Force India patří mezi zklamání letošní sezóny. Zatímco předloni i loni byla nejlepším z týmů "zbytku světa" za Mercedesy, Ferrari a Red Bully, letos se pere v zadních řadách s těmi nejpomalejšími. Brzy to chce ale zlomit a zase se protlačit dopředu.
Stáj sídlící v Silverstone stále pracuje na letošním voze, s jehož vývojem se během zimy dostala do skluzu. Po loňských žních viditelně ztrácí na týmy středu pole, kam nyní patří Haas, McLaren či Renault, kteří loni skončili za ní.
Během předsezónních testů ani během prvního závodního víkendu v Austrálii však nestihla vyzkoušet nové díly připravované pro vůz VJM11. "Všechno ještě nedorazilo. Stále teď máme problémy od vrcholu zatáčky do výjezdu z ní," přiznává technický ředitel Andy Green.
Podle Boba Fernleyho stále usilovně pracuje na zlepšení nového auta: "Bude to dva až tři závody trvat, než novému balíku porozumíme. V Bahrajnu budeme mít nové přední křídlo."
Piloti Force Indie věří, že se opět budou snadno dostávat do posledních částí kvalifikací, což se promítne také do nedělních výsledků. "Brzy budeme zpátky na pozicích, ve kterých budeme moci bojovat o body."
Proč ale letos došlo k takovému propadu ve srovnání s konkurencí? "Ve srovnání s Melbourne 2017 se týmy Mercedesu zlepšily průměrně o 1,1 sekundy. Žel týmy Renaultu zrychlily o 1,6 sekundy. A přesně ti jsou našimi soupeři," všímá si Fernley pokroku soupeřů, zejména McLarenu a továrního Renaultu.
"Mají více peněz a lidí než my, ale také výtečné jezdce. Proto je ještě důležitější, abychom prokázali stejné kvality jako loni - konzistenci, spolehlivost a dobrou strategii. V roce 2017 jsme měli jen ve velmi málo závodech čtvrté nejrychlejší auto, a přesto jsme skončili čtvrtí," dodává zástupce šéfa Force Indie, která klesla podobně jako Williams využívající stejnou pohonnou jednotku Mercedesu.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.