Jenson Button je spokojen s vývojem, jaký nabrala Formule 1. Závodění v Monaku si sice moc neužil, královská disciplína motorsportu je ale nyní takovou, jakou by měla být.
Šampion z roku 2009 nahradil v Monaku Fernanda Alonsa, který závodil v 500 mil Indianapolis ve Spojených státech amerických. S novou generací monopostů se svezl až ve čtvrtek a v sobotní kvalifikaci vybojoval 9. místo, kvůli penalizaci za výměnu nadlimitních komponent pohonné jednotky ale putoval až na konec startovního roštu.
Jízdu s letošním vozem si užíval: "Vím jen to, že jsem jezdil mnohem rychleji než minulý rok a že to byla mnohem větší zábava. Musím říct, že jsem byl trochu zklamaný, když jsem slyšel o nových pravidlech týkajících se vyšší hmotnosti, tohle je však ten nejnáročnější okruh pro těžké auto, to se na něm přesto chovalo velmi čiperně."
"Jízda je mnohem zábavnější a Formule 1 se rozhodně posunula s pravidly tím správným směrem. Je velmi vzrušující pro týmy díky možnosti nalezení vyšší rychlosti, času na kolo a přítlaku. Takovou by F1 měla být," komentuje Button po svém neúspěšném vystoupení v Monte Carlu, kde v závodě kolidoval s Pascalem Wehrleinem.
Uvidíme ho ještě v některém z dalších závodů? "Já jsem byl s F1 hotov už v listopadu. Ale když se vás někdo požádá o závodění v Monaku, tak byste do toho šli, ne? Sobota byla podstatně větší legrace. Závod byl trochu nepříjemný, ale šlo o můj jediný závod v sezóně."
"Rozhodně to u mě není v plánu letos znovu závodit ve Formuli 1. V jiných kategoriích možná ano, ale ne v F1. Mám své věci, momentálně si to mimo sport užívám a potřebuji se na ně soustředit, abych dosáhl toho, co chci dosáhnout," dodává Button.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.