Tým Sauber Alfa Romeo přišel s okamžitou platností o svého technického ředitele Jorga Zandera. Tato zpráva přichází jen pár týdnů poté, co tým získal nového šéfa aerodynamiky a obecně prochází restrukturalizací, aby dosáhl lepších výsledků.
Frederic Vasseur, šéf týmu, bude dohlížet na novinky pro stávající vůz a také počáteční vývoj monopostu pro rok 2019 předtím, než bude oznámena nová struktura. Zander se k Sauberu vrátil před sezonou 2017 poté, co působil v roli technického ředitele Audi ve vytrvalostních závodech WEC. Z nich se ingolstadtský tým stáhl na konci sezony 2016.
Jeho první angažmá u Sauberu se datuje mezi roky 2006 a 2007. Tehdy, v barvách BMW, pracoval jako hlavní designer. K Zanderovi se před pouhým měsícem připojil Jan Monchaux jako šéf aerodynamiky. Ten předtím pracoval pro Toyotu, Ferrari a Audi. Dle Zandera Sauberu chyběly "technické a finanční zdroje v některých technických oblastech."
"Jsme skupina o zhruba 200 lidí, kteří se zaměřují převážně na inženýrské práce. Zabere to ještě hodně času, než se takto velký projekt dostane na vysokou úroveň. Mým hlavním úkolem stále zůstává, aby tento technický tým dobře pracoval a vytvářel konkurenceschopná auta," řekl Jörg před startem GP Austrálie.
V sezoně 2017 posbíral Sauber mizerných 5 bodů, ale letos se mu daří o poznání lépe. Po prvních závodech má na svém kontě již dvojnásobný počet bodů, na bodech dojely stroje Sauber Alfa Romeo ve dvou ze čtyř případů. Leclerc navíc v Baku dojel na skvělém 6. místě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.