Pospíchal s úsměvem na stupně vítězů a netušil, že po několika hodinách bude vracet trofej, kterou si nadšeně vyhazoval do vzduchu, Danielu Ricciardovi. Po půlnoci našeho času se výsledky Grand Prix Mexika opět měnily.
Poté, co Max Verstappen projel rovně mezi zatáčkami 1 a 3 a přes instrukce z radiokomunikace týmu neuvolnil Vettelovi cestu, dotáhl se na dvojici Verstappenův kolega Daniel Ricciardo, který jel na měkkých a novějších pneumatikách. Vettel musel bránit svou pozici a marně se pokoušel dostat před Holanďana, přičemž si i zanadával do radiokomunikace (více zde).
V předposledním kole při nájezdu do zatáčky 4 došlo téměř ke kontaktu mezi Vettelem a Ricciardem, který pak zůstal na čtvrté pozici se ztrátou 3,5 vteřiny za pilotem Ferrari. Vettel se sice dostal po rychlém potrestání Verstappena na stupně vítězů, ale už věděl, že výsledky jsou prozatímní. Dr. Helmut Marko a Daniel Ricciardo poukazovali na to, že Vettel použil pravidlo o změně směru během brzdného manévru, který byl aplikován od minulého závodu v USA právě jako důsledek podobných manévrů, které byly specialitou Verstappena.
Charlie Whiting při rozhodování vzal v úvahu právě tuto směrnici a odvolal se na data z telemetrie a videozáznam. Podle něj Vettel změnil při brzdění v zatáčce 4 směr, což bylo "považováno za chaotické a potenciálně nebezpečné vzhledem k blízkosti kol obou vozů".
Po setkání s oběma zainteresovanými stranami pořadatelé potrestali Sebastiana Vettela 10 vteřinami, které se přičetly k jeho výslednému času, čímž Němec klesl až na páté místo za Verstappena, jehož penalizace byla o pět vteřin menší. Vettel navíc dostal do své závodní licence dva trestné body, takže v součtu jich má v současné době šest. V praxi to znamená, že Ricciardo si svým třetím místem v závodu pojistil definitivně bronzovou příčku v konečném hodnocení.
Vettel se ale vinen necítí a domnívá se, že jeho jízda byla v přijatelných mezích, jak se po vyhlášení nových výsledků a trestu, který za manévr dostal.
"Ze třetí zatáčky jsem neměl nejlepší výjezd, takže jsem věděl, že to mezi mnou a Danielem bude hodně těsné. Vím, jak se v těchto situacích chová, vrhne se do mezery, i kdyby v zatáčce nebylo dost místa. Myslím, že jsem hned tu situaci pochopil - v mé hlavě určitě - něco podobného jako v Barceloně, kdy to bylo také na poslední chvíli. Dal jsem mu dost prostoru, on byl dost rozrušený a řekl mi, abych se na to pořádně podíval. Udělám to, ale myslím, že jsem mu nechal dost místa, bylo to hodně těsné. Oba jsme se do té zatáčky vešli," líčí své dojmy Vettel.
Ricciardo si naproti tomu myslí, že Vettel udělal přesně to, nač si piloti v poslední době stěžují. "Vypadalo to jako kdyby mi nechával místo, reagoval jsem na to a měl jsem plné právo tam zamířit, ale pak se přesunul a já vlastně neměl kam jet. Nechápejte mě špatně, mám závodění rád, tvedé a dokonce s trochou kontaktu, ale tohle byla změna směru při brždění," vysvětluje Ricciardo.
Hamilton popírá jakoukoli výhoduVe hře bylo rovněž posouzení manévru Lewise Hamiltona z prvního kola, kdy pilot Mercedesu stejně jako Verstappen projel přes trávu ze zatáčky 1 přímo do zatáčky 3. Do ní dorazil s velkým náskokem před soupeři, který se však rozplynul při následném výjezdu safety caru.
Dr. Helmut Marko s odvoláním na podobný prohřešek Maxe Verstappena po závodě požadoval, aby byl Hamilton potrestán stejným způsobem, třebaže by eventuálních pět vteřin nic neřešilo, protože Brit dojel do cíle na druhého Rosberga s náskokem 8,354 vteřiny.
"Při brždění jsem si zničil pneumatiku, takže to nebyla žádná výhoda. Byl jsem stále v čele a po tomto incidentu jsem rovněž vedl, takže o výhodně nemůže být ani řeči. Už během zaváděcího kola jsem měl podchlazenou pravou přední brzdu. Nalevo jsem měl 500 stupňů a vpravo nějakých 200 až 250. Najížděl jsem do zatáčky 1 a pravé přední kolo se mi zablokovalo, takže jsem pokračoval velkou rychlostí. Měl jsem štěstí, že jsem nenarazil do bariéry. Poté jsem trpěl značnými vibracemi," popisuje situaci Hamilton.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.