Fernando má za sebou první ochutnávku nové aerodynamiky monopostu IndyCar během zvláštního testu v Barber Motorsport Parku. Jaké si odnáší pocity?
Španěl se projel v modrozelenému voze Andretti Honda DW12 bez nálepek sponzorů po okruhu v Alabamě, kde dopoledne pršelo. Zažil tak mokré i suché podmínky na trati a odjížděl spokojený.
"Je, šlo o dobrý den, byla to zábava. Miluji testování nových vozů a testovat IndyCar na silničním okruhu je něco výjimečného. Mám dostatek štěstí, že jsem mohl jezdit za mokra, přechodných podmínek a za sucha, takže si celkově odnáším dobrý pocit na všech typech trati. Počasí pro nás dnes bylo dobré - trochu větrno odpoledne, ale celkově šlo o pozitivní den," říká Alonso.
What a day😍!! Grateful to be again behind the wheel of an Indycar . Thanks @McLarenF1 and @FollowAndretti for the effort to make this test happen . The guys running the car were amazing. Thanks @BarberMotorPark , challenging and beautiful circuit. 📸: @IndyCar pic.twitter.com/sN2vo3Cx0s
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 6, 2018Když si vyzkoušel superrychlou trať i silniční okruh, čemu by dal přednost? "Můj instinkt mi asi říká silniční okruh, protože na tom jsem byl zvyklý jezdit celý život, ale Indy 500 bylo úžasným zážitkem, takže to je tak 50 na 50."
"Myslím, že se mi moc líbí chování auta na silničním okruhu, ale mám rád i to, jak závodíte na oválech, časujete zákryt za vozy, provoz a veškeré ty předjížděcí manévry jsou podle mě na oválech trochu snadné, takže pokud jde o akci na dráze, tak se mi líbilo Indy 500," pokračuje pilot McLarenu.
Fernando puts the @FollowAndretti #29 through its paces at Barber Motorsports Park today... his first road course outing in an IndyCar. 👊 pic.twitter.com/cWMjjfXzwc
— McLaren (@McLarenF1) September 5, 2018Alonso bude příští rok usilovat o získání Trojkoruny, ke které mu nyní chybí už jen vítězství v Indy 500. Triumf z GP Monaka v F1 i z Le Mans už má po červencovém dobrodružství s Toyotou v kapse. Své plány na rok 2019 ještě oficiálně ale nepotvrdil.
"Už jsem to vyhlížel loni. Měl jsem nějaké možnosti k testování vozu na silničním okruh po Indy 500. Nenašli jsme na to čas, ale letos už k tomu už nyní rozhodně došlo a já z toho mám radost. Miluji trávit čas za volantem a rozhodně u nových aut, nové zážitky, učit se hodně nových věcí od týmů, inženýrů a všech, takže šlo o šťastný den," uzavírá Alonso, jenž příští rok opustí F1.
Watch what happened when Fernando took to a road course in an IndyCar for the first time thanks to @FollowAndretti, and hear from the man himself. 👍 @alo_oficial. pic.twitter.com/vjJzFy0sEG
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2018Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.