Lewis Hamilton je čtyřnásobným šampionem jen několik desítek minut a už se na jeho adresu řítí gratulace, ale také zpochybnění jeho snažení. Kdyby to řekl nějaký běžný fanoušek, dá se nad tím mávnout rukou. Ale proč si to myslí dvojnásobný šampion?
Ti dva spolu sváděli v Mexiku po šest kol velmi tvrdý souboj, dvakrát dokonce kolo na kolo. Zpočátku měl navrch Alonso, potom ho Hamilton v úseku Ese del Lago konečně zdolal, tvrdým, ale férovým způsobem, proti němuž nemohl Španěl nic namítat. Možná ho ale naštvalo, že se před něj Hamilton dostal v předposledním kole, proto začal po závodě hodnotit cestu britského pilota ke čtvrté mistrovské koruně.
„V letošním roce to měl hodně snadné, byl prakticky bez soupeřů. Minulý rok se o titul musel v každém závodě rvát s Rosbergem a až do konce nebylo nic rozhodnutého. Tento rok to měl při jeho absenci hodně jednoduché. Čtyři závody před koncem vítězství v Poháru konstruktérů, o závod později šampión. Jsem optimista a doufám, že to vedle McLarenu s motorem Renault tak snadné mít nebude,“ prohlásil po závodě Alonso.
Španěl se rovněž vrátil ke vzájemnému souboji. Jako jednu z příčin, proč ho Hamilton nakonec dostihl, vidí Fernando vlastní neschopnost zdolat Marcuse Ericssona. Díky tomu se Hamilton dotáhl do závětří McLarenu, ale na Alonsa žádný velký dojem neudělal. O to víc vyzdvihoval kvality McLarenu, jeho dobrou ovladatelnost a vyvážení po celý závod.
„My jsme se na rovinkách moc bránit nemohli, ztráceli jsme na nich, takže jsem zůstal viset za Ericssonem skoro polovinu závodu. Proto jsem se nedostal před Magnussena. Jakmile se objevil Hamilton a začali jsme bojovat, zkoušel jsem všechno možné – brzdil jsem co nejpozději a pokoušel jsem se obhájit svou pozici, ale Lewis moc dobře věděl, jak silný je Mercedes v zatáčkách, to ostatně viděli všichni. Já věřím, že mu příští rok připravíme mnohem těžší chvíle,“ dodává Alonso.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.