Co opravňuje k takové prognóze? Jednoduché počty - Hamilton i Rosberg mají smlouvy u Mercedesu do konce roku 2018. Potom vyprší a je otázka, zda tým i nadále bude chtít udržet oba kohouty na jednom smetišti, jak praví české přísloví.
Těch možností, které by mohly nastat, je více. Zkusme se nad tím zamyslet: čas nelze zastavit a v roce 2018 bude oběma dnešním adeptům na titul mista světa třiatřicet. A i tým jako Mercedes musí myslet na zadní kolečka. Nebo také obchodně, chcete-li. Proto další názorový proud říká, že právě po sezóně 2018 by bylo vhodné jednoho se superteamu Hamilton-Rosberg prodat. Jde o to, že kvalitní a zkušený pilot má svoji cenu, a jak jsme už předeslali, Mercedes sice má kvalitní základnu a nadějné mladíky v roli rezervních pilotů, ale ti se musí ostřílet i na trati v závodním provozu. A čím dřív se tak stane, tím to pro tým bude lepší.
Toto Wolff se k dané situaci také vyjadřuje, protože i když v současné době se jeho tvář chmuří jen v případě, že si svěřenci Mercedesu ubírají body sami mezi sebou, jinak může být už třetí rok více než spokojen. Nad kontraktem obou pilotů ale pochopitelně také přemýšlí.
"Nejdřív mě napadlo, že by bylo lepší, kdyby ty smlouvy nekončily stejně. Ale pak jsem si řekl, že to bude možná zajímavá možnost a přinese v posledním roce těch dvou v jednom týmu ještě větší dynamiku," spekuluje Wolff. Vyjádřil se také k naznačené možnosti přílivu nové krve do mistrovské stáje. "Čas tomu nazrává, protože přichází nová generace pilotů. Esteban Ocon, Pascal Wehrlein, Stoffel Vandoorne - všichni tihle mohou dostat příležitost - a pak jsou tu ještě eventuality v podobě zkušených Vettela nebo Ricciarda," pokračuje Wolff.
Pokud Rosberg a Hamilton skutečně zůstanou u Mercedesu do roku 2018 (a není důvod tomu nevěřit), absolvují jako týmová dvojice nejvíc závodů v historii F1. A pochopitelně se mohou stát i nejúspěšnější týmovou dvojicí. Je pravděpodobné, že s ohledem na současné výsledky Mercedes podruhé po sobě obhájí titul, takže z tohoto hlediska se možná může jevit jako nepředložené úspěšný tým trhat. "Pokud bude všechno v našem týmu pokračovat jako doposud, nevidím žádný důvod něco měnit. Ale vždy je také dobré mít nějakou variantu, než být postaven před hotovou věc," dodává Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.