Od uvolnění informace o konci kariéry Fernanda Alonsa ve Formuli 1 protnutím cílové čáry v závěrečném závodě letošní sezóny v Abu Dhabi uběhlo sotva dvacet čtyři hodin a již se objevují první náznaky toho, co dvojnásobného šampiona čeká v nejbližší budoucnosti.
Oficiální mediální partner šampionátu IndyCar prozradil, že španělského závodníka jezdícího ve službách McLarenu čeká test aerodynamického balíku pro současnou sezónu. Ten by se měl uskutečnit v první polovině září, o konkrétním termínu ještě nebylo rozhodnuto.
Alonso by měl usednout do monopostu Dallara DW12 stáje Andretti Autosport, mimo jiné poháněného motorem Honda. Plánovaný test by se měl odehrát na trati, která již letos nebude dějištěm žádného dalšího závodu série IndyCar, aby se zamezilo jakémukoli zvýhodnění Alexandra Rossiho hajícího barvy týmu Andrettiho. Patří totiž mezi kandidáty na letošní titul.
Pro případný ostrý start do příštího ročníku IndyCar Series se dle RaceFans jako pravděpodobné týmy jeví již zmíněný Andretti Autosport, se kterým Alonso v loňském roce absolvoval legendární podnik 500 mil v Indianapolis a dále Harding Racing, nováček americké série, jehož formule mají ve svých útrobách pohonné jednotky od Chevroletu.
To by mohlo také španělské hvězdě ulehčit situaci, protože asi není nutné zmiňovat jeho komplikovaný vztah s japonským výrobcem motorů, které poháněly monoposty McLarenu do konce loňské sezóny F1. V letošním šampionátu IndyCar zaznamenala Honda celkem osm vítězství, zatímco Chevrolet jich má na kontě dosud pět. Avšak ten byl v Indianapolis na koni, kdy na startovním roštu zabral první čtyři místa a v cíli slavil double.
Není tajemstvím, že Fernando velmi touží do své sbírky triumfů přidat právě Indy500, který se společně s Grand Prix Monaka a vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans řadí mezi trio nejslavnějších závodů v motoristickém sportu. Ve Formuli 1 i ve WEC má toto již splněno, nyní na španělského matadora čeká další výzva...
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.