Přestože někteří představitelé týmu jsou pořád velmi optimističtí a věří, že se McLaren ještě letos vrátí v důstojné formě, tak čísla neúprosně ukazují, že rok 2017 je pro Woking nejhorší v celé historii stáje.
Máme za sebou šest závodů a McLaren je bez jediného bodu poslední v Poháru konstruktérů, navíc letos dojel oranžový MCL32 do úplného cíle jen dvakrát z dvanácti pokusu. Vandoorne dojel 14. v Rusku a Alonso alespoň dokroužil do cíle při své domácí GP na 12. místě.
Tyto výsledky dokonce překonávají i rok 2015, kdy se McLaren spojil s Hondou. Tenkrát byl po prvních pěti závodech na nule jak Alonso, tak Button. Pak ale přišlo Monako a Button bral body za 8. místo.
Dokonce i první sezóna McLarenu v roce 1966 byla lepší. Tenkrát sám kiwi driver Bruce McLaren dokázal dojet na 6. místě ve čtvrtém podniku roku v Británii (třetí start McLarenu), což byla v té době poslední bodovaná příčka.
Za svou více jak 40 let dlouhou historii se McLaren objevil na startu 807 velkých cen, dokázal jich 182 vyhrát a získal i 8 konstruktérských titulů (poslední v roce 1998) a 12 jezdeckých titulů (poslední získal v dramatickém finále Lewis Hamilton v roce 2008)
Bavíme se zde tedy o opravdu krizové situaci a dokonce McLaren svolal na zítřek schůzku s představiteli Hondy, kde se bude diskutovat nad otázkami budoucnosti tohoto partnerství.
Jedinou alespoň trochu pozitivní zprávou pro tým je, že v posledních dvou závodech jejich auta neodešly kvůli spolehlivosti. V Barceloně musel Vandoorne odstoupit po kontaktu s Massou. No a Monako je okruhem dosti specifickým. Button se vyřadil po kontaktu s Wehrleinem a Belgičan nedokázal své auto ukočírovat po zajetí safety caru a skončil v bariéře.
Navíc je třeba říci, že v Barceloně se Alonso dokázal kvalifikovat na neuvěřitelném sedmém místě a v Monaku byli oba piloti v Q3, bohužel penalizace za výměny komponent je poslaly zpět na chvost. Je tedy možné, že zbožná přání Zaka Browna, že se McLaren vrátí do formy ještě před letní přestávkou, vyjdou. Možná.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.