Jenson Button zamíří v srpnu s McLarenem na okruh Laguna Seca do Spojených států amerických, kde představí své umění za volantem monopostu M23. Jak se na tuto událost těší a co si o tomto stroji Brit myslí?
Na tomto ikonickém americkém okruhu se představí přes 550 historických vozů. Jenson se již s M23 svezl v Silverstone a v Londýně po náměstí Leicester Square při premiéře filmu Rush v roce 2013. Daný víkendu usedne do monopostu F1 poprvé od Abú Zabí 2016.
McLaren představil vůz M23 v sezóně 1973 a Denny Hulme s ním hned na první pokus získal pole-position. O rok později s ním Emerson Fittipaldi získal pro britský tým první jezdecký a konstruktérský titul. V roce 1975 dostalo auto šestirychlostní převodovku.
Nikdy nebylo to technicky nejpokročilejší, ale usilovná příprava a neustálý vývoj mu pomohli vyhrát 16 velkých cen včetně dalšího jezdeckého titulu v kontroverzní a napínavé sezóně 1976, kdy s jeho poslední evolucí M23D závodil James Hunt.
"Je to vždy zvláštní jezdit s vozem F1 s tak bohatou historií. M23 napsal významnou kapitolu v historii velkých cen v 70. letech. Je to trošku zvláštní pocit jezdit s autem z této éry - sedíte v kokpitu vzpřímeněji a cítíte, jako byste z něj mohli dosáhnout přímo na kola," popisuje Button.
"Ale jakmile vyrazíte, rychle začnete chápat, díky čemu byl M23 tak úspěšný: jezdí se s ním neuvěřitelně lehce, má opravdu konzistentní vyvážení a hodně toho cítíte - vše, co do něj vložíte, to z něj dostanete, což je pro pilota velmi vděčné. Už se nemůžu dočkat, až tohle auto předvedu tisícům fanouškům na akci Monterey Motorsport Reunion letos v létě," pokračuje bývalý pilot McLarenu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.