Alonso si namísto GP Monaka vyzkouší tradiční Indy 500 v americkém městě Indianapolis. V kokpitu ho nahradí jeho bývalý kolega a mistr světa z roku 2009 Jenson Button.
Sedmatřicetiletý Brit ukončil svou závodní kariéru loni, a to po 17 letech v královně motorsportu a 305 odjetých Grand Prix. Za McLaren jich odjel více jak polovinu, konkrétně 170. Letos tak Brit přidá ještě jednu.
“Jsem nadšený, že se takto mohu vrátit do Formule 1, není asi lepšího místa něž má skoro domácí Grand Prix v Monaku. Vyhrál jsem tu již v roce 2009 a tato trať patří mez mé nejoblíbenější. Je to záludný městský okruh a přestože McLaren se svým MCL32 nezačal bůhvíjak dobře, tak věřím, že by nám Monako mohlo sednout. Rozhodně lépe než jiné rychlejší tratě.
Vím, že nejsou šance na to, abych tu zopakoval vítězství z roku 2009, ale věřím, že bych mohl získat nějaké body, což by týmu mohlo pomoci v Poháru konstruktérů. Auto si vyzkouším na simulátoru a věřím, že budu dobře připraven. Jsem víceméně ve slušné kondici, teď jsem se dost věnoval triatlonu,” okomentoval dění sám Button.
Button si ale nebude moci vyzkoušet nový McLaren na vlastní kůži, přednost dostane třicátník Turvey z vývojového programu. Ten bude jezdit při testech, které proběhnou v Bahrajnu příští týden. Dle Boulliera to ale nebude problém.
“Jenson v F1 strávil posledních 17 let. Je na takovýto přítlak zvyklý, a proto jsme se rozhodli, že testovat tady v Bahrajnu nebo například v Barcelóně při tréninku nebude potřeba. Je v dobré kondici a bude pro nás lepší, když si auto vyzkouší Oliver Turvey. Simulátor je dneska velmi přesný a věříme, že pro Buttona bude přínosnější, když si touto cestou zajezdí pár dní v Monaku,” okomentoval situaci závodní ředitel McLarenu.
Přestože McLaren dva dny otálel a začali se objevovat různé spekulace ohledně Alonsova zástupce, tak dle Boulliera bylo od začátku jasné, že v autě pojede Button.
"Jeho první reakce byla: 'Super, už se těším.' Nebylo moc co řešit. Byl jasnou volbou a navíc s námi má smlouvu. I přes telefon bylo slyšet, že je opravdu nadšený a já jsem šťastný, že se připojí k tomuto dobrodružství," dodal Boullier.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.