Jenson Button nahradí v Monaku Alonsa. Španěl dal přednost zámořskému závodu Indy 500. Button patří mezi ty nejzkušenější piloty se 17 lety praxe v F1 a rozhodl se, že si reálný monopost McLarenu před závodem v Monte Carlu nevyzkouší.
Button bude v ulicích Monackého knížectví jezdit pouze virtuálně. To se nelíbí například Felipemu Massovi, ten by si na jeho místě rozhodně vyzkoušel monopost na vlastní kůži. Dle Brazilce jsou letošní vozy naprosto odlišené od modelů z let minulých.
"Je skvělé, že je zpět. On je úžasný pilot. Byl jsem si jistý, že právě jeho posadí do auta. Potřebujete zkušeného chlapa, hlavně pro Monako. Bylo jasné, že to bude on. Jediné, co nechápu, je, proč tu nebude v příštím týdnu testovat. Kdyby byla stejné auta, tak nic neříkám, ale letos jsou vozy diametrálně odlišné,” okomentoval situaci Brazilec.
"Je to test zdarma, mohl si zajet 100 kol a zjistit, jak pracují pneumatiky. Nikdy na těchto gumách nejezdil. Kdyby byl simulátor tak skvělý, proč na něm dobří piloti neradi jezdí? Hamilton na něm pár let vůbec nejezdil,” dodal Massa.
Na otázku, jak by se zachoval v této situaci on, Massa odpověděl: "Rozhodně bych tu v příštím týdnu kroužil. I kdybych měl jezdit jen jeden den, prostě by to za to stálo,” zakončil brazilský pilot.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.