Fernando Alonso by si přál, aby McLaren co nejdříve rozhodl v otázce svého budoucího dodavatele motorů, a mohl se tak už začít soustředit na přípravu balíku pro sezónu 2018.
Stáj z Wokingu zvažuje rozchod se současným dodavatelem motorů - s Hondou. Ta ani letos nepřišla s konkurenceschopným balíkem a McLaren s ní získal v 10 závodech pouze 2 body, zůstává tedy nejhorším týmem šampionátu.
"Je to na nich, ale čím dříve rozhodnou, tím lepší to bude pro přípravu pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, který se již těší na další závod.
Za necelé 2 týdny ho čeká Velká cena Maďarska, v níž by měl mít McLaren vyšší šance na zisk bodů - jde o kratší, klikatou trať, kde není kladen tak vysoký důraz na výkon motorů jako na jiných okruzích: "Pro mě a pro tým je Maďarsko dobrou příležitostí, to je realita. Další věci, to jsou jen sny," pokračuje španělský pilot, který by si moc přál mít po delší době za zády konkurenceschopný motor.
McLaren podle něj vůbec nepochybuje o tom, co je nejslabším článkem jejich balíku: pohonná jednotka Hondy. Na otázku, jestli by s Mercedesem vyhrávali, odpovídá: "Kdo ví. Je to těžké odhadnout, představit si různé kombinace aut a motorů atd. Myslím, že jsme ale velmi jasně identifikovali to, co postrádáme. Pokud se v tom tedy zlepšíme, budeme konkurenceschopní."
"To však není záležitostí blízké budoucnosti, proto se musíme dívat na realitu. A realitou je, že za 2 týdny v Maďarsku budeme mít dobrou příležitost, tak si tam snad povedeme lépe," doufá Alonso, jenž do závodu ve Velké ceně Británie startoval z posledního místa. Ani ten však kvůli poklesu tlaku v palivovém čerpadlu a následné ztrátě výkonu motoru nedokončil.
"Těžké časy. Žel jsme se dnes opět setkali s problémem. Myslím, že šlo o palivové čerpadlo, které snad nepoškodilo motor, abychom ho mohli v budoucnu použít. Byl to těžký víkend: startoval jsem poslední a následoval skupinu aut v náročném závodě. Nebyli jsme na bodech, takže to odstoupení je o něco méně bolestivé, protože jsme na ně neměli," dodává Alonso.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.