Lewis Hamilton je čtyřnásobným šampionem jen několik desítek minut a už se na jeho adresu řítí gratulace, ale také zpochybnění jeho snažení. Kdyby to řekl nějaký běžný fanoušek, dá se nad tím mávnout rukou. Ale proč si to myslí dvojnásobný šampion?
Ti dva spolu sváděli v Mexiku po šest kol velmi tvrdý souboj, dvakrát dokonce kolo na kolo. Zpočátku měl navrch Alonso, potom ho Hamilton v úseku Ese del Lago konečně zdolal, tvrdým, ale férovým způsobem, proti němuž nemohl Španěl nic namítat. Možná ho ale naštvalo, že se před něj Hamilton dostal v předposledním kole, proto začal po závodě hodnotit cestu britského pilota ke čtvrté mistrovské koruně.
„V letošním roce to měl hodně snadné, byl prakticky bez soupeřů. Minulý rok se o titul musel v každém závodě rvát s Rosbergem a až do konce nebylo nic rozhodnutého. Tento rok to měl při jeho absenci hodně jednoduché. Čtyři závody před koncem vítězství v Poháru konstruktérů, o závod později šampión. Jsem optimista a doufám, že to vedle McLarenu s motorem Renault tak snadné mít nebude,“ prohlásil po závodě Alonso.
Španěl se rovněž vrátil ke vzájemnému souboji. Jako jednu z příčin, proč ho Hamilton nakonec dostihl, vidí Fernando vlastní neschopnost zdolat Marcuse Ericssona. Díky tomu se Hamilton dotáhl do závětří McLarenu, ale na Alonsa žádný velký dojem neudělal. O to víc vyzdvihoval kvality McLarenu, jeho dobrou ovladatelnost a vyvážení po celý závod.
„My jsme se na rovinkách moc bránit nemohli, ztráceli jsme na nich, takže jsem zůstal viset za Ericssonem skoro polovinu závodu. Proto jsem se nedostal před Magnussena. Jakmile se objevil Hamilton a začali jsme bojovat, zkoušel jsem všechno možné – brzdil jsem co nejpozději a pokoušel jsem se obhájit svou pozici, ale Lewis moc dobře věděl, jak silný je Mercedes v zatáčkách, to ostatně viděli všichni. Já věřím, že mu příští rok připravíme mnohem těžší chvíle,“ dodává Alonso.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.