Přestože někteří představitelé týmu jsou pořád velmi optimističtí a věří, že se McLaren ještě letos vrátí v důstojné formě, tak čísla neúprosně ukazují, že rok 2017 je pro Woking nejhorší v celé historii stáje.
Máme za sebou šest závodů a McLaren je bez jediného bodu poslední v Poháru konstruktérů, navíc letos dojel oranžový MCL32 do úplného cíle jen dvakrát z dvanácti pokusu. Vandoorne dojel 14. v Rusku a Alonso alespoň dokroužil do cíle při své domácí GP na 12. místě.
Tyto výsledky dokonce překonávají i rok 2015, kdy se McLaren spojil s Hondou. Tenkrát byl po prvních pěti závodech na nule jak Alonso, tak Button. Pak ale přišlo Monako a Button bral body za 8. místo.
Dokonce i první sezóna McLarenu v roce 1966 byla lepší. Tenkrát sám kiwi driver Bruce McLaren dokázal dojet na 6. místě ve čtvrtém podniku roku v Británii (třetí start McLarenu), což byla v té době poslední bodovaná příčka.
Za svou více jak 40 let dlouhou historii se McLaren objevil na startu 807 velkých cen, dokázal jich 182 vyhrát a získal i 8 konstruktérských titulů (poslední v roce 1998) a 12 jezdeckých titulů (poslední získal v dramatickém finále Lewis Hamilton v roce 2008)
Bavíme se zde tedy o opravdu krizové situaci a dokonce McLaren svolal na zítřek schůzku s představiteli Hondy, kde se bude diskutovat nad otázkami budoucnosti tohoto partnerství.
Jedinou alespoň trochu pozitivní zprávou pro tým je, že v posledních dvou závodech jejich auta neodešly kvůli spolehlivosti. V Barceloně musel Vandoorne odstoupit po kontaktu s Massou. No a Monako je okruhem dosti specifickým. Button se vyřadil po kontaktu s Wehrleinem a Belgičan nedokázal své auto ukočírovat po zajetí safety caru a skončil v bariéře.
Navíc je třeba říci, že v Barceloně se Alonso dokázal kvalifikovat na neuvěřitelném sedmém místě a v Monaku byli oba piloti v Q3, bohužel penalizace za výměny komponent je poslaly zpět na chvost. Je tedy možné, že zbožná přání Zaka Browna, že se McLaren vrátí do formy ještě před letní přestávkou, vyjdou. Možná.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.