Fernando Alonso by si přál, aby McLaren co nejdříve rozhodl v otázce svého budoucího dodavatele motorů, a mohl se tak už začít soustředit na přípravu balíku pro sezónu 2018.
Stáj z Wokingu zvažuje rozchod se současným dodavatelem motorů - s Hondou. Ta ani letos nepřišla s konkurenceschopným balíkem a McLaren s ní získal v 10 závodech pouze 2 body, zůstává tedy nejhorším týmem šampionátu.
"Je to na nich, ale čím dříve rozhodnou, tím lepší to bude pro přípravu pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, který se již těší na další závod.
Za necelé 2 týdny ho čeká Velká cena Maďarska, v níž by měl mít McLaren vyšší šance na zisk bodů - jde o kratší, klikatou trať, kde není kladen tak vysoký důraz na výkon motorů jako na jiných okruzích: "Pro mě a pro tým je Maďarsko dobrou příležitostí, to je realita. Další věci, to jsou jen sny," pokračuje španělský pilot, který by si moc přál mít po delší době za zády konkurenceschopný motor.
McLaren podle něj vůbec nepochybuje o tom, co je nejslabším článkem jejich balíku: pohonná jednotka Hondy. Na otázku, jestli by s Mercedesem vyhrávali, odpovídá: "Kdo ví. Je to těžké odhadnout, představit si různé kombinace aut a motorů atd. Myslím, že jsme ale velmi jasně identifikovali to, co postrádáme. Pokud se v tom tedy zlepšíme, budeme konkurenceschopní."
"To však není záležitostí blízké budoucnosti, proto se musíme dívat na realitu. A realitou je, že za 2 týdny v Maďarsku budeme mít dobrou příležitost, tak si tam snad povedeme lépe," doufá Alonso, jenž do závodu ve Velké ceně Británie startoval z posledního místa. Ani ten však kvůli poklesu tlaku v palivovém čerpadlu a následné ztrátě výkonu motoru nedokončil.
"Těžké časy. Žel jsme se dnes opět setkali s problémem. Myslím, že šlo o palivové čerpadlo, které snad nepoškodilo motor, abychom ho mohli v budoucnu použít. Byl to těžký víkend: startoval jsem poslední a následoval skupinu aut v náročném závodě. Nebyli jsme na bodech, takže to odstoupení je o něco méně bolestivé, protože jsme na ně neměli," dodává Alonso.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.