Stoffel Vandoorne svými slovy i skutky na trati minulý víkend potvrdil, že se "vše vrátilo k normál" po sérii dvou mizerných závodů. Mrzí jej však odstoupení kvůli technické závadě.
Belgičan po boku Fernanda Alonsa letos neprožívá jednoduchou sezónu. Nasbíral zatím jen 8 bodů ve srovnání se 44 body Španěla a v kvalifikacích od GP Kanady vypadl vždy už v první části. Obzvlášť bídnou výkonnost předváděl v Británii a Německu, kde se mu tým snažil všemožně pomoci změnou dílů a nastavení.
Až v Maďarsku sáhli k poslednímu kroku - výměně šasi. A jeho výkonnost se vrátila k normálu. V kvalifikaci za deště sice také vypadl v Q1 a ze závodu jej vyřadila porucha převodovky, dokázal se v něm ale držet Alonsa a jezdil na bodech.
"Tento víkend byl dobrou známkou toho, že je vše zpět v normálu. Z osobního hlediska to byl dobrý pocit. Ukázali jsme, že rychlost je tam, kde byla. Nedokončit závod bylo velké zklamání. Měli jsme dobrý start. Na roštu jsme stáli níže, než jsme chtěli, ale zvládli jsme dobré první kolo a dostali se na body," vrací se Vandoorne k víkendu na Hungaroringu.
"Dobře jsme se starali o pneumatiky, měli jsme velmi dobré tempo, když se to počítalo. Dokázali jsme zůstat na trati dlouho a získat pozice pozdější zastávkou. Přeskočili jsme během zastávek spoustu aut. Ze strany týmu šlo o skvělou strategii. Jen je škoda, že jsme nemohli závod dokončit a bodovat s oběma vozy. Rozhodně to bolí, že jsme nedojeli do cíle na bodech," pokračuje pilot McLarenu.
Ve zbytku sezóny bude pod tlakem, svému týmu totiž musí prokázat, že si své místo v třetí sezóně po sobě zaslouží: "Abych byl upřímný, tak na to nemyslím. Dělám jen to nejlepší, co dokážu. Těším se na letní přestávku, na trochu odpočinku, vyčištění hlavy, a potom zamířím do Spa ke svému domácímu závodu. Je jen škoda, že jsme první část sezóny nezakončili s o trochu větším množstvím bodu," dodává Vandoorne.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.