Od uvolnění informace o konci kariéry Fernanda Alonsa ve Formuli 1 protnutím cílové čáry v závěrečném závodě letošní sezóny v Abu Dhabi uběhlo sotva dvacet čtyři hodin a již se objevují první náznaky toho, co dvojnásobného šampiona čeká v nejbližší budoucnosti.
Oficiální mediální partner šampionátu IndyCar prozradil, že španělského závodníka jezdícího ve službách McLarenu čeká test aerodynamického balíku pro současnou sezónu. Ten by se měl uskutečnit v první polovině září, o konkrétním termínu ještě nebylo rozhodnuto.
Alonso by měl usednout do monopostu Dallara DW12 stáje Andretti Autosport, mimo jiné poháněného motorem Honda. Plánovaný test by se měl odehrát na trati, která již letos nebude dějištěm žádného dalšího závodu série IndyCar, aby se zamezilo jakémukoli zvýhodnění Alexandra Rossiho hajícího barvy týmu Andrettiho. Patří totiž mezi kandidáty na letošní titul.
Pro případný ostrý start do příštího ročníku IndyCar Series se dle RaceFans jako pravděpodobné týmy jeví již zmíněný Andretti Autosport, se kterým Alonso v loňském roce absolvoval legendární podnik 500 mil v Indianapolis a dále Harding Racing, nováček americké série, jehož formule mají ve svých útrobách pohonné jednotky od Chevroletu.
To by mohlo také španělské hvězdě ulehčit situaci, protože asi není nutné zmiňovat jeho komplikovaný vztah s japonským výrobcem motorů, které poháněly monoposty McLarenu do konce loňské sezóny F1. V letošním šampionátu IndyCar zaznamenala Honda celkem osm vítězství, zatímco Chevrolet jich má na kontě dosud pět. Avšak ten byl v Indianapolis na koni, kdy na startovním roštu zabral první čtyři místa a v cíli slavil double.
Není tajemstvím, že Fernando velmi touží do své sbírky triumfů přidat právě Indy500, který se společně s Grand Prix Monaka a vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans řadí mezi trio nejslavnějších závodů v motoristickém sportu. Ve Formuli 1 i ve WEC má toto již splněno, nyní na španělského matadora čeká další výzva...
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.