Jenson Button nahradí v Monaku Alonsa. Španěl dal přednost zámořskému závodu Indy 500. Button patří mezi ty nejzkušenější piloty se 17 lety praxe v F1 a rozhodl se, že si reálný monopost McLarenu před závodem v Monte Carlu nevyzkouší.
Button bude v ulicích Monackého knížectví jezdit pouze virtuálně. To se nelíbí například Felipemu Massovi, ten by si na jeho místě rozhodně vyzkoušel monopost na vlastní kůži. Dle Brazilce jsou letošní vozy naprosto odlišené od modelů z let minulých.
"Je skvělé, že je zpět. On je úžasný pilot. Byl jsem si jistý, že právě jeho posadí do auta. Potřebujete zkušeného chlapa, hlavně pro Monako. Bylo jasné, že to bude on. Jediné, co nechápu, je, proč tu nebude v příštím týdnu testovat. Kdyby byla stejné auta, tak nic neříkám, ale letos jsou vozy diametrálně odlišné,” okomentoval situaci Brazilec.
"Je to test zdarma, mohl si zajet 100 kol a zjistit, jak pracují pneumatiky. Nikdy na těchto gumách nejezdil. Kdyby byl simulátor tak skvělý, proč na něm dobří piloti neradi jezdí? Hamilton na něm pár let vůbec nejezdil,” dodal Massa.
Na otázku, jak by se zachoval v této situaci on, Massa odpověděl: "Rozhodně bych tu v příštím týdnu kroužil. I kdybych měl jezdit jen jeden den, prostě by to za to stálo,” zakončil brazilský pilot.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.