Titul pevně třímá v rukou Nico Rosberg, ale v případě některých pilotů, kteří v závěrečném závodě mohli napravit jen svou pošramocenou pověst, se paradoxně hrálo o víc. I proto se po Grand Prix řešilo především Hamiltonovo chování na trati.
Sebastian Vettel to letos často schytával za své chování, které mělo být důsledkem frustrace z výkonu jeho vozu. Faktem je, že po sezóně 2014 to vypadalo, že Seb letos opět nevyhraje ani jeden závod. Nečekaně se mu však nabízela možnost právě v posledním klání sezóny.
Není třeba zvlášť opakovat, že Hamilton potřeboval pro své záměry, aby Rosberg skončil mimo stupně vítězů. Proto pro něj bylo vítanou situací, když se soupeři Mercedesu začali přibližovat. Zejména Vettel na ultraměkké směsi byl hodně dotěrným soupeřem. Pět kol před cílem zdolal třetího Maxe Verstappena a začal se nebezpečně blížit k dvojici Mercedesů. Dostal se dokonce na dostřel Rosberga a mohl využít systému DRS, ale ani jeden z jeho útoků nevyšel.
"Na konci závodu to byla hodně obtížná situace a Lewis zkoušel nějaké špinavé triky," komentoval situace Vettel do své radiokomunikace. Německý pilot po závodě na tiskové konferenci připustil, že Hamilton nebyl dostatečně daleko, aby se mohl bez obav pustit do útoku na Rosberga.
"Ricciarda jsem předjel celkem jednoduše, ale když jsem se dotáhl na Maxe, chování auta se zhoršilo a začalo klouzat. Za Nicem jsem byl rychlejší, protože Lewis zpomaloval, ale na rovinkách byly piloti Mercedesu velmi rychlí. S Verstappenem to bylo snažší, protože neměl možnost využívat DRS, zatímco Nico v některých případech ano. Šanci jsem měl na druhé rovince, ale Rosberg se dobře bránil.
Nemohl jsem riskovat nějakou hloupost, protože Lewis byl hodně blízko - kdybych zkusil manévr po vnitřku nebo venkem, mohl bych ho trefit. Bylo to kritické, protože se začal dotahovat i Verstappen. Poslední kola byla hodně vyhrocená, v jednu chvíli jsem myslel, že bych mohl i vyhrát. Nicméně jsem spokojený se stupni vítězů," líčil události z posledních kol Vettel.
Pilot Ferrari ovšem zdůraznil, že vedle snahy si zapsat aspoň v posledním závodě kýžené vítězství bral ohled na to, že se před ním rozhoduje o titulu mistra světa. Rovněž se vyjádřil v tom smyslu, že titul je ve správných rukou.
"Jakmile jsem předjel Maxe, chtěl jsem vyhrát závod, ale také jsem myslel na to, že ti dva přede mnou bojují o titul mistra světa. Lewis zkoušel odsunout Nica na konec naší skupiny, ale nebylo v mých silách ho předjet. Myslím, že šampionát nevyhrajete díky štěstí. Nico ho dnes potvrdil a je zaslouženým mistrem světa. Někdy máte s vozem šťastný den, jindy zase ne, stejně tak prožíváte lepší nebo horší sezónu, teď nastal Nicův den. Budeme ho oslavovat jako zaslouženého mistra," dodává Vettel.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.