Jenson Button nahradí v Monaku Alonsa. Španěl dal přednost zámořskému závodu Indy 500. Button patří mezi ty nejzkušenější piloty se 17 lety praxe v F1 a rozhodl se, že si reálný monopost McLarenu před závodem v Monte Carlu nevyzkouší.
Button bude v ulicích Monackého knížectví jezdit pouze virtuálně. To se nelíbí například Felipemu Massovi, ten by si na jeho místě rozhodně vyzkoušel monopost na vlastní kůži. Dle Brazilce jsou letošní vozy naprosto odlišené od modelů z let minulých.
"Je skvělé, že je zpět. On je úžasný pilot. Byl jsem si jistý, že právě jeho posadí do auta. Potřebujete zkušeného chlapa, hlavně pro Monako. Bylo jasné, že to bude on. Jediné, co nechápu, je, proč tu nebude v příštím týdnu testovat. Kdyby byla stejné auta, tak nic neříkám, ale letos jsou vozy diametrálně odlišné,” okomentoval situaci Brazilec.
"Je to test zdarma, mohl si zajet 100 kol a zjistit, jak pracují pneumatiky. Nikdy na těchto gumách nejezdil. Kdyby byl simulátor tak skvělý, proč na něm dobří piloti neradi jezdí? Hamilton na něm pár let vůbec nejezdil,” dodal Massa.
Na otázku, jak by se zachoval v této situaci on, Massa odpověděl: "Rozhodně bych tu v příštím týdnu kroužil. I kdybych měl jezdit jen jeden den, prostě by to za to stálo,” zakončil brazilský pilot.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.