Carlos Sainz se vrací k poslednímu závodu v Maďarsku a všímá si rychlého vývoje McLarenu, který chce dohnat jeho tým a vytlačit jej z šesté pozice v šampionátu.
Sainz mladší dojel v Maďarsku osmý, o jednu příčku za svým krajanem Fernandem Alonsem z McLarenu, jenž tak ukrojil další dva body z náskoku Toro Rosso, která má stále 7 bodů k dobru. Ve druhé polovině ale oba očekávají tvrdý boj o šesté místo.
"Od nás to byl solidní závod, když jsme dokázali držet tempo s McLareny, takže jsem s tím velmi spokojený. Fernando nás samozřejmě dostal na startu, a pak už jej nebylo možné předjet. Myslím si ale, že stejně na nás měl k dobru pár desetin a že se nebylo možné dostat blíže než na rozdíl tří sekund. Podle mě nás kontroloval," otevřeně uznává Sainz.
"Myslím, že nám ta trať hodně seděla, ale McLaren se rozhodně dostal před nás. Rychlost jejich vývoje je trochu znepokojující s ohledem na to, kolik toho v sezóně ještě zbývá," pokračuje Carlos. Sezóna minulý víkend vstoupila do své druhé poloviny, zbývá v ní ještě 10 z celkových 21 závodů.
Jak s tím hodlá Toro Rosso naložit? "Budeme se to snažit kompenzovat a pokusíme se jezdit co nejrychleji a uvidíme, jestli je nenecháme za sebou. Jinak si myslím, že šlo z mé strany o solidní víkend. Můžeme tedy vyrazit do Německa a uzavřít první polovinu sezóny s opravdovým uspokojením a s pevnou vírou v to, že to udržíme."
Jeho stáj sídlící v italské Faenze do Hockenheimu přiveze několik vylepšením, které by jim měli pomoci k dalšímu pokroku: "Máme určité novinky, snad se jich dočkáme v Německu. Mělo by dojít k pokroku ve výkonnosti," dodává Sainz.
Toro Rosso také poslední dobou tvrdí, že jejich motor Ferrari loňské specifikace už ve výkonu zaostává za aktuální Hondou. Z bližšího průzkumu maximálních rychlostí a zvoleného přítlaku ale vyplývá, že to není pravda. Jedná se ale o politické prohlášení italského týmu. Pohonná jednotka McLarenu je stále tou nejslabší v poli.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.