Šéf Red Bullu Christian Horner se po Velké ceně Maďarska zlobí na příliš "horlivé" komisaře kvůli tomu, že potrestali jeho jezdce Maxe Verstappena za náraz do jeho týmového kolegy Daniela Ricciarda.
Verstappen po startu zablokoval v nájezdu do 2. zatáčky kola a narazil zboku do Ricciarda, pro kterého závod předčasně skončil. Na Maxe byl hodně naštvaný a FIA pokračujícího holandského mladíky brzy potrestala 10sekundovou penalizací stop & go.
Podle Hornera šlo ale o zbytečně přísný trest za postartovní kolizi, obzvlášť když Valtteri Bottas z Mercedesu nebyl ve Španělsku za podobný kontakt penalizován, byť tím ukončil závod Verstappenovi i Kimimu Räikkönenovi z Ferrari.
VIDEO: Video kolize pilotů Red Bullu po startu v Maďarsku (zdroj: formula1.com)
"Myslím, že zřejmě byli trochu horliví, když se podíváte na Bottasův manévr v Barceloně. Hovoříme o tom, že dochází k závodním incidentům, a já to vidím jako závodní incident," uvádí Horner, kterému se rozhodnutí komisařů nelíbí.
"Ano, Max udělal chybu. Přiznal se k tomu, zvedl ruku a svému týmovému kolegovi se omluvil. Za posledních 12 měsíců jsme vlastně měli štěstí, když tak často startovali vedle sebe a nedošlo k vzájemnému kontaktu. Nebyl v tom očividně žádný záměr, bylo to zkrátka velmi frustrující," popisuje šéf Red Bullu.
Oba jezdci si o tom spolu promluvili, čehož si cení: "Je to ohromně důležité. Musíte se umět podívat druhé osobě do očí. Textová zpráva či telefonát není totéž."
Verstappen v Maďarsku i přes 10sekundovou penalizaci dojel do cíle se ztrátou jen 13 vteřin, 5 kol před cílem dokonce jezdil jen 10,5 sekundy za vítězným Vettelem. U Red Bullu si ale uvědomují, že by na vítězství bez onoho trestu stejně neměli.
"My jsme to viděli už z našich pozic na roštu, předjíždění je navíc velmi obtížné. Ale v závodě jsme rozhodně rychlostně na Ferrari a Mercedes nic neztráceli. Mohli jste vidět, že po penalizaci se v jednu chvíli dotáhl na odstup 10 vteřin za lídra a byl konzistentně nejrychlejším vozem na okruhu," upozorňuje Horner.
"Proto je frustrující, že jsme odjeli jen s 10 body, když jsme jich měli získat mnohem více," dodává zklamaně šéf Red Bullu, kterému v šampionátu patří se 184 body třetí příčka. Druhé Ferrari jich má před letní přestávkou o 134 více.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.