Fernando Alonso si podle Jensona Buttona sice závodění v F1 i přes nedostatek konkurenceschopnosti McLarenu v této sezóně užívá, přesto by se podle něj měl kvůli narůstající frustraci raději přesunout k jiným projektům.
McLaren sice letos po přechodu na motory Renault tam, kde původně chtěl, Španěla F1 přesto baví: "Očividně si to stále užívá, ale skončit devátý jako dvojnásobný mistr světa a být spokojený, to opravdu není něco, na co byste si chtěli zvyknout," hodnotí Button.
Alonsovi se v posledních dvou závodech podařilo dojet do cíle na osmém místě, na svém kontě má letos již 40 bodů a v šampionátu mu patří osmá příčka. Na šestého Nica Hülkenberga z Renaultu ztrácí dva body, o bod za ním se nachází Kevin Magnussen z Haasu. To je o poznání lepší situace než loni, kdy měl po Silverstone hubené 2 body. Navíc jako jediný letos v kvalifikacích zatím vždy porazil svého týmového kolegu, Stoffela Vandoornea.
Před sezónou ale čekal, že McLaren dosáhne většího pokroku a on bude moci bojovat o pódia. "Nevím, co bude dělat příští rok, ale myslím si, že potřebují velký obrat. Musí mít v ně velkou důvěru, že v další sezóně uspějí, jinak odejde," komentuje jeho bývalý britský týmový kolega.
VIDEO: Frustrovaný Alonso při pokusech o zdolání Magnussena v Silverstone (zdroj: formula1.com)
"Vím, jak je frustrovaný - slyším to v rádiu. Jeho ambicí je vyhrát Indy 500 a získat Trojkorunu. A podle mě jde pro něj příští rok o dobrou volbu. Z pohledu jezdce, který má takové zkušenosti, musí dělat něco jiného," radí mu Button, jenž svou kariéru ukončil v roce 2016. Za Alonsa, jenž odletěl do Indy, ale zaskočil ještě loni v Monaku.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.