NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE V BAHRAJNU; Kdo dosahoval nejlepších časů a nejvyšších rychlostí v jednotlivých sektorech okruhu v Šákhíru?
Nejprve si projděme tři části, do nichž je okruh rozdělen. První začíná dlouhou rovinkou s DRS zónou, na jejímž konci se prudce brzdí do úvodní ostré pravotočivé zatáčky, rychlost klesá z 327 na 78 km/h. Následuje rychlá šikana a dlouhá rovinka, na jejímž konci piloti mají opět 300 km/h a brzdění do pomalé, ale široké čtvrté zatáčky.
Druhý sektor je technický obsahuje mix středně rychlých zatáček a jednu rovinku s druhou DRS zónou, kterou uzavírá středně rychlá 11 otevírající se zatáčka a velmi rychlá pravotočivá dvanáctá. Důležitá je zde přítlak.
Třetí sektor začíná brzděním do 13 zatáčky, obsahuje další rovinku a středně rychlou pravotočivou 14. zatáčku a prudkou akcelerací na cílovou rovinku. Místo pro měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází 144 m před první zatáčkou (brzdit do ní piloti začínají o pár metrů dále).
Vettel v závěru překonal svého týmového kolegu, překonal o 8 desetin sekundy absolutní rekord okruhu a dojel si pro 51. pole-position své kariéry. Nejlepší byl ale jen v 1. sektoru - ve 2. kraloval Räikkönen, v tom poslední Hamilton, který loňský rekord překonal už v Q2 na měkkých pneumatikách.
Ten bude muset zkousnout penalizaci za výměnu převodovky a start z 9. pozice. Bottas s druhým Mercedesem jej v součtu nejlepších sektorů předčil o pouhou tisícinu sekundy.
Ricciardo s Red Bullem ztrácel jen 0,275 sekundy a i on se bude zítra chtít poprat o vítězství. Jeho týmový kolega Verstappen žel v úvodní části kvalifikace havaroval, proto bude startovat až z 15. místa. V Bahrajnu se však dá oproti Melbourne předjíždět, proto nás čeká velmi zajímavý závod.
Šestým místem překvapil Gasly, který využívá pohonu Hondy. Díky odsunu úřadujícího mistra světa dozadu mu na startovním roštu připadne dokonce 5. příčka. Magnussen na rozdíl od něj nedal dohromady čisté kolo a Hülkenberg se v Q3 o 4 desetiny zhoršil, jinak je Renault i Haas před Toro Rosso.
Zklamáním byl naopak výkon McLarenu, který do poslední části nepostoupil ani s jedním vozem. Piloti si stěžovali na nedostatek přilnavosti, byť jeli s velmi vysokým přítlakem. Závodní ředitel si hned po kvalifikaci ztrátu rychlosti nedokázal vysvětlit: "Nevycházím z údivu." Po příčinách této ztráty budeme ještě pátrat, tým svolal večer naléhavou schůzku s inženýry, na které budou řešit příčiny dnešní rychlosti.
Překvapené bylo ale i samotné Toro Rosso, které do Bahrajnu přivezlo velký balík aerodynamických novinek: "Auto bylo fantstické, ale tohle je úžasné. Nyní musíme projít data, abychom pochopili, proč bylo auto tak rychlé," kroutil hlavou Gasly.
Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Räikkönen s Ferrari - 327,1 km/h, Ocon s poháněný Mercedesem byl jen o 0,6 km/h pomalejší. Gasly s japonským dodavatelem, který se snaží napravit pošramocenou pověst z posledních tří let, jel o 4,6 km/h a Ricciardo s Red Bullem o 6,4 km/h pomaleji. Nejnižší rychlost patří Vandoornemu s McLarenem - tomu scházelo masivních 16,4 km/h.
Pneumatiky a strategieV průběhu velké ceny u většiny očekáváme dvouzastávkové strategie, existuje ale i možnost pro jednu či tři zastávky v závislosti na rychlosti jednotlivých vozů a individuálních závodních podmínek. Měkká směs je o 0,6 sekundy na kolo pomalejší než super-měkká.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.