Pilot McLarenu Jenson Button upřesňuje, na které závodní série se nejspíše zaměří příští rok, kdy místo něj bude v F1 nastupovat Stoffel Vandoorne.
Mistr světa z roku 2009 sice u McLarenu zůstane jako rezervní jezdec, běh sezóně 2017 si ale chce vyzkoušet další formy motorsportu. Na otázku, jestli bude mít ve výběru absolutní volnost nebo bude muset zůstat u strojů značky Honda, pro Autosport odpovídá: "Nemyslím si, že by tomu tak musel být, ale pro mě jde samozřejmě o ty nejjednodušší programy."
"Jsem si jistý tím, že nebudou chtít, abych závodil za konkurenci Hondy, což je naprosto pochopitelné. Například příští rok nebudu závodit v Le Mans. Ta správná možnost tam zkrátka není. Ale snad k tomu v budoucnu dojde," pokračuje Button.
Mezi svými možnostmi uvádí japonský šampionát Super GP a americký šampionát Global Rallycross: "Mohl bych absolvovat 1000 km v Suzuce v Super GT. To by bylo příjemné, kdyby to vyšlo, ale v podstatě jde jen o logistiku.
Kromě toho bych se mohl zúčastnit nějakého rallyekrosu v Americe a trochu v rallyekrosu testovat v něčem jiném. Je toho hodně, co bych mohl dělat. Musím si vybrat, kolik toho chci příští rok opravdu zvládnout a jestli nebudu chtít více odpočívat," vysvětluje britský pilot.
Na plnou sezónu v rallyekrosu v Evropě ale zatím nemyslí: "Příští rok k tomu nedojde. V budoucnosti určitě ano. Jde o ohromně rostoucí sport, obzvlášť když se Audi stahuje z Le Mans a VW z rallye. Vím, že jejich hlavním cílem není rallyekros, rozhodně to však jejich rallyekrosovému programu pomůže."
Celou sezónu nehodlá absolvovat ani v Super GT: "Nechci odjet celou sezónu. Můžu být taktéž ve Formuli 1. Pokud bych jel závod v Japonsku, pak by v Super GT šlo jen o 1000 km v Suzuce."
"Pokud jde o mé závodění v budoucnu, jsem velmi nadšený. Bude to jen někde jinde. Závodil jsem v jedné sérii 17 let. Chci si vyzkoušet závodění někde jinde. F1 je špičkou motorsportu, někdy však potřebujete změnu," dodává Button.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.