Renault včera oficiálně oznámil, že jejich výkonným ředitelem se stává Marcin Budkowski.
Hovořilo se o tom již nějakou dobu. Avšak Renault včera tuto informaci oficiálně potvrdil. Marcin Budkowski odstoupil ze své pozice ve FIA minulý měsíc. Podle jeho smlouvy má zákaz pracovat v F1 tři měsíce. Renault jej získal jako svého výkonného šéfa.
Avšak soupeři a také samotná FIA tímto krokem nadšena vůbec není. Budkowski zná o vozech soupeřů tolik, že budou nyní velmi bedlivě sledovat, co Renault přináší na trať. Dříve měl totiž přístup k technickým informacím týmů i dodavatelů motorů a to včetně návrhů do budoucna. Některé týmy již proto napsali FIA protestní dopis. Nyní ve své pozici v Renaultu bude zodpovědný za vše, co se týká vývoje a produkci šasi.
"Marcinův příchod je výbornou zprávou a dalším důkazem našeho odhodlání dosáhnout našich cílů," uvedl Cyril Abiteboul. Dodal, že změn v Renaultu probíhá řada a i tato má za cíl posílit tým z Enstone, aby se do roku 2020 stali předním týmem. Budou však dále spoléhat také na ostatní technické osobnosti - Boba Bella, Nicka Chestera či Roba Whita.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.