Lewis Hamilton popřel, že by rozhovor s Charliem Whitingem vedl k zahájení vyšetřování jeho týmového kolegy Nica Rosberga komisaři po skončení kvalifikace kvůli tomu, že dostatečně nezpomalil za žlutých vlajek.
Komisaři původně Rosberga nevyšetřovali, k tomu se odhodlali až v 19:16 hod, tedy více než 3 hodiny po skončení kvalifikace, kdy se objevily další doklady. Podle některých zdrojů za tím stál Lewis Hamilton, kterému nebylo po chuti, jak přišel o pole-position.
Britský pilot se k tomu vyjádřil na tiskové konferenci po závodě, kdy zkritizoval způsob jízdy svého týmového kolegy, který podle něj dostatečně nezpomalil, když bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami, a tak porušil pravidla.
"Nevěřím, že jsem ovlivnil požadavek komisařů. Ohledně vysvětlení jsem mluvil s Charliem [Whitingem], protože jak jsem řekl na tiskové konferenci, a nechci to znovu vytahovat, ale při tom scénáři bych ztratil jen desetinu v zatáčce č. 8, a i kdyby proti mně bylo otočeno auto v zatáčce č. 9, tak by stačilo ztratit jen desetinu.
Nájezd do zatáčky bez plynu, to je šetření paliva. A brzdění ve stejném místě a přidání plynu o pět metrů dříve nebo tam, kde jsem byl, a najet do zatáčky stejné rychlostí a být vlastně na výjezdu mnohem rychlejší... a také ve vrcholu zatáčky č. 9 vpravo bylo máváno žlutými vlajkami. Zkrátka je to důležité vědět - pokud tak tomu bylo, pak byl stanoven precedent," popisuje Hamilton.
"On řekl, že o tom popřemýšlí, ale tak by to být nemělo. Pokud udělám totéž v příštím závodě, budeme penalizováni? Všichni mladí jezdci, my všichni tady to potřebujeme vědět," pokračuje Hamilton, jenž se s kvalifikační jízdou svého kolegy nedokáže smířit.
Podle něj si o tom budou muset pilot promluvit na příští schůzce před závodem v Německu: "Určitě to nadhodím, protože jak jsem řekl, protože teď dvojité žluté vlajky znamenají, že stačí jen povolit plyn, a pak na něj dupnout a jet opět naplno - a přesto zajet fialově [tj. rekordní sektor].
Stále můžu získat pole-position, pokud tam někdo nabourá nebo jsou na dráze komisaři či uprostřed ní auto. Pokud kolem něj projedu a zpomalím jen o desetinu, pak by k penalizaci nemělo dojít," kroutí hlavou Hamilton, podle kterého FIA v sobotu stanovila nebezpečný precedent.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.