Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica bude tento víkend debutovat za volantem Renaultu RS01 v sérii Renault Sport Trophy v jejím pátém podniku na okruhu Spa-Francorchamps.
Jednatřicetiletý polský pilot naposledy v F1 závodil s Renaultem v sezóně 2010, kdy stanul třikrát na pódiu. Před dalším ročníkem však prožil ošklivou havárii v rallye, následné zranění mu znemožnilo v jeho kariéře ve vrcholné disciplíně motorsportu pokračovat.
Soustředil se pak sice na rallye. V roce 2013 vyhrál šampionát WRC-2, ale letos od WRC po několika neúspěších upustil zcela. Za volant se vrátil s Mercedesem ve dvanáctihodinovce v Mugellu, kde se kvalifikoval na třetím místě, ze závodu ale musel odstoupit kvůli poruše zavěšení.
Tento víkend se ve Spa chystá zúčastnit závodů v kategorii Pro v Renault Sport Trophy s vozem RS01 týmu Duqueine Engineering, s nímž testoval na jihu Francie.
"Rychle jsem se cítil za volantem RS01 pohodlně i na tak spletitém okruhu, jako je Ales, byly jeho kvality ihned viditelné - obzvlášť brzdný výkon, který zaručují karbonové kotouče," hodnotil Kubica, jenž v F1 nasbíral v sezónách 2006 - 2010 celkem 273 mistrovských bodů.
"Zapůsobilo na mě, jak pozdě můžete brzdit do zatáčky, a absence náklonu do stran, i když na to co nejvíce tlačíte v rámci dostupné přilnavosti. Těším se na jízdu ve Spa, kde do hry také vstoupí veškerý přítlak, který auto dokáže generovat," dodává Polák.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.