Závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera těší, jak jeho tým zvládl úvodní část letošní sezóny. Zvládl těžkou nehodu Fernanda Alonsa v prvním závodě a daří se mu stahovat náskok soupeřů.
McLaren je letos v šampionátu konstruktérů o dvě příčky výše než loni, kdy se Honda ve své první sezóně trápila s výkonností i spolehlivostí své pohonné jednotky. Tým po opětovném spojení s japonským výrobcem motorů prožívá nejdelší období ve své historii bez vítězství - to poslední zaznamenal Button v Brazílii v roce 2012.
Postupně se ale zvedá a nyní se blíží už k šestému místu, které drží Toro Rosso - v posledních dvou závodech umazal dalších 6 bodů ze svého manka, nyní mu na italskou stáj, která jezdí s loňskými motory Ferrari, schází už jen 3 body. Konkurenceschopnost se ale zlepšuje i ve srovnání s dalšími týmy vpředu.
"Těší nás, pokud to můžu říci, že se nám očividně daří stahovat velké týmy, překonávat je ve vývoji. To znamená, že hybná síla v zákulisí funguje, že funguje to, co děláme a přináší to výsledky. Zkrátka chceme odvádět tu nejlepší práci až do konce sezóny, zatímco se zároveň připravujeme také na rok 2017," říká Boullier.
Poté se vrací k těžkému vstupu do letošní sezóny a chválí tým a piloty: "Tím nejúžasnějším výkonem pro tým bylo zřejmě zotavení se Fernanda [Alonsa] z hororové nehody v Austrálii. Byla to výzva postavit zcela nové auto, zároveň se objevit v Bahrajnu a povolat nováčka [Stoffela Vandoornea], jenž odvedl brilantní práci."
"Fernando Alonso odjel v Monaku parádní závod, když skončil pátý. V Rakousku jsme absolvovali velmi dobrou kvalifikaci, když Jenson [Button] startoval ze třetí příčky na roštu. A dojezd v závodě na šestém místě byl samozřejmě skvělým výsledkem na dráze, jejíž konfigurace neseděla výkonnosti našeho vozu," vybírá závodní ředitel McLarenu ty nejlepší okamžiky z první poloviny letošní sezóny.
Velmi spokojený je také s tím, jak tým pracuje uvnitř a jak se mu daří přenášet nápady z rýsovacích prken do produkce a na závodní dráhu: "Skvělou výkonností týmu je samozřejmě téměř 95% úroveň korelace mezi tím, co dokážeme simulovat, tvořit, vyrábět a tím, co dosahujeme na dráze a v závodě. To je úžasné," libuje si Boullier.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.