Pro soupeře Mercedesu to nebude jednoduché letos přerušit jeho vítěznou šňůru, změna pravidel by Stříbrným šípům podle Jensona Buttona mohla vyhovovat.
"Dostihnout Mercedes, to je pro každého velký požadavek, opravdu. V posledních třech letech byli tak silní. Nikdo neví, jak to za zcela odlišných pravidel bude," upozorňuje Button.
"S novými pravidly budou mít nyní auta mnohem větší odpor. Proto potřebujete ohromný výkon, který Mercedes, jak se zdá, má. Myslím si, že kdokoliv s nimi bude chtít bojovat, tak přes tuto zimu bude muset odvést skvělou práci," pokračuje britský pilot.
"Všichni si přejeme pozitivní sezónu, je to pro F1 důležité, aby na čele bojovalo hodně týmů. Určitě to je po těch posledních třech letech zapotřebí," myslí si pilot McLarenu, který po sezóně 2016 ve Formuli 1 svou kariéru ukončil.
"A nová pravidla, to je pro sport velmi pozitivní - něco, co také potřebuje. Musíme doufat, že jde o začátek skvělých věcí pro Formuli 1 v budoucnosti," komentuje Button začátek nové éry.
A jak to se v ní podle něj bude dařit jeho bývalému týmu? "McLaren snad dosáhne dobrého pokroku, ale do týmu už nejsem moc zapojený, takže nevím, jak na tom jsou."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.