Poté, co svůj konec ve Formuli 1 oznámil ve čtvrtek Felilpe Massa, svolal dnes po kvalifikaci tiskovou konferenci také McLaren. Na ní bylo oznámeno, že Jenson Button u týmu po sezoně končí a nahradí jej Stoffel Vandoorne.
Mistr světa z roku 2009 ale u týmu zůstává jako velvyslanec a rezervní pilot. V prohlášení předseda McLarenu, Ron Dennis, popřel, že by to mělo být vnímáno jako odchod do důchodu. Tým řekl, že Button si pro příští rok bere jakousi dovolenou, ale s týmem bude nadále spolupracovat.
Pro rok 2018 by měl mít Jenson Button možnost vrátit se do kokpitu, pokud by kariéru ukončil Fernando Alonso anebo by se po vypršení jeho aktuálního kontraktu Formuli 1 rozhodl opustit. Loňský šampion GP2, Stoffel Vandoorne, tak dostane příští rok první šanci na úplnou sezonu v F1.
Jenson Button ale popírá, že by končil se závoděním: "Aby bylo jasno, zcela určitě neodcházím do důchodu, mám smlouvu jak pro rok 2017, tak i 2018. Mám v plánu tvrdě pracovat na vývoji auta a jsem si jistý, že se v určitém bodě dostanu za volant nového auta. Jsem rád, že zůstanu jako klíčový člen McLaren-Honda týmu. V podstatě jsem ze své nové role nadšený, ta vzešla jako výsledek mnohačetných hlubokých debat s Ronem [Dennisem]."
"Zvláště se těším na to, až se ještě hlouběji zapojím do týmové snahy dosáhnout úspěchů, které se všichni snažíme získat. Miluji McLaren-Honda - pevně věřím, že je vytvořen z té nejlepší party lidí, se kterou jsem pracoval. Nemám žádný úmysl, že bych ještě někdy jezdil v jiném týmu v F1," dodal Button.
Boss McLarenu, Ron Dennis, na tiskové konferenci řekl: "Jako zástupce všech v McLaren-Honda jsem rád, že Jenson prodloužil svůj smluvní vztah s námi. Navíc jsem si zcela jistý, že hloubka jeho zkušeností a jeho odborné znalosti nám příští rok ve srovnání s našimi konkurenty dají výhodu."
Jenson Button ve Formuli 1 debutoval v roce 2000 a u McLarenu jezdí od roku 2010. O sezonu dříve, v roce 2009 získal titul s Brawnem GP, z něhož se pak stal aktuálně dominující Mercedes. 36letý Brit má na svém kontě už 14 vítězství a 50 podiových umístění. Během své kariéry závodil za týmy Williams, Renault, Benetton, BAR, Honda, Brawn a McLaren. Celkem odstartoval už do 297 Grand Prix, což jej činí třetím nejzkušenějším pilotem v historii F1. Před ním už jsou jen Rubens Barrichello a Michael Schumacher.
Příští rok se tak u McLarenu sveze Stoffel Vandoorne, který si debut v Grand Prix odbyl letos zkraje sezony, když v Bahrajnu nahrazoval zraněného Fernanda Alonsa. Belgičan připustil, že podepsat s týmem závodní kontrakt bylo velmi emocionálním okamžikem. "Zaprvé bych chtěl vyjádřit svoji vděčnost každému v McLaren-Honda, zvláště Ronovi [Dennisovi] za to, že ve mě prokázal víru.
Ve své kariéře jsem už rozdal spoustu autogramů, ale když jsem dnes dával svůj podpis na smlouvu s McLarenem-Hondou, tak musím říci, že jsem měl výjimečně speciální pocit, když jsem zvedal pero, abych to [podpis] učinil. Je to enormní čest, stát se závodním jezdcem týmu McLaren-Honda a slibuji, že budu pracovat ještě usilovněji, než kterýkoliv jezdec kdykoliv v minulosti," zakončil Vandoorne.
Jenson Button řekl, že aktuální smlouva, kterou má s McLarenem, mu perfektně sedí. "Zůstanu činný, nadále budu trénovat, budu se účastnit závodů, abych se ujistil, že věci jsou na správné cestě a já k tomu přispívám, jak jen můžu. Budu ale trávit více času s kamarády a rodinou a budu se řídit svým vlastním rozvrhem. Během letní přestávky jsem se rozhodl, že nebudu pokračovat. Jsem opravdu nadšený. Budu dělat, co bude v mých silách, abych se ujistil, že tento tým bude v roce 2017 konkurenceschopný."
To Dennis zdůraznil, že návrat k závodění pro Buttona představuje pro rok 2018 reálnou možnost a to i přes to, že mnoho jezdců v minulosti, kteří oznámili, že si berou roční volno, se k závodění v F1 už nikdy nevrátilo (třeba Mika Häkkinen u McLarenu v roce 2001). "Ostatní jezdci, kteří si vzali volno, tak nikdy neměli kontrakt. Jenson je schopný vyhrávat závody a světové šampionáty, ale je to fyzická dřina Formule 1. Je to kreativní kontrakt, který je výhodný pro obě strany, perfektní řešení za aktuálních podmínek v týmu."
What a great moment! Ron & I signing my @McLarenF1 contract earlier today. #TheFutureStartsHere #McLarenHonda pic.twitter.com/pvbmUEIZWU
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) September 3, 2016Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.