Bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica bude tento víkend debutovat za volantem Renaultu RS01 v sérii Renault Sport Trophy v jejím pátém podniku na okruhu Spa-Francorchamps.
Jednatřicetiletý polský pilot naposledy v F1 závodil s Renaultem v sezóně 2010, kdy stanul třikrát na pódiu. Před dalším ročníkem však prožil ošklivou havárii v rallye, následné zranění mu znemožnilo v jeho kariéře ve vrcholné disciplíně motorsportu pokračovat.
Soustředil se pak sice na rallye. V roce 2013 vyhrál šampionát WRC-2, ale letos od WRC po několika neúspěších upustil zcela. Za volant se vrátil s Mercedesem ve dvanáctihodinovce v Mugellu, kde se kvalifikoval na třetím místě, ze závodu ale musel odstoupit kvůli poruše zavěšení.
Tento víkend se ve Spa chystá zúčastnit závodů v kategorii Pro v Renault Sport Trophy s vozem RS01 týmu Duqueine Engineering, s nímž testoval na jihu Francie.
"Rychle jsem se cítil za volantem RS01 pohodlně i na tak spletitém okruhu, jako je Ales, byly jeho kvality ihned viditelné - obzvlášť brzdný výkon, který zaručují karbonové kotouče," hodnotil Kubica, jenž v F1 nasbíral v sezónách 2006 - 2010 celkem 273 mistrovských bodů.
"Zapůsobilo na mě, jak pozdě můžete brzdit do zatáčky, a absence náklonu do stran, i když na to co nejvíce tlačíte v rámci dostupné přilnavosti. Těším se na jízdu ve Spa, kde do hry také vstoupí veškerý přítlak, který auto dokáže generovat," dodává Polák.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.