Fernando Alonso by si přál, aby McLaren co nejdříve rozhodl v otázce svého budoucího dodavatele motorů, a mohl se tak už začít soustředit na přípravu balíku pro sezónu 2018.
Stáj z Wokingu zvažuje rozchod se současným dodavatelem motorů - s Hondou. Ta ani letos nepřišla s konkurenceschopným balíkem a McLaren s ní získal v 10 závodech pouze 2 body, zůstává tedy nejhorším týmem šampionátu.
"Je to na nich, ale čím dříve rozhodnou, tím lepší to bude pro přípravu pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, který se již těší na další závod.
Za necelé 2 týdny ho čeká Velká cena Maďarska, v níž by měl mít McLaren vyšší šance na zisk bodů - jde o kratší, klikatou trať, kde není kladen tak vysoký důraz na výkon motorů jako na jiných okruzích: "Pro mě a pro tým je Maďarsko dobrou příležitostí, to je realita. Další věci, to jsou jen sny," pokračuje španělský pilot, který by si moc přál mít po delší době za zády konkurenceschopný motor.
McLaren podle něj vůbec nepochybuje o tom, co je nejslabším článkem jejich balíku: pohonná jednotka Hondy. Na otázku, jestli by s Mercedesem vyhrávali, odpovídá: "Kdo ví. Je to těžké odhadnout, představit si různé kombinace aut a motorů atd. Myslím, že jsme ale velmi jasně identifikovali to, co postrádáme. Pokud se v tom tedy zlepšíme, budeme konkurenceschopní."
"To však není záležitostí blízké budoucnosti, proto se musíme dívat na realitu. A realitou je, že za 2 týdny v Maďarsku budeme mít dobrou příležitost, tak si tam snad povedeme lépe," doufá Alonso, jenž do závodu ve Velké ceně Británie startoval z posledního místa. Ani ten však kvůli poklesu tlaku v palivovém čerpadlu a následné ztrátě výkonu motoru nedokončil.
"Těžké časy. Žel jsme se dnes opět setkali s problémem. Myslím, že šlo o palivové čerpadlo, které snad nepoškodilo motor, abychom ho mohli v budoucnu použít. Byl to těžký víkend: startoval jsem poslední a následoval skupinu aut v náročném závodě. Nebyli jsme na bodech, takže to odstoupení je o něco méně bolestivé, protože jsme na ně neměli," dodává Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.