Vyhrocená situace při druhém výjezdu safety caru na trati v Baku bude ještě dlouho zaměstnávat nejen odborníky a fanoušky, popovídat si o ní chce zcela určitě Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem.
Vlastně už během závodu se onen incident ve výjezdu ze zatáčky 15 při přípravě na druhý restart začal rozebírat, poté následovalo prověření situace, Vettel byl potrestán 10 vteřinami stop & go, ale přesto se dokázal vrátit na trať před Hamiltonem. Následovaly výroky obou stran - Vettel měl za to, že Hamilton by měl být také potrestán, Lewis se nechal slyšet, že Sebastianova penalizace je směšná. Další prvek pak do dohadů vnesly záznamy z telemetrie.
"Nemám s ním žádný problém. Maximálně ho respektují jako kvalitního pilota, kterým bezesporu je. Také si nemyslím, že by chtěl moje přední křídlo záměrně poškodit, protože by tím riskoval, že jeho vůz bude nějak poznamenán a závod by tím pro něj mohl skončit. Proto nastal správný čas si promluvit. Můžeme to probrat mezi čtyřma očima, aspoň se vyčistí vzduch a můžeme pokračovat. Možná nejsem dost chytrý, ale určitě nejsem potížista. Chci tu situaci vyřešit, i když toho moc k řešení není," reagoval Vettel poté, co emoce opadly.
Lewis Hamilton se nechal slyšet, že Vettel svým jednáním zahodil vlastní image čtyřnásobného mistra a značně si pošramotil svou pověst. S tím pilot Ferrari nesouhlasí.
"Nemyslím si to. Jsme tu, abychom závodili. Jsme dospělí a lidé očekávají, že budeme soupeřit a někdy použijeme i lokty, právě tohle od nás očekávají. Ne že se tu a tam dostaneme na dohled nebo projedeme kolem sebe, nýbrž skutečný duel. Závod byl skutečně dobrý, jen mi nepřijde správné, že já jsem byl potrestán a on ne," dodal Vettel, kterého FIA navíc ještě potrestala třemi body, takže jich má nyní na svém kontě devět. Pokud by dostal další tři, čeká ho nucený odpočinek na jeden závod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.