Šéfové Formule 1 souhlasili s tím, aby Pirelli dostalo před začátkem sezóny ještě jednu příležitost navíc pro otestování mokrých pneumatik pro sezónu 2017.
Přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště byly po loňské Velké ceně Brazílie jezdci tvrdě kritizovány, protože nedokázaly odvádět dostatečné množství vody a i tak zkušení jezdci jako Kimi Räikkönen nad vozy ztrácely kontrolu i na rovinkách.
Letos bude jejich výkonnost o to důležitější, že v případě začátku mokrého závodu za zaváděcím vozidlem bude následovat pevný start ze startovního roštu. Pirelli se proto snaží vyvinout lepší pneumatiky pro deštivé podmínky.
K tomu v úterý Komise F1 schválila test s jedním vozem před začátkem sezóny navíc. Půjde o dvoudenní akci s jedním z přechodných vozů, které loni připravili Ferrari, Mercedes a Red Bull. Místo testu ještě nebylo určeno.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery minulý týden uvedl, že se budou soustředit zejména na vlastnosti pneumatiky do (extrémního) deště: "Jedinou oblastí, na níž budeme během této sezóny pracovat, jsou mokré pneumatiky. Snažíme se zlepšit dobu zahřívání, obzvlášť s ohledem na pevné starty."
Přechodné pneumatiky se podle něj měnit nebudou, o to italský výrobce nebyl požádán. Letos bude mít k dispozici celkem 25 testovacích dnů, po sezóně dostane zřejmě navíc ještě jeden test pro vývoj pneumatik pro rok 2018.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.