Carlos Sainz se vrací k poslednímu závodu v Maďarsku a všímá si rychlého vývoje McLarenu, který chce dohnat jeho tým a vytlačit jej z šesté pozice v šampionátu.
Sainz mladší dojel v Maďarsku osmý, o jednu příčku za svým krajanem Fernandem Alonsem z McLarenu, jenž tak ukrojil další dva body z náskoku Toro Rosso, která má stále 7 bodů k dobru. Ve druhé polovině ale oba očekávají tvrdý boj o šesté místo.
"Od nás to byl solidní závod, když jsme dokázali držet tempo s McLareny, takže jsem s tím velmi spokojený. Fernando nás samozřejmě dostal na startu, a pak už jej nebylo možné předjet. Myslím si ale, že stejně na nás měl k dobru pár desetin a že se nebylo možné dostat blíže než na rozdíl tří sekund. Podle mě nás kontroloval," otevřeně uznává Sainz.
"Myslím, že nám ta trať hodně seděla, ale McLaren se rozhodně dostal před nás. Rychlost jejich vývoje je trochu znepokojující s ohledem na to, kolik toho v sezóně ještě zbývá," pokračuje Carlos. Sezóna minulý víkend vstoupila do své druhé poloviny, zbývá v ní ještě 10 z celkových 21 závodů.
Jak s tím hodlá Toro Rosso naložit? "Budeme se to snažit kompenzovat a pokusíme se jezdit co nejrychleji a uvidíme, jestli je nenecháme za sebou. Jinak si myslím, že šlo z mé strany o solidní víkend. Můžeme tedy vyrazit do Německa a uzavřít první polovinu sezóny s opravdovým uspokojením a s pevnou vírou v to, že to udržíme."
Jeho stáj sídlící v italské Faenze do Hockenheimu přiveze několik vylepšením, které by jim měli pomoci k dalšímu pokroku: "Máme určité novinky, snad se jich dočkáme v Německu. Mělo by dojít k pokroku ve výkonnosti," dodává Sainz.
Toro Rosso také poslední dobou tvrdí, že jejich motor Ferrari loňské specifikace už ve výkonu zaostává za aktuální Hondou. Z bližšího průzkumu maximálních rychlostí a zvoleného přítlaku ale vyplývá, že to není pravda. Jedná se ale o politické prohlášení italského týmu. Pohonná jednotka McLarenu je stále tou nejslabší v poli.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.