Lewis Hamilton je čtyřnásobným šampionem jen několik desítek minut a už se na jeho adresu řítí gratulace, ale také zpochybnění jeho snažení. Kdyby to řekl nějaký běžný fanoušek, dá se nad tím mávnout rukou. Ale proč si to myslí dvojnásobný šampion?
Ti dva spolu sváděli v Mexiku po šest kol velmi tvrdý souboj, dvakrát dokonce kolo na kolo. Zpočátku měl navrch Alonso, potom ho Hamilton v úseku Ese del Lago konečně zdolal, tvrdým, ale férovým způsobem, proti němuž nemohl Španěl nic namítat. Možná ho ale naštvalo, že se před něj Hamilton dostal v předposledním kole, proto začal po závodě hodnotit cestu britského pilota ke čtvrté mistrovské koruně.
„V letošním roce to měl hodně snadné, byl prakticky bez soupeřů. Minulý rok se o titul musel v každém závodě rvát s Rosbergem a až do konce nebylo nic rozhodnutého. Tento rok to měl při jeho absenci hodně jednoduché. Čtyři závody před koncem vítězství v Poháru konstruktérů, o závod později šampión. Jsem optimista a doufám, že to vedle McLarenu s motorem Renault tak snadné mít nebude,“ prohlásil po závodě Alonso.
Španěl se rovněž vrátil ke vzájemnému souboji. Jako jednu z příčin, proč ho Hamilton nakonec dostihl, vidí Fernando vlastní neschopnost zdolat Marcuse Ericssona. Díky tomu se Hamilton dotáhl do závětří McLarenu, ale na Alonsa žádný velký dojem neudělal. O to víc vyzdvihoval kvality McLarenu, jeho dobrou ovladatelnost a vyvážení po celý závod.
„My jsme se na rovinkách moc bránit nemohli, ztráceli jsme na nich, takže jsem zůstal viset za Ericssonem skoro polovinu závodu. Proto jsem se nedostal před Magnussena. Jakmile se objevil Hamilton a začali jsme bojovat, zkoušel jsem všechno možné – brzdil jsem co nejpozději a pokoušel jsem se obhájit svou pozici, ale Lewis moc dobře věděl, jak silný je Mercedes v zatáčkách, to ostatně viděli všichni. Já věřím, že mu příští rok připravíme mnohem těžší chvíle,“ dodává Alonso.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.