Fernando Alonso věří, že letos předvádí lepší výkony než v dobách, kdy vyhrával tituly.
Šampoinát ovládl s Renaultem v sezónách 2005 a 2006. Za svůj nejlepší ale považuje ročník 2012 s Ferrari, za něj pak řadí 2014 a 2016. I když se v posledních dvou letech po přestupu k McLarenu na pódium ještě nedostal, tak dle svých slov se současnou technikou odvádí lepší práci.
"Sezóna 2012 byla zřejmě mou nejlepší v F1. Pak by mohla následovat 2014, má druhá nejlepší, potom asi tato by patřila na poslední stupínek na pódiu," uvádí Alonso.
"S vozem jsem si hodně věřil za všech podmínek. Cítím se dobře. I v posledních 10 kolech v Brazílii jsem se na 14 kol starých pneumatikách cítil konkurenceschopně. Tato důvěra mi dává možnost jezdit na limitu," pokračuje španělský jezdec.
Obzvlášť jej těší, když svou výkonnost porovnává se svým týmovým kolegou: "Jenson je neuvěřitelný pilot. Minulý rok jsem to zažil. Letos jsem se dokázal mnohokrát dostat před něj. Proto tento rok považuji z jezdeckého hlediska za vysoký standard."
S McLarenem poháněným Hondou letos získali společně už 75 bodů, což je o poznání lepší než loňských 27: "Jsem spokojený s věcmi, které jsme udělali a s pokrokem týmu. Má to úplně jinou příchuť než tento poslední závod v Abú Zabí před 12 měsíci, kde jsme byli zklamáni a hlavami se nám honilo mnoho věcí."
"Letos je všechno optimistické. Víme, že zbývá ujít ještě velký kus cesty, než se staneme šampiony, ale v pocitech jsme spokojenější než minulý rok," dodává Alonso.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.