Jenson Button zamíří v srpnu s McLarenem na okruh Laguna Seca do Spojených států amerických, kde představí své umění za volantem monopostu M23. Jak se na tuto událost těší a co si o tomto stroji Brit myslí?
Na tomto ikonickém americkém okruhu se představí přes 550 historických vozů. Jenson se již s M23 svezl v Silverstone a v Londýně po náměstí Leicester Square při premiéře filmu Rush v roce 2013. Daný víkendu usedne do monopostu F1 poprvé od Abú Zabí 2016.
McLaren představil vůz M23 v sezóně 1973 a Denny Hulme s ním hned na první pokus získal pole-position. O rok později s ním Emerson Fittipaldi získal pro britský tým první jezdecký a konstruktérský titul. V roce 1975 dostalo auto šestirychlostní převodovku.
Nikdy nebylo to technicky nejpokročilejší, ale usilovná příprava a neustálý vývoj mu pomohli vyhrát 16 velkých cen včetně dalšího jezdeckého titulu v kontroverzní a napínavé sezóně 1976, kdy s jeho poslední evolucí M23D závodil James Hunt.
"Je to vždy zvláštní jezdit s vozem F1 s tak bohatou historií. M23 napsal významnou kapitolu v historii velkých cen v 70. letech. Je to trošku zvláštní pocit jezdit s autem z této éry - sedíte v kokpitu vzpřímeněji a cítíte, jako byste z něj mohli dosáhnout přímo na kola," popisuje Button.
"Ale jakmile vyrazíte, rychle začnete chápat, díky čemu byl M23 tak úspěšný: jezdí se s ním neuvěřitelně lehce, má opravdu konzistentní vyvážení a hodně toho cítíte - vše, co do něj vložíte, to z něj dostanete, což je pro pilota velmi vděčné. Už se nemůžu dočkat, až tohle auto předvedu tisícům fanouškům na akci Monterey Motorsport Reunion letos v létě," pokračuje bývalý pilot McLarenu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.