Jenson Button zamíří v srpnu s McLarenem na okruh Laguna Seca do Spojených států amerických, kde představí své umění za volantem monopostu M23. Jak se na tuto událost těší a co si o tomto stroji Brit myslí?
Na tomto ikonickém americkém okruhu se představí přes 550 historických vozů. Jenson se již s M23 svezl v Silverstone a v Londýně po náměstí Leicester Square při premiéře filmu Rush v roce 2013. Daný víkendu usedne do monopostu F1 poprvé od Abú Zabí 2016.
McLaren představil vůz M23 v sezóně 1973 a Denny Hulme s ním hned na první pokus získal pole-position. O rok později s ním Emerson Fittipaldi získal pro britský tým první jezdecký a konstruktérský titul. V roce 1975 dostalo auto šestirychlostní převodovku.
Nikdy nebylo to technicky nejpokročilejší, ale usilovná příprava a neustálý vývoj mu pomohli vyhrát 16 velkých cen včetně dalšího jezdeckého titulu v kontroverzní a napínavé sezóně 1976, kdy s jeho poslední evolucí M23D závodil James Hunt.
"Je to vždy zvláštní jezdit s vozem F1 s tak bohatou historií. M23 napsal významnou kapitolu v historii velkých cen v 70. letech. Je to trošku zvláštní pocit jezdit s autem z této éry - sedíte v kokpitu vzpřímeněji a cítíte, jako byste z něj mohli dosáhnout přímo na kola," popisuje Button.
"Ale jakmile vyrazíte, rychle začnete chápat, díky čemu byl M23 tak úspěšný: jezdí se s ním neuvěřitelně lehce, má opravdu konzistentní vyvážení a hodně toho cítíte - vše, co do něj vložíte, to z něj dostanete, což je pro pilota velmi vděčné. Už se nemůžu dočkat, až tohle auto předvedu tisícům fanouškům na akci Monterey Motorsport Reunion letos v létě," pokračuje bývalý pilot McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.