Majitel Force Indie Vijay Mallya věří, že se jeho týmu podařilo vyřešit potíže z počátku sezóny a že je na dobré cestě k tomu, aby pokračoval ve výborných výsledcích z předchozích dvou sezón.
Indické stáji po čtvrtém místě mezi konstruktéry letošní start moc nevyšel. Trápila se s korelací a aerodynamickou výkonností nových dílů a její piloti zejména v nájezdech do zatáček vozu nemohli 100% důvěřovat. Před Velkou cenou Ázerbájdžánu měla na svém kontě jediný bod.
V Baku ale došlo k obratu. Po vydařené kvalifikaci, v níž Esteban Ocon a Sergio Pérez obsadili 7. a 8. příčku, přišel sice o den později náročný začátek závodu, když první jmenovaný vypadl hned v prvním kole a Mexičan ztratil hodně času. Po výborném výkonu i s trochou štěstí se mu však nakonec podařilo dojet na třetím místě za vítězným Lewisem Hamiltonem stíhaným Kimim Räikkönenem a katapultovat svůj tým z deváté na šestou příčku mezi konstruktéry.
"Baku vypadá jako bod zvratu v naší sezóně. Pódium nás hodně povzbudilo. Je přesně tím výsledkem, který jsme potřebovali. Pomáhá nám zapomenout na smůlu a promeškané příležitosti z prvních závodů," hodnotí Mallya.
"Naše rychlost v Baku potvrzuje, že se ubíráme tím správným směrem. Vozu lépe rozumíme a v každém závodě děláme pokroky. Po pódiu se naše sezóna znovu rozjela. Dostali jsme se do pohybu. Uvidíme, co dokážeme v Barceloně, kde na voze vyzkoušíme více nových dílů," těší se majitel týmu.
Jeho zástupce Bob Fernley očekává, že Renault, na který zatím stále trochu ztrácejí, bude jejich nejkonzistentnějším soupeřem, podle něj však nakonec budou těžit z výhody pramenící z lepší pohonné jednotky Mercedes.
"Je to tak vyrovnané, máme tam Haas, McLaren a Renault působí neustále potíže. Jestli dokážeme překonat ten deficit, tak to záleží také na věcech, jako je pohonná jednotka atd. Máme program o třech pohonných jednotkách. Jak dobře to půjde během roku s Renaultem, do toho vstoupí během roku společně se spolehlivostí další věci. My neustále potvrzujeme svou spolehlivost," popisuje Fernley.
Stále věří, že to Force India může potřetí za sebou dotáhnout na čtvrté místo v šampionátu konstruktérů: "Nic není nemožné. Když se podíváte zpět na rok 2016 a na deficit mezi námi a Williamsem v polovině sezóny, tak to taky nevypadalo, že se před ně dostaneme. Ale povedlo se."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.