Jenson Button říká, že se díky náhlé ztrátě přilnavosti na Hungaroringu cítí jako "amatér" a situaci označuje jako "divnou".
Button po pátečním tréninku řekl, že jezdci v Maďarsku ztrácejí veškerou přilnavost ze svých gum, pokud na ně tlačí až moc tvrdě. Tato vlasnost pneumatik se dnes v Maďarsku postarala o několik roztočení jezdců během obou tréninků. Jak Button, tak i jeho týmový kolega, Fernando Alonso, se roztočili během 2. volného tréninku. Španěla jsme pak také mohli vidět, jak vyjel mimo trať.
Okruh byl před letošní GP přeasfaltován, což vede k situaci, kterou Button nazývá jako "velmi neobvyklou". Jezdec McLarenu připouští, že díky této situaci jsou některé věci velmi ošidné. "Jezdit na tomto okruhu je zábavné. Je zde trocha přilnavosti. Problémem ale je, že rozdíl mezi přilnavostí a nepřilnavostí je masivní, pokud vám to tedy malinko uklouzne, tak gumy najednou odejdou a vy ztratíte veškerou přilnavost, kterou jste měli."
"Cítíte se jako amatér snažící se dostat auto zpět, protože gumy náhle nefungují, když je až moc zatížíte. Je to velmi neobvyklé. Je těžké jet zde stylem, aby gumy fungovaly. Teď už je okruh pogumovanější, není to tak špatné, ale pokud gumám naložíte o malinko více, tak je to pryč.
Je to velice divné, protože necítíte, že to přichází. A když ani nejlepší jezdci na světě necítí, že to přichází, tak pak je to neobvyklé. Je to kombinace asfaltu a gum," zakončil Jenson Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.