Od uvolnění informace o konci kariéry Fernanda Alonsa ve Formuli 1 protnutím cílové čáry v závěrečném závodě letošní sezóny v Abu Dhabi uběhlo sotva dvacet čtyři hodin a již se objevují první náznaky toho, co dvojnásobného šampiona čeká v nejbližší budoucnosti.
Oficiální mediální partner šampionátu IndyCar prozradil, že španělského závodníka jezdícího ve službách McLarenu čeká test aerodynamického balíku pro současnou sezónu. Ten by se měl uskutečnit v první polovině září, o konkrétním termínu ještě nebylo rozhodnuto.
Alonso by měl usednout do monopostu Dallara DW12 stáje Andretti Autosport, mimo jiné poháněného motorem Honda. Plánovaný test by se měl odehrát na trati, která již letos nebude dějištěm žádného dalšího závodu série IndyCar, aby se zamezilo jakémukoli zvýhodnění Alexandra Rossiho hajícího barvy týmu Andrettiho. Patří totiž mezi kandidáty na letošní titul.
Pro případný ostrý start do příštího ročníku IndyCar Series se dle RaceFans jako pravděpodobné týmy jeví již zmíněný Andretti Autosport, se kterým Alonso v loňském roce absolvoval legendární podnik 500 mil v Indianapolis a dále Harding Racing, nováček americké série, jehož formule mají ve svých útrobách pohonné jednotky od Chevroletu.
To by mohlo také španělské hvězdě ulehčit situaci, protože asi není nutné zmiňovat jeho komplikovaný vztah s japonským výrobcem motorů, které poháněly monoposty McLarenu do konce loňské sezóny F1. V letošním šampionátu IndyCar zaznamenala Honda celkem osm vítězství, zatímco Chevrolet jich má na kontě dosud pět. Avšak ten byl v Indianapolis na koni, kdy na startovním roštu zabral první čtyři místa a v cíli slavil double.
Není tajemstvím, že Fernando velmi touží do své sbírky triumfů přidat právě Indy500, který se společně s Grand Prix Monaka a vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans řadí mezi trio nejslavnějších závodů v motoristickém sportu. Ve Formuli 1 i ve WEC má toto již splněno, nyní na španělského matadora čeká další výzva...
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.