Toto Wolff si myslí, že je mladý Belgičan budoucí hvězdou F1.
Stáj z Wokingu oznámila, že se během září rozhodne, kdo za ní bude závodit v sezóně 2017 plné technických změn. Fernando Alonso zůstane, hovoří se však o jeho týmovém kolegovi - zda si ponechá zkušeného Jensona Buttona nebo ho nahradí dravým mládím v podobě Stoffela Vandornea.
Button má v podstatě tři možnosti: zůstat v McLarenu, přesunout se do Willimasu, nebo skončit v F1. Při výběru poslední možnosti by se chtěl přesunout do jiné závodní série.
Toto Wolff má jasno v tom, co by měli u konkurence udělat: "Potenciálně do Formule 1 může vstoupit několik hvězd. Wehrlein a Ocon v ní už jsou, ale Stoffel má ten nejpůsobivější životopis. Jeho kariéru sleduji posledních pět či šest let."
"Způsob, jakým vyhrál GP2 a jakým vyzrál jako osobnost, ve mně vzbuzuje úsměv. Je někým, koho si jako osobnost a jezdce vážím. Jsem si 100% jistý tím, že příští rok v F1 bude. Pokud je McLaren natolik šílený, že by Stoffela nevzal, pak to určitě udělá někdo jiný. Pokud ne, tak mu najdu místo já. Slibuji," říká sportovní ředitel Mercedesu.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier nedávné uvedl, že se při rozhodování o své budoucí jezdecké sestavě nechce nechat ovlivnit emocemi: "Musíme učinit rozhodnutí, které bude představovat strategii McLarenu. Souvisejí s tím určité plusy a mínusy, ale Ron [Dennis], já a a akcionáři se nemůžeme nechat ovlivňovat emocemi. Musíme být racionální v tom, co chceme u McLarenu dosáhnout letos, příští rok a v následujících letech."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.