Felipe Massa měl původně rok 2017 strávit závoděním v monopostu závodní série Formule E. Pak ale přišel šok ohledně Nika Rosberga a vše bylo jinak. Nyní vše nasvědčuje tomu, že Brazilec bude letos jezdit ještě za Williams po boku kanadského mladíka Lance Strolla.
Brazislký veterán oznámil při loňské VC Itálie, že sezóna 2016 pro něj bude ve Formuli 1 tou poslední. Následně se začaly objevovat spekulace ohledně přesunu do vytrvalostních závodů WEC či Formule E. Právě druhá zmíněná série měla původně být novým útočištěm pětatřicetiletého Brazilce. Odchod Nika Rosberga ale vše změnil.
Dle brazilské edice magazínu Marca měl prý Massa již připravenou smlouvu a nechybělo mnoho k jejímu podpisu. Poté, co Rosberg ohlásil konec kariéry, se ale diskuze pozastavily a dle současných informací to vypadá, že Massa bude ještě jednu sezónu jezdit ve Formuli 1 za Williams, kde by si měl polepšit platově zhruba o 50 %. Zatím neznáme oficiální prohlášení, ale dle brazilských médií Felipe na nabídku kývl.
Jméno týmu, jehož barvy měl Massa hájit, je zatím veřejnosti neznámé. Prý ale vše proběhlo ve velmi přátelské atmosféře, a je tak velmi pravděpodobné, že si Felipe ve Formuli E po jedné bonusové sezóně v královně motorsportu přeci jen zajezdí.
Dle magazínu Marca by letos měl monopost Formule E vyzkoušet alespoň Jenson Button, který též oznámil loni svůj konec a u McLarenu ho nahradil belgický mladík Vandoorne. Zatím to nevypadá, že by Button do formule poháněné pouze elektřinou nastupoval pravidelně, ale měl by se prý objevit v několika závodech.
Stejně na tom je také Gutierréz, kterému Haas neprodloužil smlouvu a Manor, se kterým Mexičan jednal, asi kvůli finančním problémům jezdit v roce 2017 nebude. Esteban se proto rozhodl pro své angažmá ve Formuli E, kde by měl odjet závod v Mexiku a následně je prý dosti pravděpodobné, že by se naplno zapojil v další sezóně.
Díky těmto indíciím jsme zase o něco chytřejší a spojení Valtteriho Bottase a Mercedesu se stává zase o něco více reálným obrázkem. Fin již přes Vánoce prý tajně navštívil sídlo Mercedesu a jeho jediný konkurent v boji o druhou sedačku, Pascal Wehrlein, podepsal smlouvu se švýcarským Sauberem. V současné době tedy není asi žádný jiný kandidát, který by reálně mohl po boku Lewise Hamiltona jezdit.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.