Toro Rosso je po odchodu Pierra Gaslyho k Red Bullu jedním z mála týmů, který má pro příští rok volné místo. Na nedostatek zájemců si podle svého odborného poradce Helmuta Marka ale nemůže stěžovat. Navíc vzniká otázka, co bude s Brendonem Hartleyem - ponechají si ho?
Výkony Novozélanďana při srovnání s jeho týmovým kolegou Gaslym trochu blednou. Šanci přesvědčit neměl ani minulý víkend v Monze, kde jeho závod skončil po pár desítkách metrů hned po startu.
"Ve zbývajících závodech by u něj u něj mělo dojít k velkému zlepšení výkonnosti," varuje Marko předposledního jezdce šampionátu, který má za sebou pouze Sergeje Sirotkina s jedním bodem.
Gasly je naproti tomu 13. před Grosjeanem či Leclercem a za své výkony si vysloužil povýšení do A-týmu Red Bullu, kde bude příští rok závodit po boku Maxe Verstappena.
Toro Rosso tak možná bude mít volná obě místa, pokud se rozhodne se zbavit Hartleyho. A o jejich sedačku je podle Marka velký zájem: "Pro rok 2019 není seznam pilotů krátký, je spíše dlouhý. Je na něm deset jmen. Ale už vás můžu informovat o tom, že je nepravděpodobné, aby na něm byl jezdec spojovaný s Mercedesem. V F1 je ale všechno možné."
Pilotem Mercedesu je za Force Indii závodící Esteban Ocon, který si hledá místo pro příští rok, toho ale Marko zatím zřejmě odmítá. Kdo by tedy mohl patřit mezi kandidáty ucházející se o místo v jejich B-týmu? McLaren doporučuje Toro Rosso svého současného pilota Stoffela Vandoornea, jehož nahradí Lando Norris, dále třeba bývalí jezdci s Faenzy: Sébastien Buemi, Daniil Kvjat či Jean-Eric Vergne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.