Toro Rosso je po odchodu Pierra Gaslyho k Red Bullu jedním z mála týmů, který má pro příští rok volné místo. Na nedostatek zájemců si podle svého odborného poradce Helmuta Marka ale nemůže stěžovat. Navíc vzniká otázka, co bude s Brendonem Hartleyem - ponechají si ho?
Výkony Novozélanďana při srovnání s jeho týmovým kolegou Gaslym trochu blednou. Šanci přesvědčit neměl ani minulý víkend v Monze, kde jeho závod skončil po pár desítkách metrů hned po startu.
"Ve zbývajících závodech by u něj u něj mělo dojít k velkému zlepšení výkonnosti," varuje Marko předposledního jezdce šampionátu, který má za sebou pouze Sergeje Sirotkina s jedním bodem.
Gasly je naproti tomu 13. před Grosjeanem či Leclercem a za své výkony si vysloužil povýšení do A-týmu Red Bullu, kde bude příští rok závodit po boku Maxe Verstappena.
Toro Rosso tak možná bude mít volná obě místa, pokud se rozhodne se zbavit Hartleyho. A o jejich sedačku je podle Marka velký zájem: "Pro rok 2019 není seznam pilotů krátký, je spíše dlouhý. Je na něm deset jmen. Ale už vás můžu informovat o tom, že je nepravděpodobné, aby na něm byl jezdec spojovaný s Mercedesem. V F1 je ale všechno možné."
Pilotem Mercedesu je za Force Indii závodící Esteban Ocon, který si hledá místo pro příští rok, toho ale Marko zatím zřejmě odmítá. Kdo by tedy mohl patřit mezi kandidáty ucházející se o místo v jejich B-týmu? McLaren doporučuje Toro Rosso svého současného pilota Stoffela Vandoornea, jehož nahradí Lando Norris, dále třeba bývalí jezdci s Faenzy: Sébastien Buemi, Daniil Kvjat či Jean-Eric Vergne.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.