Pospíchal s úsměvem na stupně vítězů a netušil, že po několika hodinách bude vracet trofej, kterou si nadšeně vyhazoval do vzduchu, Danielu Ricciardovi. Po půlnoci našeho času se výsledky Grand Prix Mexika opět měnily.
Poté, co Max Verstappen projel rovně mezi zatáčkami 1 a 3 a přes instrukce z radiokomunikace týmu neuvolnil Vettelovi cestu, dotáhl se na dvojici Verstappenův kolega Daniel Ricciardo, který jel na měkkých a novějších pneumatikách. Vettel musel bránit svou pozici a marně se pokoušel dostat před Holanďana, přičemž si i zanadával do radiokomunikace (více zde).
V předposledním kole při nájezdu do zatáčky 4 došlo téměř ke kontaktu mezi Vettelem a Ricciardem, který pak zůstal na čtvrté pozici se ztrátou 3,5 vteřiny za pilotem Ferrari. Vettel se sice dostal po rychlém potrestání Verstappena na stupně vítězů, ale už věděl, že výsledky jsou prozatímní. Dr. Helmut Marko a Daniel Ricciardo poukazovali na to, že Vettel použil pravidlo o změně směru během brzdného manévru, který byl aplikován od minulého závodu v USA právě jako důsledek podobných manévrů, které byly specialitou Verstappena.
Charlie Whiting při rozhodování vzal v úvahu právě tuto směrnici a odvolal se na data z telemetrie a videozáznam. Podle něj Vettel změnil při brzdění v zatáčce 4 směr, což bylo "považováno za chaotické a potenciálně nebezpečné vzhledem k blízkosti kol obou vozů".
Po setkání s oběma zainteresovanými stranami pořadatelé potrestali Sebastiana Vettela 10 vteřinami, které se přičetly k jeho výslednému času, čímž Němec klesl až na páté místo za Verstappena, jehož penalizace byla o pět vteřin menší. Vettel navíc dostal do své závodní licence dva trestné body, takže v součtu jich má v současné době šest. V praxi to znamená, že Ricciardo si svým třetím místem v závodu pojistil definitivně bronzovou příčku v konečném hodnocení.
Vettel se ale vinen necítí a domnívá se, že jeho jízda byla v přijatelných mezích, jak se po vyhlášení nových výsledků a trestu, který za manévr dostal.
"Ze třetí zatáčky jsem neměl nejlepší výjezd, takže jsem věděl, že to mezi mnou a Danielem bude hodně těsné. Vím, jak se v těchto situacích chová, vrhne se do mezery, i kdyby v zatáčce nebylo dost místa. Myslím, že jsem hned tu situaci pochopil - v mé hlavě určitě - něco podobného jako v Barceloně, kdy to bylo také na poslední chvíli. Dal jsem mu dost prostoru, on byl dost rozrušený a řekl mi, abych se na to pořádně podíval. Udělám to, ale myslím, že jsem mu nechal dost místa, bylo to hodně těsné. Oba jsme se do té zatáčky vešli," líčí své dojmy Vettel.
Ricciardo si naproti tomu myslí, že Vettel udělal přesně to, nač si piloti v poslední době stěžují. "Vypadalo to jako kdyby mi nechával místo, reagoval jsem na to a měl jsem plné právo tam zamířit, ale pak se přesunul a já vlastně neměl kam jet. Nechápejte mě špatně, mám závodění rád, tvedé a dokonce s trochou kontaktu, ale tohle byla změna směru při brždění," vysvětluje Ricciardo.
Hamilton popírá jakoukoli výhoduVe hře bylo rovněž posouzení manévru Lewise Hamiltona z prvního kola, kdy pilot Mercedesu stejně jako Verstappen projel přes trávu ze zatáčky 1 přímo do zatáčky 3. Do ní dorazil s velkým náskokem před soupeři, který se však rozplynul při následném výjezdu safety caru.
Dr. Helmut Marko s odvoláním na podobný prohřešek Maxe Verstappena po závodě požadoval, aby byl Hamilton potrestán stejným způsobem, třebaže by eventuálních pět vteřin nic neřešilo, protože Brit dojel do cíle na druhého Rosberga s náskokem 8,354 vteřiny.
"Při brždění jsem si zničil pneumatiku, takže to nebyla žádná výhoda. Byl jsem stále v čele a po tomto incidentu jsem rovněž vedl, takže o výhodně nemůže být ani řeči. Už během zaváděcího kola jsem měl podchlazenou pravou přední brzdu. Nalevo jsem měl 500 stupňů a vpravo nějakých 200 až 250. Najížděl jsem do zatáčky 1 a pravé přední kolo se mi zablokovalo, takže jsem pokračoval velkou rychlostí. Měl jsem štěstí, že jsem nenarazil do bariéry. Poté jsem trpěl značnými vibracemi," popisuje situaci Hamilton.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.