Od uvolnění informace o konci kariéry Fernanda Alonsa ve Formuli 1 protnutím cílové čáry v závěrečném závodě letošní sezóny v Abu Dhabi uběhlo sotva dvacet čtyři hodin a již se objevují první náznaky toho, co dvojnásobného šampiona čeká v nejbližší budoucnosti.
Oficiální mediální partner šampionátu IndyCar prozradil, že španělského závodníka jezdícího ve službách McLarenu čeká test aerodynamického balíku pro současnou sezónu. Ten by se měl uskutečnit v první polovině září, o konkrétním termínu ještě nebylo rozhodnuto.
Alonso by měl usednout do monopostu Dallara DW12 stáje Andretti Autosport, mimo jiné poháněného motorem Honda. Plánovaný test by se měl odehrát na trati, která již letos nebude dějištěm žádného dalšího závodu série IndyCar, aby se zamezilo jakémukoli zvýhodnění Alexandra Rossiho hajícího barvy týmu Andrettiho. Patří totiž mezi kandidáty na letošní titul.
Pro případný ostrý start do příštího ročníku IndyCar Series se dle RaceFans jako pravděpodobné týmy jeví již zmíněný Andretti Autosport, se kterým Alonso v loňském roce absolvoval legendární podnik 500 mil v Indianapolis a dále Harding Racing, nováček americké série, jehož formule mají ve svých útrobách pohonné jednotky od Chevroletu.
To by mohlo také španělské hvězdě ulehčit situaci, protože asi není nutné zmiňovat jeho komplikovaný vztah s japonským výrobcem motorů, které poháněly monoposty McLarenu do konce loňské sezóny F1. V letošním šampionátu IndyCar zaznamenala Honda celkem osm vítězství, zatímco Chevrolet jich má na kontě dosud pět. Avšak ten byl v Indianapolis na koni, kdy na startovním roštu zabral první čtyři místa a v cíli slavil double.
Není tajemstvím, že Fernando velmi touží do své sbírky triumfů přidat právě Indy500, který se společně s Grand Prix Monaka a vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans řadí mezi trio nejslavnějších závodů v motoristickém sportu. Ve Formuli 1 i ve WEC má toto již splněno, nyní na španělského matadora čeká další výzva...
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.