Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, nemá moc porozumění pro rozhodnutí pilota týmu McLaren, Jensona Buttona, o jeho další kariéře.
Po 17 letech a 305 Grand Prix se Jenson Button 27. listopadu 2016 stáhne z Formule 1, i když zatím jen dočasně. Jak nám Brit prozradil v Monze, tak podepsal s týmem McLaren dvouletý kontrakt, který z něj pro rok 2017 udělá vyslance týmu s opcí na možné starty v roce 2018. "Říká, že Formuli 1 miluje, ale potřebuje pauzu. Jde tedy na dovolenou nebo jak? Oboje z mého pohledu nějak nejde," diví se Mark Webber v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'.
Australan ale není jediným, kdo se nedokázal do budoucího působení Jensona Buttona ve Formuli 1 úplně vcítit. Button ale nebude prvním, kdo si v F1 vezme oddechový čas a pak se (možná) vrátí. Ale nikdo v minulosti ještě nebyl součástí takovéhoto "inovativního řešení", o kterém mluvil a se kterým měl přijít Ron Dennis. To například Nigel Mansell, Alain Prost anebo Michael Schumacher neměli plány na svůj návrat, když oznamovali svůj první konec kariéry v F1. Jestli Buttona uvidíme na startu velkých cen opět v roce 2018, to zatím nikdo neví.
"Je to šampion a milý chlap. Přál bych si, aby se lépe umístil. Chtěl ukončit závodění a začít s něčím novým. Jenže tak, jak to teď udělal, tak se vystavuje nebezpečí, že nebude mít moc hezkou rozlučku. A to by byla škoda, to by si nezasloužil." Samotný Webber se rozloučil s Formulí 1 na konci roku 2013. Ve své kariéře zvládl Australan v F1 odjet 215 závodů a devět z nich vyhrál. V posledních pěti letech svého působení v F1 zažil těsné souboje se Sebastianem Vettelem. Po projetí cílem svého posledního závodu s Red Bullem si Webber na rozlučku dokonce v mávacím kole sundal i helmu.
Button už dlouho prohlašuje, že se těší hlavně na to, až se v závodnickém důchodu bude moci věnovat svému koníčku, triatlonu. Ačkoliv by příští rok měl být týmu k ruce pro nejrůznější vývojové práce, tak přeci jen bude mít asi o něco více volného času. V případě potřeby by se dle Webbera mohl Button vrátit jako "20letý [závodník] se 17 lety zkušeností. Možná se mýlím. Možná, že v roce 2018 s McLarenem vyhraje titul. To se může stát. Roční volno ale v jeho věku shledávám poměrně podivným," pokračuje Webber.
Button projevil zájem už také o některé další závodní série. Jestli se v budoucnu připojí k Webberovi ve WEC, to zůstává otázkou. Jednak je tam aktuálně ve špičkových týmech sahajících po vítězstvích v jednotlivých závodech hodně málo volných míst a jednak by zřejmě došlo ke konfliktu s jeho novou smlouvou s McLarenem. "Nevím, jestli sem přijde," zakončil svoje povídání Webber.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.