Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica bude tento víkend debutovat za volantem Renaultu RS01 v sérii Renault Sport Trophy v jejím pátém podniku na okruhu Spa-Francorchamps.
Jednatřicetiletý polský pilot naposledy v F1 závodil s Renaultem v sezóně 2010, kdy stanul třikrát na pódiu. Před dalším ročníkem však prožil ošklivou havárii v rallye, následné zranění mu znemožnilo v jeho kariéře ve vrcholné disciplíně motorsportu pokračovat.
Soustředil se pak sice na rallye. V roce 2013 vyhrál šampionát WRC-2, ale letos od WRC po několika neúspěších upustil zcela. Za volant se vrátil s Mercedesem ve dvanáctihodinovce v Mugellu, kde se kvalifikoval na třetím místě, ze závodu ale musel odstoupit kvůli poruše zavěšení.
Tento víkend se ve Spa chystá zúčastnit závodů v kategorii Pro v Renault Sport Trophy s vozem RS01 týmu Duqueine Engineering, s nímž testoval na jihu Francie.
"Rychle jsem se cítil za volantem RS01 pohodlně i na tak spletitém okruhu, jako je Ales, byly jeho kvality ihned viditelné - obzvlášť brzdný výkon, který zaručují karbonové kotouče," hodnotil Kubica, jenž v F1 nasbíral v sezónách 2006 - 2010 celkem 273 mistrovských bodů.
"Zapůsobilo na mě, jak pozdě můžete brzdit do zatáčky, a absence náklonu do stran, i když na to co nejvíce tlačíte v rámci dostupné přilnavosti. Těším se na jízdu ve Spa, kde do hry také vstoupí veškerý přítlak, který auto dokáže generovat," dodává Polák.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.