryt za vozy, provoz a veškeré ty předjížděcí manévry jsou podle mě na oválech trochu snadné, takže pokud jde o akci na dráze, tak se mi líbilo Indy 500," pokračuje pilot McLarenu.
Fernando puts the @FollowAndretti #29 through its paces at Barber Motorsports Park today... his first road course outing in an IndyCar. 👊 pic.twitter.com/cWMjjfXzwc
— McLaren (@McLarenF1) September 5, 2018Alonso bude příští rok usilovat o získání Trojkoruny, ke které mu nyní chybí už jen vítězství v Indy 500. Triumf z GP Monaka v F1 i z Le Mans už má po červencovém dobrodružství s Toyotou v kapse. Své plány na rok 2019 ještě oficiálně ale nepotvrdil.
"Už jsem to vyhlížel loni. Měl jsem nějaké možnosti k testování vozu na silničním okruh po Indy 500. Nenašli jsme na to čas, ale letos už k tomu už nyní rozhodně došlo a já z toho mám radost. Miluji trávit čas za volantem a rozhodně u nových aut, nové zážitky, učit se hodně nových věcí od týmů, inženýrů a všech, takže šlo o šťastný den," uzavírá Alonso, jenž příští rok opustí F1.
Watch what happened when Fernando took to a road course in an IndyCar for the first time thanks to @FollowAndretti, and hear from the man himself. 👍 @alo_oficial. pic.twitter.com/vjJzFy0sEG
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2018Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.