Lance Stroll o víkendu překvapil podivným slovním výpadem vůči svému bývalému týmovému kolegovi Felipemu Massovi, o němž dříve tvrdil, že se od něj během své první sezóny ve Formuli 1 leccos naučil. Nyní otáčí, Brazilec mu údajně s ničím nepomáhal.
Massa se po loňské sezóně z F1 stáhl, u Williamsu jej letos nahradí nováček Sergej Sirotkin. Podle Strolla jeho nezkušenost ale bude sotva hrát nějakou roli, jelikož se mu loni od jeho staršího týmového kolegy údajně stejně žádné pomoci nedostávala.
"Nemyslím si, že by mi loni jakkoliv poradil. Byl týmovým kolegou jako kdokoliv jiný. Byl zaneprázdněný tím, že se snažil jezdit co nejrychleji, a já se pokoušel také jezdit tak rychle, jak jsem jen mohl. Toť vše. Nic dalšího v tom nebylo," překvapil Stroll svým tvrzením pro Autosport.
Naproti tomu Massa dříve uváděl, že se mladému Kanaďanovi snažil maximálně pomáhat, což mu připomínalo rady, které kdysi sám dostával na počátku své kariéry u Ferrari od Michaela Schumachera.
Stroll ale pokračuje: "Nevím, proč si lidé myslí, že tam bylo něco jako vedení či rádcovství. Nebylo. Jen si dělal svou práci a já svou, a kdokoliv ji odvedl lépe, tak skončil vpředu. Ať už má můj týmový kolega 15 let zkušeností nebo jen jeden rok, tak se můj přístup nemění."
?? better not to comment... @lance_stroll @WilliamsRacing https://t.co/SjnorfIxwp
— Felipe Massa (@MassaFelipe19) February 3, 2018Massa se však rozhodl tyto poznámky raději nekomentovat, pouze uvedl: "Snad se v příštím ročníku dokáže kvalifikovat blíže jezdci, s nímž bude závodit."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.