Alonso si namísto GP Monaka vyzkouší tradiční Indy 500 v americkém městě Indianapolis. V kokpitu ho nahradí jeho bývalý kolega a mistr světa z roku 2009 Jenson Button.
Sedmatřicetiletý Brit ukončil svou závodní kariéru loni, a to po 17 letech v královně motorsportu a 305 odjetých Grand Prix. Za McLaren jich odjel více jak polovinu, konkrétně 170. Letos tak Brit přidá ještě jednu.
“Jsem nadšený, že se takto mohu vrátit do Formule 1, není asi lepšího místa něž má skoro domácí Grand Prix v Monaku. Vyhrál jsem tu již v roce 2009 a tato trať patří mez mé nejoblíbenější. Je to záludný městský okruh a přestože McLaren se svým MCL32 nezačal bůhvíjak dobře, tak věřím, že by nám Monako mohlo sednout. Rozhodně lépe než jiné rychlejší tratě.
Vím, že nejsou šance na to, abych tu zopakoval vítězství z roku 2009, ale věřím, že bych mohl získat nějaké body, což by týmu mohlo pomoci v Poháru konstruktérů. Auto si vyzkouším na simulátoru a věřím, že budu dobře připraven. Jsem víceméně ve slušné kondici, teď jsem se dost věnoval triatlonu,” okomentoval dění sám Button.
Button si ale nebude moci vyzkoušet nový McLaren na vlastní kůži, přednost dostane třicátník Turvey z vývojového programu. Ten bude jezdit při testech, které proběhnou v Bahrajnu příští týden. Dle Boulliera to ale nebude problém.
“Jenson v F1 strávil posledních 17 let. Je na takovýto přítlak zvyklý, a proto jsme se rozhodli, že testovat tady v Bahrajnu nebo například v Barcelóně při tréninku nebude potřeba. Je v dobré kondici a bude pro nás lepší, když si auto vyzkouší Oliver Turvey. Simulátor je dneska velmi přesný a věříme, že pro Buttona bude přínosnější, když si touto cestou zajezdí pár dní v Monaku,” okomentoval situaci závodní ředitel McLarenu.
Přestože McLaren dva dny otálel a začali se objevovat různé spekulace ohledně Alonsova zástupce, tak dle Boulliera bylo od začátku jasné, že v autě pojede Button.
"Jeho první reakce byla: 'Super, už se těším.' Nebylo moc co řešit. Byl jasnou volbou a navíc s námi má smlouvu. I přes telefon bylo slyšet, že je opravdu nadšený a já jsem šťastný, že se připojí k tomuto dobrodružství," dodal Boullier.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.