Carlos Sainz se vrací k poslednímu závodu v Maďarsku a všímá si rychlého vývoje McLarenu, který chce dohnat jeho tým a vytlačit jej z šesté pozice v šampionátu.
Sainz mladší dojel v Maďarsku osmý, o jednu příčku za svým krajanem Fernandem Alonsem z McLarenu, jenž tak ukrojil další dva body z náskoku Toro Rosso, která má stále 7 bodů k dobru. Ve druhé polovině ale oba očekávají tvrdý boj o šesté místo.
"Od nás to byl solidní závod, když jsme dokázali držet tempo s McLareny, takže jsem s tím velmi spokojený. Fernando nás samozřejmě dostal na startu, a pak už jej nebylo možné předjet. Myslím si ale, že stejně na nás měl k dobru pár desetin a že se nebylo možné dostat blíže než na rozdíl tří sekund. Podle mě nás kontroloval," otevřeně uznává Sainz.
"Myslím, že nám ta trať hodně seděla, ale McLaren se rozhodně dostal před nás. Rychlost jejich vývoje je trochu znepokojující s ohledem na to, kolik toho v sezóně ještě zbývá," pokračuje Carlos. Sezóna minulý víkend vstoupila do své druhé poloviny, zbývá v ní ještě 10 z celkových 21 závodů.
Jak s tím hodlá Toro Rosso naložit? "Budeme se to snažit kompenzovat a pokusíme se jezdit co nejrychleji a uvidíme, jestli je nenecháme za sebou. Jinak si myslím, že šlo z mé strany o solidní víkend. Můžeme tedy vyrazit do Německa a uzavřít první polovinu sezóny s opravdovým uspokojením a s pevnou vírou v to, že to udržíme."
Jeho stáj sídlící v italské Faenze do Hockenheimu přiveze několik vylepšením, které by jim měli pomoci k dalšímu pokroku: "Máme určité novinky, snad se jich dočkáme v Německu. Mělo by dojít k pokroku ve výkonnosti," dodává Sainz.
Toro Rosso také poslední dobou tvrdí, že jejich motor Ferrari loňské specifikace už ve výkonu zaostává za aktuální Hondou. Z bližšího průzkumu maximálních rychlostí a zvoleného přítlaku ale vyplývá, že to není pravda. Jedná se ale o politické prohlášení italského týmu. Pohonná jednotka McLarenu je stále tou nejslabší v poli.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.