Brit si stěžuje na vysoký tlak, který Pirelli nutí dodržovat všechny týmy.
"Tlak v pneumatikách je neuvěřitelně vysoký, můžete to vidět například, když jsme jeli zahřívací kola ke kvalifikačním pokusům," řekl Button pro Motorsport.com.
"Většina aut k nim vůbec nejela na plný plyn, nikdo nebrzdil [aby zahřál pneumatiky - pozn. red.], nikdo na pneumatiky netlačil. Stačilo jen najet do rychlého kola a v první zatáčce byly pneumatiky připravené," pokračoval mistr světa z roku 2009.
"Je neuvěřitelné, co musíme s pneumatikami dělat, abychom je udrželi ve výkonnostním okně. Pokud při nájezdu do rychlého kola na pneumatiky tlačíte, přestanou fungovat ve třetí zatáčce, přehřívají se a tvoří se na nich puchýře. To je šílené. Nezažil jsem nic podobného za svou celou kariéru," prohlásil Button.
"Můžou za to vysoké tlaky v pneumatikách a vysoké teploty také nepomáhají, ale to Pirelli ví. Dneska na okruhu jen kroužíme a celé to je o pneumatikách, doufám, že se situace s novými pneumatikami změní."
"Pro závod budou super-měkké a měkké pneumatiky podobné, co se týče jejich opotřebení. Hodně jezdců se trápí s puchýřováním. Pro závod bude trošku chladněji, ale ne o moc. Bude to těžké pro každého," zakončil Brit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.