Stoffela Vandoornea podle Jensona Buttona nečeká lehký vstup do Formule 1. V příští sezóně má závodit za McLaren po boku zkušeného Fernanda Alonsa, který je považován za jednoho z nejlepších pilotů.
"Abych byl férový, tak Stoffel ve své kariéře dosáhl hodně. Ale většina pilotů, kteří získali místo u McLarenu, ve svých kariérách odváděli velmi dobrou práci, než se k němu dostali," uvádí Button, který si dá v příští sezóně od Formule 1 přestávku, po které se už ale k závodění nemusí vrátit.
"Dostalo se mu té nejlepší školy, protože je s týmem od roku 2013 a letos v podstatě stínoval Fernanda a mě. Byl na každém závodě a dělal všechno kromě závodění. Naučil se toho tak moc, ale být jezdcem McLarenu bude i tak obtížné - jde o jeden z největších týmů na světě s tak bohatou historií, navíc to je těžké jezdit po boku Fernanda Alonsa," varuje svého nástupce Button.
"Snad pro své dobro bude odvádět dobrou práci. Pokud ano, pak ho u McLarenu v budoucnosti čeká dlouhá a vzrušující kariéra. Ale když se vám v prvním roce nedaří, tak to má také následky, jste tedy vždy pod tlakem," komentuje Brit pozici, s jakou se Vandoorne ve Wokingu bude muset vyrovnat.
A co Jenson? "Já budu také v pozadí. To je jedna věc, kterou řekl Fernando. Jsem jediným jezdcem, který má smlouvu na rok 2018," dodává s úsměvem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.