Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica bude tento víkend debutovat za volantem Renaultu RS01 v sérii Renault Sport Trophy v jejím pátém podniku na okruhu Spa-Francorchamps.
Jednatřicetiletý polský pilot naposledy v F1 závodil s Renaultem v sezóně 2010, kdy stanul třikrát na pódiu. Před dalším ročníkem však prožil ošklivou havárii v rallye, následné zranění mu znemožnilo v jeho kariéře ve vrcholné disciplíně motorsportu pokračovat.
Soustředil se pak sice na rallye. V roce 2013 vyhrál šampionát WRC-2, ale letos od WRC po několika neúspěších upustil zcela. Za volant se vrátil s Mercedesem ve dvanáctihodinovce v Mugellu, kde se kvalifikoval na třetím místě, ze závodu ale musel odstoupit kvůli poruše zavěšení.
Tento víkend se ve Spa chystá zúčastnit závodů v kategorii Pro v Renault Sport Trophy s vozem RS01 týmu Duqueine Engineering, s nímž testoval na jihu Francie.
"Rychle jsem se cítil za volantem RS01 pohodlně i na tak spletitém okruhu, jako je Ales, byly jeho kvality ihned viditelné - obzvlášť brzdný výkon, který zaručují karbonové kotouče," hodnotil Kubica, jenž v F1 nasbíral v sezónách 2006 - 2010 celkem 273 mistrovských bodů.
"Zapůsobilo na mě, jak pozdě můžete brzdit do zatáčky, a absence náklonu do stran, i když na to co nejvíce tlačíte v rámci dostupné přilnavosti. Těším se na jízdu ve Spa, kde do hry také vstoupí veškerý přítlak, který auto dokáže generovat," dodává Polák.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.