Lewis Hamilton si brousil drápy na boj s Vettelem, ale zatím se on a jeho týmový kolega spíše potýkají s tím, aby se přiblížili velmi rychlému Ricciardovi. Muži Stříbrných šípů však nevěší hlavu, pořád je dost času s touto situací něco udělat.
Hlasy obou pilotů Mercedesu se shodují - nepodařilo se nám dostat W08 do "pravého okna" co do výkonu. I přes veškerou snahu se nepodařilo ani jednomu z pilotů týmu, zaujímajícím průběžné vedení v Poháru konstruktérů, vyšplhat výš než na třetí místo - Hamilton dosáhl této příčky dopoledne, Bottas po obědě.
"Nevíme, jak moc se mohou ostatní týmy zítra zlepšit, ale my to určitě dokážeme. Budeme se věnovat práci jako obvykle, abychom vytěžili z našeho auta ještě víc. Dnes to nebylo dobré, hodně jsme balancovali. Prostě potřebujeme najít rovnováhu. Pak můžeme našemu vozu důvěřovat, být v kvalifikaci konzistentní a jít až na samotný limit," zhodnotil situaci Bottas.
Hamilton dokonce zajel nejlepší kolo na měkké směsi, protože na superměkkých pneumatikách se mu nepodařilo najít na trati dostatek prostoru. Také on se vyjádřil o nastavení vozidla jako o "nepříliš dobrém". Připustil také, že páteční trénink postavil tým před několik důležitých otázek a zdejší páteční trénink označil jako jeden z těch nejtěžších, což platilo o pro silný nárazový vítr a jisté potíže s pneumatikami.
"Zvláště druhý trénink začal poměrně dobře, ale později nás dost zmátl. V současné době je dost nejasné, co je třeba na voze změnit, je třeba provést hodně analýz - doufejme, že až zítra vyjedeme na trať, bude to podstatně lepší. Proto nás dnes večer čeká dost práce, protože vůz skutečně není takový, jak bychom si přáli, ale věřím, že to vyřešíme, protože jsme nejlepší tým," zhodnotil situaci Hamilton.
Ricciardo není překvapenímPro někoho byla páteční dominance Red Bullu a Daniela Ricciarda něčím neobvyklým, ale v táboru Mercedesu nad touto skutečností nikdo příliš nehloubá. Dokonce se objevilo prohlášení, že velmi dobrá forma "Rudých býků" v Maďarsku byla ze strany Mercedesu s ohledem na povahu trati očekávána.
"V kvalifikaci budeme asi mít hodně malé odstupy, protože dlouhodobé tempo mezi třemi nejlepšími týmy je téměř vyrovnané. Proto musíme bojovat o každou setinu, která bude k dispozici," vyslovil prognózu na zítřejší jízdy Valtteri Bottas.
"Kvalifikace bude opravdu hodně těsná. Jde o okruh, kde si tři nejlepší týmy budou hodně nablízku, to je pravděpodobné. U Red Bullu to vypadá, že jsou na tom lépe s přítlakem, Ferrari je zase velmi, velmi rychlé, řekl bych, že my nemáme zdaleka takové tempo jako na Silverstone. Proto si myslím, že tento víkend uvidíte asi jednu z největších bitev současnosti, špatně se tu totiž předjíždí. Z toho důvodu nemusí jít o nijak strhující závod, ale o to dramatičtější bude kvalifikace," doplnil svého kolegu Hamilton.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.