Piloti McLaren věří, že se v Austinu jejich potíže z minulého závodu nebudou opakovat, i když okruhy mají podobné vlasnosti. V Suzuce se britský tým náhle propadl za Toro Rosso, Haas i Renault.
Rychlé a táhlé zatáčky v Japonsku odhalili aerodynamickou slabinu McLarenu, okruh vyžadující vysoký výkon motoru neseděl ani jejich vylepšené Hondě, kterou měli oba za zády. I když první sektor v Texasu kopíruje esíčka ze Suzuky, tak se podle pilotů situace opakovat nebude.
"Středně-rychlé zatáčky bez jakéhokoliv brzdění, to je pro nás skutečně těžké. V této oblasti auto nefunguje tak dobře jako u ostatních. Na okruzích s tvrdým brzděním je naše auto na druhou stranu fantastické, v brzdění jsme možná vůbec nejlepší," charakterizuje Button svůj McLaren MP4-31.
"Když máte zatáčku, do které se tvrdě brzdí, tak je prvotní zatočení velmi silné a auto má spoustu přítlaku. To je možná více, než bych vám měl prozrazovat. Takže tady máte samozřejmě zatáčky 1 - 8, které jsou velmi plynulé, ale hodně se od Suzuky liší. Jste v bočním zatížení, ale ne až tak velkém," upozorňuje zkušený Brit na rozdíly mezi oběma okruhy.
"V Suzuce jste v zatáčce dlouhou dobu, a tam se nachází naše slabina. Když máte rychlé změny směru jako tady, tak jsme v pohodě, to problém není. Zdejší okruh by pro nás měl být mnohem lepší. Navíc tady máte tvrdé brzdění do zatáčky 1, 10 a pak 11 a do té poslední. Z pohledu vyvážení tento okruh našemu vozu sedí lépe než Suzuka," vysvětluje Button.
Situace by tedy měla být lepší, podle Alonsa bychom však automaticky neměli očekávat, že to pro McLaren bude jednoduché, zvláště kvůli podobě prvních sektorů: "Jde o jeden z těch sektorů, kde zřejmě nepodáváme špičkové výkony, ale pokusíme se najít v každém závodě řešení. Nejde jen o to tomu porozumět, ale také zlepšit tu situaci a výkonnost vozu. Snad budeme tento víkend o něco rychlejší."
Španěl zároveň doufá, že postoupí do poslední části kvalifikace a v závodě bude bojovat o body: "Myslím, že naše auto má určité silné a slabé stránky, ale zatáčky v Suzuce k těm silným nepatřily. Trocha výkonnosti nám tam scházela, snad to tady bude normálnější."
"Myslím, že boj oQ3 a o body by měl být ve zbývajících závodech běžnou věcí. Ve výkonnosti se dočkáme určitých výkyvů u všech týmů, protože vždy souvisejí s okruhem, vidíme rozdíly ve výkonnosti.
Příkladem je Haas. Nejde jen o McLaren. Pozorujeme to také u Toro Rosso - mohou se propadnout ze sedmého místa na sedmnácté během jednoho závodu. Haas někdy bojuje v Q1 a jindy má oba vozy v Q3, takže jde trochu o divnou situaci pro všechny.
Potřebujeme absolvovat pokaždé perfektní víkend, pokud chceme být v čelní skupině vozů. Rozdíl mezi tím, aby se vám vedlo dobře nebo špatně, někdy tvoří šest či sedm pozic, dá se toho tedy hodně získat," dodává Alonso před prvními tréninky v Austinu.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.