Šéfové Formule 1 souhlasili s tím, aby Pirelli dostalo před začátkem sezóny ještě jednu příležitost navíc pro otestování mokrých pneumatik pro sezónu 2017.
Přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště byly po loňské Velké ceně Brazílie jezdci tvrdě kritizovány, protože nedokázaly odvádět dostatečné množství vody a i tak zkušení jezdci jako Kimi Räikkönen nad vozy ztrácely kontrolu i na rovinkách.
Letos bude jejich výkonnost o to důležitější, že v případě začátku mokrého závodu za zaváděcím vozidlem bude následovat pevný start ze startovního roštu. Pirelli se proto snaží vyvinout lepší pneumatiky pro deštivé podmínky.
K tomu v úterý Komise F1 schválila test s jedním vozem před začátkem sezóny navíc. Půjde o dvoudenní akci s jedním z přechodných vozů, které loni připravili Ferrari, Mercedes a Red Bull. Místo testu ještě nebylo určeno.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery minulý týden uvedl, že se budou soustředit zejména na vlastnosti pneumatiky do (extrémního) deště: "Jedinou oblastí, na níž budeme během této sezóny pracovat, jsou mokré pneumatiky. Snažíme se zlepšit dobu zahřívání, obzvlášť s ohledem na pevné starty."
Přechodné pneumatiky se podle něj měnit nebudou, o to italský výrobce nebyl požádán. Letos bude mít k dispozici celkem 25 testovacích dnů, po sezóně dostane zřejmě navíc ještě jeden test pro vývoj pneumatik pro rok 2018.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.