Jenson Button zamíří v srpnu s McLarenem na okruh Laguna Seca do Spojených států amerických, kde představí své umění za volantem monopostu M23. Jak se na tuto událost těší a co si o tomto stroji Brit myslí?
Na tomto ikonickém americkém okruhu se představí přes 550 historických vozů. Jenson se již s M23 svezl v Silverstone a v Londýně po náměstí Leicester Square při premiéře filmu Rush v roce 2013. Daný víkendu usedne do monopostu F1 poprvé od Abú Zabí 2016.
McLaren představil vůz M23 v sezóně 1973 a Denny Hulme s ním hned na první pokus získal pole-position. O rok později s ním Emerson Fittipaldi získal pro britský tým první jezdecký a konstruktérský titul. V roce 1975 dostalo auto šestirychlostní převodovku.
Nikdy nebylo to technicky nejpokročilejší, ale usilovná příprava a neustálý vývoj mu pomohli vyhrát 16 velkých cen včetně dalšího jezdeckého titulu v kontroverzní a napínavé sezóně 1976, kdy s jeho poslední evolucí M23D závodil James Hunt.
"Je to vždy zvláštní jezdit s vozem F1 s tak bohatou historií. M23 napsal významnou kapitolu v historii velkých cen v 70. letech. Je to trošku zvláštní pocit jezdit s autem z této éry - sedíte v kokpitu vzpřímeněji a cítíte, jako byste z něj mohli dosáhnout přímo na kola," popisuje Button.
"Ale jakmile vyrazíte, rychle začnete chápat, díky čemu byl M23 tak úspěšný: jezdí se s ním neuvěřitelně lehce, má opravdu konzistentní vyvážení a hodně toho cítíte - vše, co do něj vložíte, to z něj dostanete, což je pro pilota velmi vděčné. Už se nemůžu dočkat, až tohle auto předvedu tisícům fanouškům na akci Monterey Motorsport Reunion letos v létě," pokračuje bývalý pilot McLarenu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.