Fernando Alonso si podle Jensona Buttona sice závodění v F1 i přes nedostatek konkurenceschopnosti McLarenu v této sezóně užívá, přesto by se podle něj měl kvůli narůstající frustraci raději přesunout k jiným projektům.
McLaren sice letos po přechodu na motory Renault tam, kde původně chtěl, Španěla F1 přesto baví: "Očividně si to stále užívá, ale skončit devátý jako dvojnásobný mistr světa a být spokojený, to opravdu není něco, na co byste si chtěli zvyknout," hodnotí Button.
Alonsovi se v posledních dvou závodech podařilo dojet do cíle na osmém místě, na svém kontě má letos již 40 bodů a v šampionátu mu patří osmá příčka. Na šestého Nica Hülkenberga z Renaultu ztrácí dva body, o bod za ním se nachází Kevin Magnussen z Haasu. To je o poznání lepší situace než loni, kdy měl po Silverstone hubené 2 body. Navíc jako jediný letos v kvalifikacích zatím vždy porazil svého týmového kolegu, Stoffela Vandoornea.
Před sezónou ale čekal, že McLaren dosáhne většího pokroku a on bude moci bojovat o pódia. "Nevím, co bude dělat příští rok, ale myslím si, že potřebují velký obrat. Musí mít v ně velkou důvěru, že v další sezóně uspějí, jinak odejde," komentuje jeho bývalý britský týmový kolega.
VIDEO: Frustrovaný Alonso při pokusech o zdolání Magnussena v Silverstone (zdroj: formula1.com)
"Vím, jak je frustrovaný - slyším to v rádiu. Jeho ambicí je vyhrát Indy 500 a získat Trojkorunu. A podle mě jde pro něj příští rok o dobrou volbu. Z pohledu jezdce, který má takové zkušenosti, musí dělat něco jiného," radí mu Button, jenž svou kariéru ukončil v roce 2016. Za Alonsa, jenž odletěl do Indy, ale zaskočil ještě loni v Monaku.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.