McLaren získává dalšího silného partnera - včera oznámil technologickou spolupráci s Petrobrasem, který pro něj bude vyvíjet palivo a maziva.
Petróleo Brasileiro S.A. - Petrobras, jíž žebříček Fortune Global 500 řadí na 75. místo mezi světovými korporacemi, je podle se po roce vrací do seriálu velkých cen, do roku 2016 byl ve spojení s Williamsem. Nyní se stává nejen sponzorem, ale i technologickým partnerem McLarenu, pro nějž bude vyvíjet výkonnostní paliva a maziva. Mezi oběma stranami má docházet také k výměně technologií.
"Partnerství jsou pro Petrobras strategická. Technologie vyvinuté pro Formuli 1 budou přeneseny do produktů, které nabízíme našim zákazníkům. Být v popředí vývoje paliv a maziv má pro naši společnost, její akcionáře a zákazníky hodnotu," říká Pedro Parente, výkonný ředitel brazilské společnosti, která po celém světě zaměstnává téměř 70 tisíc lidí.
"Formuli 1 považujeme za tu nejlepší laboratoř pro testování nových paliv a maziv kvůli extrémním podmínkám, kterým jsou motory vystavovány. Poté, co otestujeme jejich limity, použijeme nová paliva a maziva v běžných autech a naši zákazníci je budou využívat ve svých každodenních životech," věří Hugo Repsold, šéf produkčního vývoje a technologií Petrobrasu.
Ten vyvine pro závodní tým paliva a maziva, které bude využívat až příští rok, "v závodech sezóny 2019. Společnost bude mít laboratoř v týmové garáži McLarenu během tréninků a závodů, což umožní výkonnostní analýzu paliva v reálném čase," vyzdvihuje ředitel McLarenu Zak Brown.
"Efektivní vývoj paliv a maziv, se kterými závodíme, je kritickým příspěvkem pro náš hlavní cíl - uspět v F1. Petrobras už je vysoce zkušený a úspěšný v F1. Zdroje a specialisté, které mají, na nás hluboce zapůsobili. Výzkumné a vývojové zařízení CENPES v Riu je světovou špičkou. McLarenu a našemu motorovému partnerovi Renaultu rychle předvedl svou schopnost dodat to nejlepší. Těšíme se na dlouhé a velmi úspěšné partnerství s Petrobrasem," dodává Eric Boullier.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.