Přestože někteří představitelé týmu jsou pořád velmi optimističtí a věří, že se McLaren ještě letos vrátí v důstojné formě, tak čísla neúprosně ukazují, že rok 2017 je pro Woking nejhorší v celé historii stáje.
Máme za sebou šest závodů a McLaren je bez jediného bodu poslední v Poháru konstruktérů, navíc letos dojel oranžový MCL32 do úplného cíle jen dvakrát z dvanácti pokusu. Vandoorne dojel 14. v Rusku a Alonso alespoň dokroužil do cíle při své domácí GP na 12. místě.
Tyto výsledky dokonce překonávají i rok 2015, kdy se McLaren spojil s Hondou. Tenkrát byl po prvních pěti závodech na nule jak Alonso, tak Button. Pak ale přišlo Monako a Button bral body za 8. místo.
Dokonce i první sezóna McLarenu v roce 1966 byla lepší. Tenkrát sám kiwi driver Bruce McLaren dokázal dojet na 6. místě ve čtvrtém podniku roku v Británii (třetí start McLarenu), což byla v té době poslední bodovaná příčka.
Za svou více jak 40 let dlouhou historii se McLaren objevil na startu 807 velkých cen, dokázal jich 182 vyhrát a získal i 8 konstruktérských titulů (poslední v roce 1998) a 12 jezdeckých titulů (poslední získal v dramatickém finále Lewis Hamilton v roce 2008)
Bavíme se zde tedy o opravdu krizové situaci a dokonce McLaren svolal na zítřek schůzku s představiteli Hondy, kde se bude diskutovat nad otázkami budoucnosti tohoto partnerství.
Jedinou alespoň trochu pozitivní zprávou pro tým je, že v posledních dvou závodech jejich auta neodešly kvůli spolehlivosti. V Barceloně musel Vandoorne odstoupit po kontaktu s Massou. No a Monako je okruhem dosti specifickým. Button se vyřadil po kontaktu s Wehrleinem a Belgičan nedokázal své auto ukočírovat po zajetí safety caru a skončil v bariéře.
Navíc je třeba říci, že v Barceloně se Alonso dokázal kvalifikovat na neuvěřitelném sedmém místě a v Monaku byli oba piloti v Q3, bohužel penalizace za výměny komponent je poslaly zpět na chvost. Je tedy možné, že zbožná přání Zaka Browna, že se McLaren vrátí do formy ještě před letní přestávkou, vyjdou. Možná.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.