FIA znova upřesňuje a mění pravidla traťových limitů a dělá v nich nepořádek.
Traťové limity jsou jedním z nejdiskutovanějších témat poslední doby. V Rakousku byly nepříjemné obrubníky, v Anglii se mazaly časy a v Maďarsku nastupuje elektronický systém, který bude v kvalifikaci mazat časy automaticky. Jak to tedy bude vypadat?
Ve Velké Británii museli časy mazat komisaři, nyní svěří tento úkon zcela elektronice. Kontrolovat se budou jezdci v zatáčkách 4 a 11, v jiných se traťové limity nebudou kontrolovat, takže je jezdci mohou porušovat, jak jen chtějí. To je jedna z věcí, která je kritizována, jezdci mohou v některých zatáčkách získat výhodu, ale v jiných ne.
Od minulého závodu FIA změnila jednu podstatnou věc, referencí pro smazání času nebude přímo bílá čára, ale místo asi dvacet centimetrů za ní. Nejspíše se jedná o úpravu spojenou s elektronickými senzory. Tím pádem ale jezdci ani diváci nemusí poznat, zdali se pilot prohřešil.
V kvalifikaci se budou piloti trestat jednoduše, smaže se jim čas kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly za bílou čáru o 20 cm v zatáčkách 4 a 11.
V závodě budou po třech vyjetích mimo trať varovaní černobílou vlajkou, pokud budou v porušování traťových limitů pokračovat, dostanou trest průjezdu boxovou uličkou.
Pokud však výjezd mimo trať bude mimo jezdcovu kontrolu, tedy pokud bude například vytlačen jiným jezdcem, nebude to považováno jako přestupek proti pravidlům.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.