Fernando má za sebou první ochutnávku nové aerodynamiky monopostu IndyCar během zvláštního testu v Barber Motorsport Parku. Jaké si odnáší pocity?
Španěl se projel v modrozelenému voze Andretti Honda DW12 bez nálepek sponzorů po okruhu v Alabamě, kde dopoledne pršelo. Zažil tak mokré i suché podmínky na trati a odjížděl spokojený.
"Je, šlo o dobrý den, byla to zábava. Miluji testování nových vozů a testovat IndyCar na silničním okruhu je něco výjimečného. Mám dostatek štěstí, že jsem mohl jezdit za mokra, přechodných podmínek a za sucha, takže si celkově odnáším dobrý pocit na všech typech trati. Počasí pro nás dnes bylo dobré - trochu větrno odpoledne, ale celkově šlo o pozitivní den," říká Alonso.
What a day😍!! Grateful to be again behind the wheel of an Indycar . Thanks @McLarenF1 and @FollowAndretti for the effort to make this test happen . The guys running the car were amazing. Thanks @BarberMotorPark , challenging and beautiful circuit. 📸: @IndyCar pic.twitter.com/sN2vo3Cx0s
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 6, 2018Když si vyzkoušel superrychlou trať i silniční okruh, čemu by dal přednost? "Můj instinkt mi asi říká silniční okruh, protože na tom jsem byl zvyklý jezdit celý život, ale Indy 500 bylo úžasným zážitkem, takže to je tak 50 na 50."
"Myslím, že se mi moc líbí chování auta na silničním okruhu, ale mám rád i to, jak závodíte na oválech, časujete zákryt za vozy, provoz a veškeré ty předjížděcí manévry jsou podle mě na oválech trochu snadné, takže pokud jde o akci na dráze, tak se mi líbilo Indy 500," pokračuje pilot McLarenu.
Fernando puts the @FollowAndretti #29 through its paces at Barber Motorsports Park today... his first road course outing in an IndyCar. 👊 pic.twitter.com/cWMjjfXzwc
— McLaren (@McLarenF1) September 5, 2018Alonso bude příští rok usilovat o získání Trojkoruny, ke které mu nyní chybí už jen vítězství v Indy 500. Triumf z GP Monaka v F1 i z Le Mans už má po červencovém dobrodružství s Toyotou v kapse. Své plány na rok 2019 ještě oficiálně ale nepotvrdil.
"Už jsem to vyhlížel loni. Měl jsem nějaké možnosti k testování vozu na silničním okruh po Indy 500. Nenašli jsme na to čas, ale letos už k tomu už nyní rozhodně došlo a já z toho mám radost. Miluji trávit čas za volantem a rozhodně u nových aut, nové zážitky, učit se hodně nových věcí od týmů, inženýrů a všech, takže šlo o šťastný den," uzavírá Alonso, jenž příští rok opustí F1.
Watch what happened when Fernando took to a road course in an IndyCar for the first time thanks to @FollowAndretti, and hear from the man himself. 👍 @alo_oficial. pic.twitter.com/vjJzFy0sEG
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2018Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.