Force India vysvětluje svůj propad, všímá si pokroku týmů s motorem Renault

Sergio Pérez ve Velké ceně Austrálie 2018
Sergio Pérez ve Velké ceně Austrálie 2018, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 3. dubna 2018 6:30
Sdílej:

Force India patří mezi zklamání letošní sezóny. Zatímco předloni i loni byla nejlepším z týmů "zbytku světa" za Mercedesy, Ferrari a Red Bully, letos se pere v zadních řadách s těmi nejpomalejšími. Brzy to chce ale zlomit a zase se protlačit dopředu.

Stáj sídlící v Silverstone stále pracuje na letošním voze, s jehož vývojem se během zimy dostala do skluzu. Po loňských žních viditelně ztrácí na týmy středu pole, kam nyní patří Haas, McLaren či Renault, kteří loni skončili za ní.

Během předsezónních testů ani během prvního závodního víkendu v Austrálii však nestihla vyzkoušet nové díly připravované pro vůz VJM11. "Všechno ještě nedorazilo. Stále teď máme problémy od vrcholu zatáčky do výjezdu z ní," přiznává technický ředitel Andy Green.

Podle Boba Fernleyho stále usilovně pracuje na zlepšení nového auta: "Bude to dva až tři závody trvat, než novému balíku porozumíme. V Bahrajnu budeme mít nové přední křídlo."

Piloti Force Indie věří, že se opět budou snadno dostávat do posledních částí kvalifikací, což se promítne také do nedělních výsledků. "Brzy budeme zpátky na pozicích, ve kterých budeme moci bojovat o body."

Proč ale letos došlo k takovému propadu ve srovnání s konkurencí? "Ve srovnání s Melbourne 2017 se týmy Mercedesu zlepšily průměrně o 1,1 sekundy. Žel týmy Renaultu zrychlily o 1,6 sekundy. A přesně ti jsou našimi soupeři," všímá si Fernley pokroku soupeřů, zejména McLarenu a továrního Renaultu.

"Mají více peněz a lidí než my, ale také výtečné jezdce. Proto je ještě důležitější, abychom prokázali stejné kvality jako loni - konzistenci, spolehlivost a dobrou strategii. V roce 2017 jsme měli jen ve velmi málo závodech čtvrté nejrychlejší auto, a přesto jsme skončili čtvrtí," dodává zástupce šéfa Force Indie, která klesla podobně jako Williams využívající stejnou pohonnou jednotku Mercedesu.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.