Budoucnost Checa Peréze u Force Indie prý nebyla vůbec jasná. Dostal několik dalších nabídek, které ho velmi těší. Nakonec se ale rozhodl pro konzervativní cestu.
Mexický pilot Sergio Peréz byl dlouho spojován se sedačkou u Renaultu, kterou ale nakonec získal jeho (dnes již bývalý) kolega Nico Hülkenberg. Peréz minimálně pro rok 2017 zůstane u Force Indie, kde ho doplní franzouzský mladík Esteban Ocon, který od GP Belgie jezdil místo Harjanta za Manor. Vše ale mohlo být jinak...
"Došlo to až tak daleko, že jsem si opravdu myslel, že odejdu. V jednu chvíli vyjednávání s Force Indií nešlo úplně hladce. Mým cílem bylo u nich zůstat ještě jeden rok, ale v tomto sportu člověk nikdy neví. Dokud se nepodepíše smlouva a není vše veřejně oznámeno, tak se může stát úplně cokoliv.
Už se mi to jednou stalo. Byl o mě zájem ze strany několika týmů, ne pouze Renaultu, což mě nakoplo. Všem bych chtěl poděkovat, protože mě to jako jezdce vážně potěšilo. Zájem o mě měly asi tři nebo čtyři týmy, takže to zahřálo u srdíčka. Zatím je pro mě ale nejlepší zůstat, kde jsem," sdělil Autosportu Checo Peréz.
Peréz si zažil v roce 2013 docela složitou sezónu u zhoršujícího se McLarenu. Jeho týmový kolega Jenson Button tenkrát řekl: "V F1 jsme zažil několik tvrdých soubojů, ale nikdy nic takhle podlého." Checo na to období nevzpomíná úplně s láskou a přiznává, že si tím částečně narušil svou reputaci. Nechce proto dělat žádná další unáhlená rozhodnutí.
"Už se znovu nechci rozhodnout špatně, tohle je pro mě volba na jistotu. Je mi teprve 26 a věřím, že to nejlepší mám teprve před sebou. Takže se uvidí, jak teď vše změní nová auta," zakončil mexický pilot.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.