Fernando Alonso by si přál, aby McLaren co nejdříve rozhodl v otázce svého budoucího dodavatele motorů, a mohl se tak už začít soustředit na přípravu balíku pro sezónu 2018.
Stáj z Wokingu zvažuje rozchod se současným dodavatelem motorů - s Hondou. Ta ani letos nepřišla s konkurenceschopným balíkem a McLaren s ní získal v 10 závodech pouze 2 body, zůstává tedy nejhorším týmem šampionátu.
"Je to na nich, ale čím dříve rozhodnou, tím lepší to bude pro přípravu pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, který se již těší na další závod.
Za necelé 2 týdny ho čeká Velká cena Maďarska, v níž by měl mít McLaren vyšší šance na zisk bodů - jde o kratší, klikatou trať, kde není kladen tak vysoký důraz na výkon motorů jako na jiných okruzích: "Pro mě a pro tým je Maďarsko dobrou příležitostí, to je realita. Další věci, to jsou jen sny," pokračuje španělský pilot, který by si moc přál mít po delší době za zády konkurenceschopný motor.
McLaren podle něj vůbec nepochybuje o tom, co je nejslabším článkem jejich balíku: pohonná jednotka Hondy. Na otázku, jestli by s Mercedesem vyhrávali, odpovídá: "Kdo ví. Je to těžké odhadnout, představit si různé kombinace aut a motorů atd. Myslím, že jsme ale velmi jasně identifikovali to, co postrádáme. Pokud se v tom tedy zlepšíme, budeme konkurenceschopní."
"To však není záležitostí blízké budoucnosti, proto se musíme dívat na realitu. A realitou je, že za 2 týdny v Maďarsku budeme mít dobrou příležitost, tak si tam snad povedeme lépe," doufá Alonso, jenž do závodu ve Velké ceně Británie startoval z posledního místa. Ani ten však kvůli poklesu tlaku v palivovém čerpadlu a následné ztrátě výkonu motoru nedokončil.
"Těžké časy. Žel jsme se dnes opět setkali s problémem. Myslím, že šlo o palivové čerpadlo, které snad nepoškodilo motor, abychom ho mohli v budoucnu použít. Byl to těžký víkend: startoval jsem poslední a následoval skupinu aut v náročném závodě. Nebyli jsme na bodech, takže to odstoupení je o něco méně bolestivé, protože jsme na ně neměli," dodává Alonso.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.