Stoffela Vandoornea podle Jensona Buttona nečeká lehký vstup do Formule 1. V příští sezóně má závodit za McLaren po boku zkušeného Fernanda Alonsa, který je považován za jednoho z nejlepších pilotů.
"Abych byl férový, tak Stoffel ve své kariéře dosáhl hodně. Ale většina pilotů, kteří získali místo u McLarenu, ve svých kariérách odváděli velmi dobrou práci, než se k němu dostali," uvádí Button, který si dá v příští sezóně od Formule 1 přestávku, po které se už ale k závodění nemusí vrátit.
"Dostalo se mu té nejlepší školy, protože je s týmem od roku 2013 a letos v podstatě stínoval Fernanda a mě. Byl na každém závodě a dělal všechno kromě závodění. Naučil se toho tak moc, ale být jezdcem McLarenu bude i tak obtížné - jde o jeden z největších týmů na světě s tak bohatou historií, navíc to je těžké jezdit po boku Fernanda Alonsa," varuje svého nástupce Button.
"Snad pro své dobro bude odvádět dobrou práci. Pokud ano, pak ho u McLarenu v budoucnosti čeká dlouhá a vzrušující kariéra. Ale když se vám v prvním roce nedaří, tak to má také následky, jste tedy vždy pod tlakem," komentuje Brit pozici, s jakou se Vandoorne ve Wokingu bude muset vyrovnat.
A co Jenson? "Já budu také v pozadí. To je jedna věc, kterou řekl Fernando. Jsem jediným jezdcem, který má smlouvu na rok 2018," dodává s úsměvem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.