Závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera těší, jak jeho tým zvládl úvodní část letošní sezóny. Zvládl těžkou nehodu Fernanda Alonsa v prvním závodě a daří se mu stahovat náskok soupeřů.
McLaren je letos v šampionátu konstruktérů o dvě příčky výše než loni, kdy se Honda ve své první sezóně trápila s výkonností i spolehlivostí své pohonné jednotky. Tým po opětovném spojení s japonským výrobcem motorů prožívá nejdelší období ve své historii bez vítězství - to poslední zaznamenal Button v Brazílii v roce 2012.
Postupně se ale zvedá a nyní se blíží už k šestému místu, které drží Toro Rosso - v posledních dvou závodech umazal dalších 6 bodů ze svého manka, nyní mu na italskou stáj, která jezdí s loňskými motory Ferrari, schází už jen 3 body. Konkurenceschopnost se ale zlepšuje i ve srovnání s dalšími týmy vpředu.
"Těší nás, pokud to můžu říci, že se nám očividně daří stahovat velké týmy, překonávat je ve vývoji. To znamená, že hybná síla v zákulisí funguje, že funguje to, co děláme a přináší to výsledky. Zkrátka chceme odvádět tu nejlepší práci až do konce sezóny, zatímco se zároveň připravujeme také na rok 2017," říká Boullier.
Poté se vrací k těžkému vstupu do letošní sezóny a chválí tým a piloty: "Tím nejúžasnějším výkonem pro tým bylo zřejmě zotavení se Fernanda [Alonsa] z hororové nehody v Austrálii. Byla to výzva postavit zcela nové auto, zároveň se objevit v Bahrajnu a povolat nováčka [Stoffela Vandoornea], jenž odvedl brilantní práci."
"Fernando Alonso odjel v Monaku parádní závod, když skončil pátý. V Rakousku jsme absolvovali velmi dobrou kvalifikaci, když Jenson [Button] startoval ze třetí příčky na roštu. A dojezd v závodě na šestém místě byl samozřejmě skvělým výsledkem na dráze, jejíž konfigurace neseděla výkonnosti našeho vozu," vybírá závodní ředitel McLarenu ty nejlepší okamžiky z první poloviny letošní sezóny.
Velmi spokojený je také s tím, jak tým pracuje uvnitř a jak se mu daří přenášet nápady z rýsovacích prken do produkce a na závodní dráhu: "Skvělou výkonností týmu je samozřejmě téměř 95% úroveň korelace mezi tím, co dokážeme simulovat, tvořit, vyrábět a tím, co dosahujeme na dráze a v závodě. To je úžasné," libuje si Boullier.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.