Lewis Hamilton si brousil drápy na boj s Vettelem, ale zatím se on a jeho týmový kolega spíše potýkají s tím, aby se přiblížili velmi rychlému Ricciardovi. Muži Stříbrných šípů však nevěší hlavu, pořád je dost času s touto situací něco udělat.
Hlasy obou pilotů Mercedesu se shodují - nepodařilo se nám dostat W08 do "pravého okna" co do výkonu. I přes veškerou snahu se nepodařilo ani jednomu z pilotů týmu, zaujímajícím průběžné vedení v Poháru konstruktérů, vyšplhat výš než na třetí místo - Hamilton dosáhl této příčky dopoledne, Bottas po obědě.
"Nevíme, jak moc se mohou ostatní týmy zítra zlepšit, ale my to určitě dokážeme. Budeme se věnovat práci jako obvykle, abychom vytěžili z našeho auta ještě víc. Dnes to nebylo dobré, hodně jsme balancovali. Prostě potřebujeme najít rovnováhu. Pak můžeme našemu vozu důvěřovat, být v kvalifikaci konzistentní a jít až na samotný limit," zhodnotil situaci Bottas.
Hamilton dokonce zajel nejlepší kolo na měkké směsi, protože na superměkkých pneumatikách se mu nepodařilo najít na trati dostatek prostoru. Také on se vyjádřil o nastavení vozidla jako o "nepříliš dobrém". Připustil také, že páteční trénink postavil tým před několik důležitých otázek a zdejší páteční trénink označil jako jeden z těch nejtěžších, což platilo o pro silný nárazový vítr a jisté potíže s pneumatikami.
"Zvláště druhý trénink začal poměrně dobře, ale později nás dost zmátl. V současné době je dost nejasné, co je třeba na voze změnit, je třeba provést hodně analýz - doufejme, že až zítra vyjedeme na trať, bude to podstatně lepší. Proto nás dnes večer čeká dost práce, protože vůz skutečně není takový, jak bychom si přáli, ale věřím, že to vyřešíme, protože jsme nejlepší tým," zhodnotil situaci Hamilton.
Ricciardo není překvapenímPro někoho byla páteční dominance Red Bullu a Daniela Ricciarda něčím neobvyklým, ale v táboru Mercedesu nad touto skutečností nikdo příliš nehloubá. Dokonce se objevilo prohlášení, že velmi dobrá forma "Rudých býků" v Maďarsku byla ze strany Mercedesu s ohledem na povahu trati očekávána.
"V kvalifikaci budeme asi mít hodně malé odstupy, protože dlouhodobé tempo mezi třemi nejlepšími týmy je téměř vyrovnané. Proto musíme bojovat o každou setinu, která bude k dispozici," vyslovil prognózu na zítřejší jízdy Valtteri Bottas.
"Kvalifikace bude opravdu hodně těsná. Jde o okruh, kde si tři nejlepší týmy budou hodně nablízku, to je pravděpodobné. U Red Bullu to vypadá, že jsou na tom lépe s přítlakem, Ferrari je zase velmi, velmi rychlé, řekl bych, že my nemáme zdaleka takové tempo jako na Silverstone. Proto si myslím, že tento víkend uvidíte asi jednu z největších bitev současnosti, špatně se tu totiž předjíždí. Z toho důvodu nemusí jít o nijak strhující závod, ale o to dramatičtější bude kvalifikace," doplnil svého kolegu Hamilton.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.