FIA znova upřesňuje a mění pravidla traťových limitů a dělá v nich nepořádek.
Traťové limity jsou jedním z nejdiskutovanějších témat poslední doby. V Rakousku byly nepříjemné obrubníky, v Anglii se mazaly časy a v Maďarsku nastupuje elektronický systém, který bude v kvalifikaci mazat časy automaticky. Jak to tedy bude vypadat?
Ve Velké Británii museli časy mazat komisaři, nyní svěří tento úkon zcela elektronice. Kontrolovat se budou jezdci v zatáčkách 4 a 11, v jiných se traťové limity nebudou kontrolovat, takže je jezdci mohou porušovat, jak jen chtějí. To je jedna z věcí, která je kritizována, jezdci mohou v některých zatáčkách získat výhodu, ale v jiných ne.
Od minulého závodu FIA změnila jednu podstatnou věc, referencí pro smazání času nebude přímo bílá čára, ale místo asi dvacet centimetrů za ní. Nejspíše se jedná o úpravu spojenou s elektronickými senzory. Tím pádem ale jezdci ani diváci nemusí poznat, zdali se pilot prohřešil.
V kvalifikaci se budou piloti trestat jednoduše, smaže se jim čas kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly za bílou čáru o 20 cm v zatáčkách 4 a 11.
V závodě budou po třech vyjetích mimo trať varovaní černobílou vlajkou, pokud budou v porušování traťových limitů pokračovat, dostanou trest průjezdu boxovou uličkou.
Pokud však výjezd mimo trať bude mimo jezdcovu kontrolu, tedy pokud bude například vytlačen jiným jezdcem, nebude to považováno jako přestupek proti pravidlům.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.