Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica bude tento víkend debutovat za volantem Renaultu RS01 v sérii Renault Sport Trophy v jejím pátém podniku na okruhu Spa-Francorchamps.
Jednatřicetiletý polský pilot naposledy v F1 závodil s Renaultem v sezóně 2010, kdy stanul třikrát na pódiu. Před dalším ročníkem však prožil ošklivou havárii v rallye, následné zranění mu znemožnilo v jeho kariéře ve vrcholné disciplíně motorsportu pokračovat.
Soustředil se pak sice na rallye. V roce 2013 vyhrál šampionát WRC-2, ale letos od WRC po několika neúspěších upustil zcela. Za volant se vrátil s Mercedesem ve dvanáctihodinovce v Mugellu, kde se kvalifikoval na třetím místě, ze závodu ale musel odstoupit kvůli poruše zavěšení.
Tento víkend se ve Spa chystá zúčastnit závodů v kategorii Pro v Renault Sport Trophy s vozem RS01 týmu Duqueine Engineering, s nímž testoval na jihu Francie.
"Rychle jsem se cítil za volantem RS01 pohodlně i na tak spletitém okruhu, jako je Ales, byly jeho kvality ihned viditelné - obzvlášť brzdný výkon, který zaručují karbonové kotouče," hodnotil Kubica, jenž v F1 nasbíral v sezónách 2006 - 2010 celkem 273 mistrovských bodů.
"Zapůsobilo na mě, jak pozdě můžete brzdit do zatáčky, a absence náklonu do stran, i když na to co nejvíce tlačíte v rámci dostupné přilnavosti. Těším se na jízdu ve Spa, kde do hry také vstoupí veškerý přítlak, který auto dokáže generovat," dodává Polák.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.