Závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera těší, jak jeho tým zvládl úvodní část letošní sezóny. Zvládl těžkou nehodu Fernanda Alonsa v prvním závodě a daří se mu stahovat náskok soupeřů.
McLaren je letos v šampionátu konstruktérů o dvě příčky výše než loni, kdy se Honda ve své první sezóně trápila s výkonností i spolehlivostí své pohonné jednotky. Tým po opětovném spojení s japonským výrobcem motorů prožívá nejdelší období ve své historii bez vítězství - to poslední zaznamenal Button v Brazílii v roce 2012.
Postupně se ale zvedá a nyní se blíží už k šestému místu, které drží Toro Rosso - v posledních dvou závodech umazal dalších 6 bodů ze svého manka, nyní mu na italskou stáj, která jezdí s loňskými motory Ferrari, schází už jen 3 body. Konkurenceschopnost se ale zlepšuje i ve srovnání s dalšími týmy vpředu.
"Těší nás, pokud to můžu říci, že se nám očividně daří stahovat velké týmy, překonávat je ve vývoji. To znamená, že hybná síla v zákulisí funguje, že funguje to, co děláme a přináší to výsledky. Zkrátka chceme odvádět tu nejlepší práci až do konce sezóny, zatímco se zároveň připravujeme také na rok 2017," říká Boullier.
Poté se vrací k těžkému vstupu do letošní sezóny a chválí tým a piloty: "Tím nejúžasnějším výkonem pro tým bylo zřejmě zotavení se Fernanda [Alonsa] z hororové nehody v Austrálii. Byla to výzva postavit zcela nové auto, zároveň se objevit v Bahrajnu a povolat nováčka [Stoffela Vandoornea], jenž odvedl brilantní práci."
"Fernando Alonso odjel v Monaku parádní závod, když skončil pátý. V Rakousku jsme absolvovali velmi dobrou kvalifikaci, když Jenson [Button] startoval ze třetí příčky na roštu. A dojezd v závodě na šestém místě byl samozřejmě skvělým výsledkem na dráze, jejíž konfigurace neseděla výkonnosti našeho vozu," vybírá závodní ředitel McLarenu ty nejlepší okamžiky z první poloviny letošní sezóny.
Velmi spokojený je také s tím, jak tým pracuje uvnitř a jak se mu daří přenášet nápady z rýsovacích prken do produkce a na závodní dráhu: "Skvělou výkonností týmu je samozřejmě téměř 95% úroveň korelace mezi tím, co dokážeme simulovat, tvořit, vyrábět a tím, co dosahujeme na dráze a v závodě. To je úžasné," libuje si Boullier.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.