Čtyřnásobný šampion, jenž tři ze svých titulů získal na Stříbrných šípech, má zajištěn rok pod třícípou hvězdou. Jak se jeví jeho další působení v F1? Skončí jeho úžasná éra v Mercedesu? Získá ho Ferrari?
Prodloužení smlouvy na Hamiltona ještě čeká, ale jak se zdá, obhájce titulu nejeví zaječí úmysly - podle jeho vyjádření nestojí nic v cestě dohodě, pokud budou jeho podmínky uspokojeny. Podle Toto Wolffa je už nový kontrakt na spadnutí, ostatně další tříletý cyklus, za nějž si Hamilton přijde na nějakých 120 milionů dolarů, by měl skutečně vyhovovat oběma stranám. Sám Hamilton se nechal slyšet, že dialog s Mercedesem by měl předcházet jakémukoli jednání s někým jiným.
"Už jsme začali rozhovory na toto téma, ale momentálně nejsou mojí prioritou. Chci pokračovat v závodění, takže je jasné, že v určité chvíli budu muset kontrakt obnovit, ale neudělám to jen proto, že to chtějí ostatní. Stane se tak, až bude všechno připraveno," uvedl vítěz 62 Grand Prix pro španělský deník Diario Sport.
Trochu oleje do otázky kolem přestupových tanečků přilil i Toto Wolff, který naznačil možné koketování Hamiltona s Ferrari. Hamilton ale razantně takovou možnost utnul. Tedy prozatím... "Červená je moje oblíbená barva. Ale cítím se dobře tam, kde jsem. Loajalita je hodnotou, kterou mě naučil můj otec. Prozatím jsem změnil tým jen dvakrát v mé kariéře, takže nejsem typ, který přeskakuje sem tam," cituje Hamiltona italské periodikum La Repubblica.
Jenže znáte to, není šprochu. Ferrari je vnímáno jako ikonický tým F1, i když ne vždy pohybující se na samotném vrcholu. Možná by na Hamiltona čekala stejná výzva jako kdysi na Michaela Schumachera, který po příchodu do Itálie musel čelit faktu, že slavná stáj za pět sezón vyhrála pouhé dva závody. Hamilton se nijak netají faktem, že nabídku od Ferrari dostal.
"Ano, je to tak, ale nemohou mít všechny piloty, které chtějí. A to říkám jako velký fanoušek Ferrari. Je to fantastický tým a přímo miluju, když proti němu mohu závodit. Nechtěl bych skončit brzy nebo předčasně, myslím, že bych zvládl závodit až do čtyřicítky. Ale nemyslím, že bych to udělal. Mohl bych zůstat v F1 ještě rok nebo dva, ale pokud budu na závodění tak natěšený jako v minulých dvou letech, je těžké cokoli odhadovat," dodává třiatřicetiletý Hamilton.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.