Šampionát vstupuje do finální fáze a souboj Mercedes - Ferrari, třebaže rozdíl vypadá velice komfortně pro trojnásobného mistra světa Hamiltona, ještě není zdaleka uzavřen. Proto je nesmírně důležitá strategie na okruhu Suzuka, který by měl více vyhovovat Mercedesu.
Jak Lewis Hamilton, tak Valtteri Bottas v pátečním tréninku na okruhu Sepang vyzkoušeli nový aerodynamický upgrade, ovšem Hamilton se poté vrátil k původnímu řešení, které mu vyneslo v závodě druhé místo. Nyní se tedy musí vedoucí muž průběžné klasifikace rozhodnout, zda aktualizovaný aerodynamický balíček využije v Japonsku - rozhodnutí má padnout dnes večer přímo v Suzuce.
"V současné době ještě pořád není rozhodnuto, stále o věci debatujeme. Část týmu chce zvolit svůj směr, já váhám a cítím to jinak. V tým mám velkou důvěru a jsem přesvědčen, že chce vyhrávat stejně jako já, takže stejně tak věřím, že dosáhneme dohody a dojdeme ke správnému rozhodnutí. Je ale důležité přijímat vzájemné výzvy, což jako pilot vždy činím. Budou mít třeba k dispozici nějaká čísla, ale já budu chtít perfektní výsledek, který ještě perfektní čísla nemusí zaručit, vždy je důležitý pocit na trati. Zítra by mělo pršet, takže pro nás bude těžké dojít k nějakému nastavení. Pravděpodobně se rozhodneme na sklonku dnešního dne - budeme mít schůzku kolem šesté hodiny, takže asi tam padne konečný verdikt," popisuje situaci Hamilton.
Lewis Hamilton rovněž uvedl, že bezprostředně po závodě v Sepangu měl jasnou představu o zvoleném směru, který by měl Mercedes v Japonsku přijmout, ale během dneška své rozhodnutí zrevidoval a uvedl, že je nutné se zaměřit na odhad, co může od Mercedesu W08 očekávat v následujících závodech.
"Jsem přesvědčen, že vůz je na určitém stupni. Prakticky před vyvrcholením sezóny stále nemám tušení, kde bude dobrý, kde skvělý - jako třeba na Silverstone - a kde to bude opravdu těžký duel, jako v Singapuru nebo Malajsii. Když se podíváte na poslední závod, ztráceli jsme poměrně dost a najednou jsem zajel pole-position. Podařilo se mi zvládnout rychlé kolo a vlastně jsem netušil, odkud ta síla pochází. Kdybychom to věděli a s touto vědomostí šli do závodu, bylo by to asi trochu nudné. Líbí se mi začít a nevědět, to jsou pak skutečné příběhy. Pořád vedeme šampionát, máme skvělé auto, v každém závodě se opravdu snažíme ho víc a víc pochopit, protože v onom mixu se pořád objevuje něco nového, co nás může dostat," uzavírá Hamilton.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.