Piloti McLaren věří, že se v Austinu jejich potíže z minulého závodu nebudou opakovat, i když okruhy mají podobné vlasnosti. V Suzuce se britský tým náhle propadl za Toro Rosso, Haas i Renault.
Rychlé a táhlé zatáčky v Japonsku odhalili aerodynamickou slabinu McLarenu, okruh vyžadující vysoký výkon motoru neseděl ani jejich vylepšené Hondě, kterou měli oba za zády. I když první sektor v Texasu kopíruje esíčka ze Suzuky, tak se podle pilotů situace opakovat nebude.
"Středně-rychlé zatáčky bez jakéhokoliv brzdění, to je pro nás skutečně těžké. V této oblasti auto nefunguje tak dobře jako u ostatních. Na okruzích s tvrdým brzděním je naše auto na druhou stranu fantastické, v brzdění jsme možná vůbec nejlepší," charakterizuje Button svůj McLaren MP4-31.
"Když máte zatáčku, do které se tvrdě brzdí, tak je prvotní zatočení velmi silné a auto má spoustu přítlaku. To je možná více, než bych vám měl prozrazovat. Takže tady máte samozřejmě zatáčky 1 - 8, které jsou velmi plynulé, ale hodně se od Suzuky liší. Jste v bočním zatížení, ale ne až tak velkém," upozorňuje zkušený Brit na rozdíly mezi oběma okruhy.
"V Suzuce jste v zatáčce dlouhou dobu, a tam se nachází naše slabina. Když máte rychlé změny směru jako tady, tak jsme v pohodě, to problém není. Zdejší okruh by pro nás měl být mnohem lepší. Navíc tady máte tvrdé brzdění do zatáčky 1, 10 a pak 11 a do té poslední. Z pohledu vyvážení tento okruh našemu vozu sedí lépe než Suzuka," vysvětluje Button.
Situace by tedy měla být lepší, podle Alonsa bychom však automaticky neměli očekávat, že to pro McLaren bude jednoduché, zvláště kvůli podobě prvních sektorů: "Jde o jeden z těch sektorů, kde zřejmě nepodáváme špičkové výkony, ale pokusíme se najít v každém závodě řešení. Nejde jen o to tomu porozumět, ale také zlepšit tu situaci a výkonnost vozu. Snad budeme tento víkend o něco rychlejší."
Španěl zároveň doufá, že postoupí do poslední části kvalifikace a v závodě bude bojovat o body: "Myslím, že naše auto má určité silné a slabé stránky, ale zatáčky v Suzuce k těm silným nepatřily. Trocha výkonnosti nám tam scházela, snad to tady bude normálnější."
"Myslím, že boj oQ3 a o body by měl být ve zbývajících závodech běžnou věcí. Ve výkonnosti se dočkáme určitých výkyvů u všech týmů, protože vždy souvisejí s okruhem, vidíme rozdíly ve výkonnosti.
Příkladem je Haas. Nejde jen o McLaren. Pozorujeme to také u Toro Rosso - mohou se propadnout ze sedmého místa na sedmnácté během jednoho závodu. Haas někdy bojuje v Q1 a jindy má oba vozy v Q3, takže jde trochu o divnou situaci pro všechny.
Potřebujeme absolvovat pokaždé perfektní víkend, pokud chceme být v čelní skupině vozů. Rozdíl mezi tím, aby se vám vedlo dobře nebo špatně, někdy tvoří šest či sedm pozic, dá se toho tedy hodně získat," dodává Alonso před prvními tréninky v Austinu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.