Tým Sauber Alfa Romeo přišel s okamžitou platností o svého technického ředitele Jorga Zandera. Tato zpráva přichází jen pár týdnů poté, co tým získal nového šéfa aerodynamiky a obecně prochází restrukturalizací, aby dosáhl lepších výsledků.
Frederic Vasseur, šéf týmu, bude dohlížet na novinky pro stávající vůz a také počáteční vývoj monopostu pro rok 2019 předtím, než bude oznámena nová struktura. Zander se k Sauberu vrátil před sezonou 2017 poté, co působil v roli technického ředitele Audi ve vytrvalostních závodech WEC. Z nich se ingolstadtský tým stáhl na konci sezony 2016.
Jeho první angažmá u Sauberu se datuje mezi roky 2006 a 2007. Tehdy, v barvách BMW, pracoval jako hlavní designer. K Zanderovi se před pouhým měsícem připojil Jan Monchaux jako šéf aerodynamiky. Ten předtím pracoval pro Toyotu, Ferrari a Audi. Dle Zandera Sauberu chyběly "technické a finanční zdroje v některých technických oblastech."
"Jsme skupina o zhruba 200 lidí, kteří se zaměřují převážně na inženýrské práce. Zabere to ještě hodně času, než se takto velký projekt dostane na vysokou úroveň. Mým hlavním úkolem stále zůstává, aby tento technický tým dobře pracoval a vytvářel konkurenceschopná auta," řekl Jörg před startem GP Austrálie.
V sezoně 2017 posbíral Sauber mizerných 5 bodů, ale letos se mu daří o poznání lépe. Po prvních závodech má na svém kontě již dvojnásobný počet bodů, na bodech dojely stroje Sauber Alfa Romeo ve dvou ze čtyř případů. Leclerc navíc v Baku dojel na skvělém 6. místě.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.