Šampionát vstupuje do finální fáze a souboj Mercedes - Ferrari, třebaže rozdíl vypadá velice komfortně pro trojnásobného mistra světa Hamiltona, ještě není zdaleka uzavřen. Proto je nesmírně důležitá strategie na okruhu Suzuka, který by měl více vyhovovat Mercedesu.
Jak Lewis Hamilton, tak Valtteri Bottas v pátečním tréninku na okruhu Sepang vyzkoušeli nový aerodynamický upgrade, ovšem Hamilton se poté vrátil k původnímu řešení, které mu vyneslo v závodě druhé místo. Nyní se tedy musí vedoucí muž průběžné klasifikace rozhodnout, zda aktualizovaný aerodynamický balíček využije v Japonsku - rozhodnutí má padnout dnes večer přímo v Suzuce.
"V současné době ještě pořád není rozhodnuto, stále o věci debatujeme. Část týmu chce zvolit svůj směr, já váhám a cítím to jinak. V tým mám velkou důvěru a jsem přesvědčen, že chce vyhrávat stejně jako já, takže stejně tak věřím, že dosáhneme dohody a dojdeme ke správnému rozhodnutí. Je ale důležité přijímat vzájemné výzvy, což jako pilot vždy činím. Budou mít třeba k dispozici nějaká čísla, ale já budu chtít perfektní výsledek, který ještě perfektní čísla nemusí zaručit, vždy je důležitý pocit na trati. Zítra by mělo pršet, takže pro nás bude těžké dojít k nějakému nastavení. Pravděpodobně se rozhodneme na sklonku dnešního dne - budeme mít schůzku kolem šesté hodiny, takže asi tam padne konečný verdikt," popisuje situaci Hamilton.
Lewis Hamilton rovněž uvedl, že bezprostředně po závodě v Sepangu měl jasnou představu o zvoleném směru, který by měl Mercedes v Japonsku přijmout, ale během dneška své rozhodnutí zrevidoval a uvedl, že je nutné se zaměřit na odhad, co může od Mercedesu W08 očekávat v následujících závodech.
"Jsem přesvědčen, že vůz je na určitém stupni. Prakticky před vyvrcholením sezóny stále nemám tušení, kde bude dobrý, kde skvělý - jako třeba na Silverstone - a kde to bude opravdu těžký duel, jako v Singapuru nebo Malajsii. Když se podíváte na poslední závod, ztráceli jsme poměrně dost a najednou jsem zajel pole-position. Podařilo se mi zvládnout rychlé kolo a vlastně jsem netušil, odkud ta síla pochází. Kdybychom to věděli a s touto vědomostí šli do závodu, bylo by to asi trochu nudné. Líbí se mi začít a nevědět, to jsou pak skutečné příběhy. Pořád vedeme šampionát, máme skvělé auto, v každém závodě se opravdu snažíme ho víc a víc pochopit, protože v onom mixu se pořád objevuje něco nového, co nás může dostat," uzavírá Hamilton.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.