McLaren získává dalšího silného partnera - včera oznámil technologickou spolupráci s Petrobrasem, který pro něj bude vyvíjet palivo a maziva.
Petróleo Brasileiro S.A. - Petrobras, jíž žebříček Fortune Global 500 řadí na 75. místo mezi světovými korporacemi, je podle se po roce vrací do seriálu velkých cen, do roku 2016 byl ve spojení s Williamsem. Nyní se stává nejen sponzorem, ale i technologickým partnerem McLarenu, pro nějž bude vyvíjet výkonnostní paliva a maziva. Mezi oběma stranami má docházet také k výměně technologií.
"Partnerství jsou pro Petrobras strategická. Technologie vyvinuté pro Formuli 1 budou přeneseny do produktů, které nabízíme našim zákazníkům. Být v popředí vývoje paliv a maziv má pro naši společnost, její akcionáře a zákazníky hodnotu," říká Pedro Parente, výkonný ředitel brazilské společnosti, která po celém světě zaměstnává téměř 70 tisíc lidí.
"Formuli 1 považujeme za tu nejlepší laboratoř pro testování nových paliv a maziv kvůli extrémním podmínkám, kterým jsou motory vystavovány. Poté, co otestujeme jejich limity, použijeme nová paliva a maziva v běžných autech a naši zákazníci je budou využívat ve svých každodenních životech," věří Hugo Repsold, šéf produkčního vývoje a technologií Petrobrasu.
Ten vyvine pro závodní tým paliva a maziva, které bude využívat až příští rok, "v závodech sezóny 2019. Společnost bude mít laboratoř v týmové garáži McLarenu během tréninků a závodů, což umožní výkonnostní analýzu paliva v reálném čase," vyzdvihuje ředitel McLarenu Zak Brown.
"Efektivní vývoj paliv a maziv, se kterými závodíme, je kritickým příspěvkem pro náš hlavní cíl - uspět v F1. Petrobras už je vysoce zkušený a úspěšný v F1. Zdroje a specialisté, které mají, na nás hluboce zapůsobili. Výzkumné a vývojové zařízení CENPES v Riu je světovou špičkou. McLarenu a našemu motorovému partnerovi Renaultu rychle předvedl svou schopnost dodat to nejlepší. Těšíme se na dlouhé a velmi úspěšné partnerství s Petrobrasem," dodává Eric Boullier.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.