Fernando Alonso věří, že letos předvádí lepší výkony než v dobách, kdy vyhrával tituly.
Šampoinát ovládl s Renaultem v sezónách 2005 a 2006. Za svůj nejlepší ale považuje ročník 2012 s Ferrari, za něj pak řadí 2014 a 2016. I když se v posledních dvou letech po přestupu k McLarenu na pódium ještě nedostal, tak dle svých slov se současnou technikou odvádí lepší práci.
"Sezóna 2012 byla zřejmě mou nejlepší v F1. Pak by mohla následovat 2014, má druhá nejlepší, potom asi tato by patřila na poslední stupínek na pódiu," uvádí Alonso.
"S vozem jsem si hodně věřil za všech podmínek. Cítím se dobře. I v posledních 10 kolech v Brazílii jsem se na 14 kol starých pneumatikách cítil konkurenceschopně. Tato důvěra mi dává možnost jezdit na limitu," pokračuje španělský jezdec.
Obzvlášť jej těší, když svou výkonnost porovnává se svým týmovým kolegou: "Jenson je neuvěřitelný pilot. Minulý rok jsem to zažil. Letos jsem se dokázal mnohokrát dostat před něj. Proto tento rok považuji z jezdeckého hlediska za vysoký standard."
S McLarenem poháněným Hondou letos získali společně už 75 bodů, což je o poznání lepší než loňských 27: "Jsem spokojený s věcmi, které jsme udělali a s pokrokem týmu. Má to úplně jinou příchuť než tento poslední závod v Abú Zabí před 12 měsíci, kde jsme byli zklamáni a hlavami se nám honilo mnoho věcí."
"Letos je všechno optimistické. Víme, že zbývá ujít ještě velký kus cesty, než se staneme šampiony, ale v pocitech jsme spokojenější než minulý rok," dodává Alonso.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.