Lewis Hamilton popřel, že by rozhovor s Charliem Whitingem vedl k zahájení vyšetřování jeho týmového kolegy Nica Rosberga komisaři po skončení kvalifikace kvůli tomu, že dostatečně nezpomalil za žlutých vlajek.
Komisaři původně Rosberga nevyšetřovali, k tomu se odhodlali až v 19:16 hod, tedy více než 3 hodiny po skončení kvalifikace, kdy se objevily další doklady. Podle některých zdrojů za tím stál Lewis Hamilton, kterému nebylo po chuti, jak přišel o pole-position.
Britský pilot se k tomu vyjádřil na tiskové konferenci po závodě, kdy zkritizoval způsob jízdy svého týmového kolegy, který podle něj dostatečně nezpomalil, když bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami, a tak porušil pravidla.
"Nevěřím, že jsem ovlivnil požadavek komisařů. Ohledně vysvětlení jsem mluvil s Charliem [Whitingem], protože jak jsem řekl na tiskové konferenci, a nechci to znovu vytahovat, ale při tom scénáři bych ztratil jen desetinu v zatáčce č. 8, a i kdyby proti mně bylo otočeno auto v zatáčce č. 9, tak by stačilo ztratit jen desetinu.
Nájezd do zatáčky bez plynu, to je šetření paliva. A brzdění ve stejném místě a přidání plynu o pět metrů dříve nebo tam, kde jsem byl, a najet do zatáčky stejné rychlostí a být vlastně na výjezdu mnohem rychlejší... a také ve vrcholu zatáčky č. 9 vpravo bylo máváno žlutými vlajkami. Zkrátka je to důležité vědět - pokud tak tomu bylo, pak byl stanoven precedent," popisuje Hamilton.
"On řekl, že o tom popřemýšlí, ale tak by to být nemělo. Pokud udělám totéž v příštím závodě, budeme penalizováni? Všichni mladí jezdci, my všichni tady to potřebujeme vědět," pokračuje Hamilton, jenž se s kvalifikační jízdou svého kolegy nedokáže smířit.
Podle něj si o tom budou muset pilot promluvit na příští schůzce před závodem v Německu: "Určitě to nadhodím, protože jak jsem řekl, protože teď dvojité žluté vlajky znamenají, že stačí jen povolit plyn, a pak na něj dupnout a jet opět naplno - a přesto zajet fialově [tj. rekordní sektor].
Stále můžu získat pole-position, pokud tam někdo nabourá nebo jsou na dráze komisaři či uprostřed ní auto. Pokud kolem něj projedu a zpomalím jen o desetinu, pak by k penalizaci nemělo dojít," kroutí hlavou Hamilton, podle kterého FIA v sobotu stanovila nebezpečný precedent.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.