Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, nemá moc porozumění pro rozhodnutí pilota týmu McLaren, Jensona Buttona, o jeho další kariéře.
Po 17 letech a 305 Grand Prix se Jenson Button 27. listopadu 2016 stáhne z Formule 1, i když zatím jen dočasně. Jak nám Brit prozradil v Monze, tak podepsal s týmem McLaren dvouletý kontrakt, který z něj pro rok 2017 udělá vyslance týmu s opcí na možné starty v roce 2018. "Říká, že Formuli 1 miluje, ale potřebuje pauzu. Jde tedy na dovolenou nebo jak? Oboje z mého pohledu nějak nejde," diví se Mark Webber v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Australan ale není jediným, kdo se nedokázal do budoucího působení Jensona Buttona ve Formuli 1 úplně vcítit. Button ale nebude prvním, kdo si v F1 vezme oddechový čas a pak se (možná) vrátí. Ale nikdo v minulosti ještě nebyl součástí takovéhoto "inovativního řešení", o kterém mluvil a se kterým měl přijít Ron Dennis. To například Nigel Mansell, Alain Prost anebo Michael Schumacher neměli plány na svůj návrat, když oznamovali svůj první konec kariéry v F1. Jestli Buttona uvidíme na startu velkých cen opět v roce 2018, to zatím nikdo neví.
"Je to šampion a milý chlap. Přál bych si, aby se lépe umístil. Chtěl ukončit závodění a začít s něčím novým. Jenže tak, jak to teď udělal, tak se vystavuje nebezpečí, že nebude mít moc hezkou rozlučku. A to by byla škoda, to by si nezasloužil." Samotný Webber se rozloučil s Formulí 1 na konci roku 2013. Ve své kariéře zvládl Australan v F1 odjet 215 závodů a devět z nich vyhrál. V posledních pěti letech svého působení v F1 zažil těsné souboje se Sebastianem Vettelem. Po projetí cílem svého posledního závodu s Red Bullem si Webber na rozlučku dokonce v mávacím kole sundal i helmu.
Button už dlouho prohlašuje, že se těší hlavně na to, až se v závodnickém důchodu bude moci věnovat svému koníčku, triatlonu. Ačkoliv by příští rok měl být týmu k ruce pro nejrůznější vývojové práce, tak přeci jen bude mít asi o něco více volného času. V případě potřeby by se dle Webbera mohl Button vrátit jako "20letý [závodník] se 17 lety zkušeností. Možná se mýlím. Možná, že v roce 2018 s McLarenem vyhraje titul. To se může stát. Roční volno ale v jeho věku shledávám poměrně podivným," pokračuje Webber.
Button projevil zájem už také o některé další závodní série. Jestli se v budoucnu připojí k Webberovi ve WEC, to zůstává otázkou. Jednak je tam aktuálně ve špičkových týmech sahajících po vítězstvích v jednotlivých závodech hodně málo volných míst a jednak by zřejmě došlo ke konfliktu s jeho novou smlouvou s McLarenem. "Nevím, jestli sem přijde," zakončil svoje povídání Webber.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.