Pilot McLarenu Jenson Button upřesňuje, na které závodní série se nejspíše zaměří příští rok, kdy místo něj bude v F1 nastupovat Stoffel Vandoorne.
Mistr světa z roku 2009 sice u McLarenu zůstane jako rezervní jezdec, běh sezóně 2017 si ale chce vyzkoušet další formy motorsportu. Na otázku, jestli bude mít ve výběru absolutní volnost nebo bude muset zůstat u strojů značky Honda, pro Autosport odpovídá: "Nemyslím si, že by tomu tak musel být, ale pro mě jde samozřejmě o ty nejjednodušší programy."
"Jsem si jistý tím, že nebudou chtít, abych závodil za konkurenci Hondy, což je naprosto pochopitelné. Například příští rok nebudu závodit v Le Mans. Ta správná možnost tam zkrátka není. Ale snad k tomu v budoucnu dojde," pokračuje Button.
Mezi svými možnostmi uvádí japonský šampionát Super GP a americký šampionát Global Rallycross: "Mohl bych absolvovat 1000 km v Suzuce v Super GT. To by bylo příjemné, kdyby to vyšlo, ale v podstatě jde jen o logistiku.
Kromě toho bych se mohl zúčastnit nějakého rallyekrosu v Americe a trochu v rallyekrosu testovat v něčem jiném. Je toho hodně, co bych mohl dělat. Musím si vybrat, kolik toho chci příští rok opravdu zvládnout a jestli nebudu chtít více odpočívat," vysvětluje britský pilot.
Na plnou sezónu v rallyekrosu v Evropě ale zatím nemyslí: "Příští rok k tomu nedojde. V budoucnosti určitě ano. Jde o ohromně rostoucí sport, obzvlášť když se Audi stahuje z Le Mans a VW z rallye. Vím, že jejich hlavním cílem není rallyekros, rozhodně to však jejich rallyekrosovému programu pomůže."
Celou sezónu nehodlá absolvovat ani v Super GT: "Nechci odjet celou sezónu. Můžu být taktéž ve Formuli 1. Pokud bych jel závod v Japonsku, pak by v Super GT šlo jen o 1000 km v Suzuce."
"Pokud jde o mé závodění v budoucnu, jsem velmi nadšený. Bude to jen někde jinde. Závodil jsem v jedné sérii 17 let. Chci si vyzkoušet závodění někde jinde. F1 je špičkou motorsportu, někdy však potřebujete změnu," dodává Button.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.