Šampionát vstupuje do finální fáze a souboj Mercedes - Ferrari, třebaže rozdíl vypadá velice komfortně pro trojnásobného mistra světa Hamiltona, ještě není zdaleka uzavřen. Proto je nesmírně důležitá strategie na okruhu Suzuka, který by měl více vyhovovat Mercedesu.
Jak Lewis Hamilton, tak Valtteri Bottas v pátečním tréninku na okruhu Sepang vyzkoušeli nový aerodynamický upgrade, ovšem Hamilton se poté vrátil k původnímu řešení, které mu vyneslo v závodě druhé místo. Nyní se tedy musí vedoucí muž průběžné klasifikace rozhodnout, zda aktualizovaný aerodynamický balíček využije v Japonsku - rozhodnutí má padnout dnes večer přímo v Suzuce.
"V současné době ještě pořád není rozhodnuto, stále o věci debatujeme. Část týmu chce zvolit svůj směr, já váhám a cítím to jinak. V tým mám velkou důvěru a jsem přesvědčen, že chce vyhrávat stejně jako já, takže stejně tak věřím, že dosáhneme dohody a dojdeme ke správnému rozhodnutí. Je ale důležité přijímat vzájemné výzvy, což jako pilot vždy činím. Budou mít třeba k dispozici nějaká čísla, ale já budu chtít perfektní výsledek, který ještě perfektní čísla nemusí zaručit, vždy je důležitý pocit na trati. Zítra by mělo pršet, takže pro nás bude těžké dojít k nějakému nastavení. Pravděpodobně se rozhodneme na sklonku dnešního dne - budeme mít schůzku kolem šesté hodiny, takže asi tam padne konečný verdikt," popisuje situaci Hamilton.
Lewis Hamilton rovněž uvedl, že bezprostředně po závodě v Sepangu měl jasnou představu o zvoleném směru, který by měl Mercedes v Japonsku přijmout, ale během dneška své rozhodnutí zrevidoval a uvedl, že je nutné se zaměřit na odhad, co může od Mercedesu W08 očekávat v následujících závodech.
"Jsem přesvědčen, že vůz je na určitém stupni. Prakticky před vyvrcholením sezóny stále nemám tušení, kde bude dobrý, kde skvělý - jako třeba na Silverstone - a kde to bude opravdu těžký duel, jako v Singapuru nebo Malajsii. Když se podíváte na poslední závod, ztráceli jsme poměrně dost a najednou jsem zajel pole-position. Podařilo se mi zvládnout rychlé kolo a vlastně jsem netušil, odkud ta síla pochází. Kdybychom to věděli a s touto vědomostí šli do závodu, bylo by to asi trochu nudné. Líbí se mi začít a nevědět, to jsou pak skutečné příběhy. Pořád vedeme šampionát, máme skvělé auto, v každém závodě se opravdu snažíme ho víc a víc pochopit, protože v onom mixu se pořád objevuje něco nového, co nás může dostat," uzavírá Hamilton.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.