Valtteri Bottas chce s Mercedesem podepsat novou smlouvu a ještě letos porazit i Lewise Hamiltona a získat titul mistra světa Formule 1.
Po závodě bylo ústředním námětem rozhovorů vrácení pozice Valtterimu Bottasovi, čímž Lewis Hamilton v cíli získal o tři body méně. Finovi, jenž ale svého týmového kolegu předčil v sobotní kvalifikaci, na něj v šampionátu schází 19 bodů. V Mercedesu panuje spokojenost s jeho výkony, u něj s přibývajícími závody roste sebevědomí.
"Ne každý týmový by to vzhledem k umístění na pódiu udělal, na druhou stranu bych ale byl naštvaný, pokud by Lewis dohodu nedodržel. Tým mu dal od počátku jasně najevo, že s námi bude zacházet rovnocenně a že nás bude oba stejně respektovat," popisuje Bottas.
Tvrdí, že není žádnou dvojkou: "Dostáváme stejné vybavení. Neexistuje jezdec č. 1 a jezdec č. 2. A já věřím, že tomu tak bylo i v tomto případě. Bojuji o titul, jelikož jde také o mou vlastní kariéru. Nechci být ve stínu Lewise." To je rozdíl proti Ferrari, které v letošním šampionátu sází už pouze na jednoho pilota.
Opravdu si Bottas myslí, že letos může šampionát ovládnout? "Ano, můžu se stát mistrem světa. Stále zbývá devět závodů a já věřím, že můžu Lewise a Sebastiana [Vettela] porážet. Letos se mi obojí už povedlo. Jsem stále lepší a lepší. Neexistuje pro mě žádný limit. Nikdy bych neřekl, že je některý z mých soupeřů lepší než já. Věřím si," odpovídá pilot Mercedesu.
Stále však ještě nemá smlouvu na příští sezónu. Obavy kvůli tomu ale nemá. "Tak to je u mě každý rok. V této části roku jsem často nevěděl, jak to pro mě bude pokračovat, takže s tím mám hodně zkušeností," směje se Bottas. "A je to OK, protože se v týmu cítím pohodlně a dostává se mi jen pozitivní zpětné vazby. Takže si moc starosti nedělám," dodává Bottas.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.