Bývalý pilot Formule 1 Felipe Massa srovnává talent Fernanda Alonsa s Michaelem Schumacherem, s nimiž během své kariéry spolupracoval. Zároveň vyjádřil jisté pochopení pro Daniela Ricciarda, jenž po sezóně 2018 opustí Red Bull.
Massa skončil v F1 loni, nyní se rozpovídal o svých bývalých týmových kolezích. Michaela Schumachera zažil v Maranellu v roce 2006, s Fernandem Alonsem po svém boku jezdíval v letech 2010 - 2013. Nyní v televizním show Conversa com Bial okomentoval jejich pilotní schopnosti.
"Pokud jde o čistý talent, tak bych zařadil Michaela a Fernanda na stejnou úroveň. Alonso má dar, lehkost, pochopení závodu a jezdí neuvěřitelně rychle. Je vysoce inteligentním pilotem s rozsáhlou škálou schopností, a to všechno bych také řekl o Michaelovi," říká Brazilec.
"Musím připustit, že to nebylo jednoduché jezdit po jeho boku," poukazuje dále na Alonsa. "S Michaelem jsem měl blízký vztah - byl jsem mladý a dychtivý přijmout veškeré poznání sedminásobného šampiona. A Schumacher se ke mně choval velmi dobře."
"Ale s Fernandem jsem musel bojovat odlišným způsobem. Mimo závodní auto jsem s Alonsem neměl žádné problémy - vždy jsme udržovali zdravý pracovní vztah. U Fernanda to je jedna věc," popisuje Brazilec společné období u Ferrari.
"Ale když zaklapne hledí přilby, tak se stává jinou osobností. Dokáže tým rozdělit. Pozorovali jsme to u mnoha závodních týmů, za které jezdil. Já to vnímám jako problém. Bez toho možná mohl díky svému talentu získat více," hodnotí Massa.
Alonso stále neoznámil své budoucí plány - zda bude pokračovat v F1 nebo přejde do IndyCar. Překvapení před letní přestávkou naopak připravil svým oznámením Daniel Ricciardo, který opustí Red Bull a po sezóně zamíří ke konkurenčnímu Renaultu.
"Daniel, stejně jako my ostatní, neví, co se příští rok stane s motory Honda. Také není moc spokojený s Maxem Verstappenem. Je to risk, který mu může či nemusí vyjít," poznamenává Massa.
U Red Bullu vzniká volné místo, které rozhodně nezaplní Alonso. Šéf rakouské stáje Christian Horner o něm řekl, že kam přijde, tam působí chaos, a že oni dají raději přednost některému z mladíků - hovoří se o Pierre Gaslym a Carlosovi Sainzovi.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂!!! definitely one of the best things ever!!! Summer hit !!😂😂😂😂😂😂😂. #fromlastweekNothanks https://t.co/IaFD3tIMh4
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 9, 2018Fernando se však na Twitteru komentářům Hornera vysmál - kromě několika smajlíků přidal komentář: "Rozhodně jedna z nejlepších hlášek vůbec!!! Letní hit!!" a hashtag: "Ne, díky!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.