Fernando Alonso se těší na Velkou cenu Maďarska, která by jejich balíku měla vyhovovat. Potřebují však spolehlivou pohonnou jednotku. Kvůli možnému úspěchu tento víkend se obětoval minule v Silverstone, kde byl na startovním roštu penalizován.
"Papírově pro nás představuje Hungaroring jednu z nejlepších příležitostí v tomto roce. Krátký, zatáčkovitý okruh znamená, že na okamžitém výkonu jsme závislí o něco méně. Piloti musí opravdu více spoléhat na schopnosti šasi, aby zajeli co nejrychlejší kolo," potvrzuje španělský pilot.
I když je v Maďarsku obvykle velmi teplo a trať nepatří mezi nejrychlejší, tak se mu tam líbí: "Do Budapešti se vždycky rád vracím. Zůstáváme v centru města, máme skvělé výhledy na řeku a celý víkend cítíte, že jste opravdu součástí města."
"Teploty jsou vysoké a pro týmy a piloty půjde o testovací víkend - obzvlášť, když je letní přestávka tak blízko. Dobrý výsledek ale může všechny hodně povzbudit před tím, než se zavřou továrny," uvádí Alonso před čtyřtýdenní přestávkou, během které se brány všech týmů musí minimálně na 2 týdny zavřít.
V Maďarsku pro McLaren bude klíčová spolehlivost Hondy. Aby měl k dispozici dostatek náhradních dílů, tak si naposledy v Británii vybral penalizaci v podobě odsunu o 30 míst zpět za nasazení nového motoru, turba, obou motorgenerátorů a úložiště energie. Teď doufá, že se mu to vyplatí:
"Pro nás je jako vždy důležitá spolehlivost. I když by naše auto mohlo v Maďarsku fungovat lépe, potřebujeme bezproblémový víkend, abychom mohli využít jakoukoliv příležitost k získání bodů. V Silverstone jsme přijali velké rozhodnutí, pokud jde i penalizace na roštu v rámci přípravy na tento závod. Doufám, že se to vyplatilo, takže se tento víkend dostaneme do té nejlepší možné pozice pro zisk bodů!"
#F1 Used power-unit components ?after #BritishGP ?? - Ferrari, Honda & Renault endangered by penalties: pic.twitter.com/6WsnG9j7Qv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 17, 2017Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.