Fernando Alonso věří, že letos předvádí lepší výkony než v dobách, kdy vyhrával tituly.
Šampoinát ovládl s Renaultem v sezónách 2005 a 2006. Za svůj nejlepší ale považuje ročník 2012 s Ferrari, za něj pak řadí 2014 a 2016. I když se v posledních dvou letech po přestupu k McLarenu na pódium ještě nedostal, tak dle svých slov se současnou technikou odvádí lepší práci.
"Sezóna 2012 byla zřejmě mou nejlepší v F1. Pak by mohla následovat 2014, má druhá nejlepší, potom asi tato by patřila na poslední stupínek na pódiu," uvádí Alonso.
"S vozem jsem si hodně věřil za všech podmínek. Cítím se dobře. I v posledních 10 kolech v Brazílii jsem se na 14 kol starých pneumatikách cítil konkurenceschopně. Tato důvěra mi dává možnost jezdit na limitu," pokračuje španělský jezdec.
Obzvlášť jej těší, když svou výkonnost porovnává se svým týmovým kolegou: "Jenson je neuvěřitelný pilot. Minulý rok jsem to zažil. Letos jsem se dokázal mnohokrát dostat před něj. Proto tento rok považuji z jezdeckého hlediska za vysoký standard."
S McLarenem poháněným Hondou letos získali společně už 75 bodů, což je o poznání lepší než loňských 27: "Jsem spokojený s věcmi, které jsme udělali a s pokrokem týmu. Má to úplně jinou příchuť než tento poslední závod v Abú Zabí před 12 měsíci, kde jsme byli zklamáni a hlavami se nám honilo mnoho věcí."
"Letos je všechno optimistické. Víme, že zbývá ujít ještě velký kus cesty, než se staneme šampiony, ale v pocitech jsme spokojenější než minulý rok," dodává Alonso.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.