Vyhrocená situace při druhém výjezdu safety caru na trati v Baku bude ještě dlouho zaměstnávat nejen odborníky a fanoušky, popovídat si o ní chce zcela určitě Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem.
Vlastně už během závodu se onen incident ve výjezdu ze zatáčky 15 při přípravě na druhý restart začal rozebírat, poté následovalo prověření situace, Vettel byl potrestán 10 vteřinami stop & go, ale přesto se dokázal vrátit na trať před Hamiltonem. Následovaly výroky obou stran - Vettel měl za to, že Hamilton by měl být také potrestán, Lewis se nechal slyšet, že Sebastianova penalizace je směšná. Další prvek pak do dohadů vnesly záznamy z telemetrie.
"Nemám s ním žádný problém. Maximálně ho respektují jako kvalitního pilota, kterým bezesporu je. Také si nemyslím, že by chtěl moje přední křídlo záměrně poškodit, protože by tím riskoval, že jeho vůz bude nějak poznamenán a závod by tím pro něj mohl skončit. Proto nastal správný čas si promluvit. Můžeme to probrat mezi čtyřma očima, aspoň se vyčistí vzduch a můžeme pokračovat. Možná nejsem dost chytrý, ale určitě nejsem potížista. Chci tu situaci vyřešit, i když toho moc k řešení není," reagoval Vettel poté, co emoce opadly.
Lewis Hamilton se nechal slyšet, že Vettel svým jednáním zahodil vlastní image čtyřnásobného mistra a značně si pošramotil svou pověst. S tím pilot Ferrari nesouhlasí.
"Nemyslím si to. Jsme tu, abychom závodili. Jsme dospělí a lidé očekávají, že budeme soupeřit a někdy použijeme i lokty, právě tohle od nás očekávají. Ne že se tu a tam dostaneme na dohled nebo projedeme kolem sebe, nýbrž skutečný duel. Závod byl skutečně dobrý, jen mi nepřijde správné, že já jsem byl potrestán a on ne," dodal Vettel, kterého FIA navíc ještě potrestala třemi body, takže jich má nyní na svém kontě devět. Pokud by dostal další tři, čeká ho nucený odpočinek na jeden závod.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.