Jenson Button je spokojen s vývojem, jaký nabrala Formule 1. Závodění v Monaku si sice moc neužil, královská disciplína motorsportu je ale nyní takovou, jakou by měla být.
Šampion z roku 2009 nahradil v Monaku Fernanda Alonsa, který závodil v 500 mil Indianapolis ve Spojených státech amerických. S novou generací monopostů se svezl až ve čtvrtek a v sobotní kvalifikaci vybojoval 9. místo, kvůli penalizaci za výměnu nadlimitních komponent pohonné jednotky ale putoval až na konec startovního roštu.
Jízdu s letošním vozem si užíval: "Vím jen to, že jsem jezdil mnohem rychleji než minulý rok a že to byla mnohem větší zábava. Musím říct, že jsem byl trochu zklamaný, když jsem slyšel o nových pravidlech týkajících se vyšší hmotnosti, tohle je však ten nejnáročnější okruh pro těžké auto, to se na něm přesto chovalo velmi čiperně."
"Jízda je mnohem zábavnější a Formule 1 se rozhodně posunula s pravidly tím správným směrem. Je velmi vzrušující pro týmy díky možnosti nalezení vyšší rychlosti, času na kolo a přítlaku. Takovou by F1 měla být," komentuje Button po svém neúspěšném vystoupení v Monte Carlu, kde v závodě kolidoval s Pascalem Wehrleinem.
Uvidíme ho ještě v některém z dalších závodů? "Já jsem byl s F1 hotov už v listopadu. Ale když se vás někdo požádá o závodění v Monaku, tak byste do toho šli, ne? Sobota byla podstatně větší legrace. Závod byl trochu nepříjemný, ale šlo o můj jediný závod v sezóně."
"Rozhodně to u mě není v plánu letos znovu závodit ve Formuli 1. V jiných kategoriích možná ano, ale ne v F1. Mám své věci, momentálně si to mimo sport užívám a potřebuji se na ně soustředit, abych dosáhl toho, co chci dosáhnout," dodává Button.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.