HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Maďarsku dosáhl Nico Rosberg s Mercedesem, jeho týmový kolega Lewis Hamilton po 13 minutách havaroval. Nejblíže je úřadujícím šampionům Red Bull, jeho ztráta však dosahuje již téměř šest desetin. A Ferrari je na tom ještě hůře.
Odpolední trénink začal za slunečného počasí, po dopoledním nuceném odpočinku, kdy své vozy přenechali rezervním pilotům, si užili i Kevin Magnussen s Renaultem a Esteban Gutiérrez s Haasem.
Red Bull hodně upravoval vůz Verstappena, jemuž nasadil nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory (MGU-H i MGU-K). Maďarsko není náročné na pohonnou jednotku, přesto by tím Max mohl nějakou tisícinku k dobru získat.
Honda měla taktéž napilno, v Alonsově voze také vyměnila celou pohonnou jednotku poté, co v datech našla nějakou anomálii. Nenasadila ale žádné nové díly, pouze komponenty, které McLaren použil v Rakousku.
Piloti se ve 14 hod ihned dali do měřených kol: na čele se na chvíli ocitl Räikkönen (1:23,218), poté jej vystřídal Rosberg (1:21,961) - oba na měkkých pneumatikách.
Vettel si v rádiu stěžoval na synchronizaci své převodovky, že by další problém? V předchozích dvou závodech mu Ferrari měnilo převodovku třikrát, kvůli tomu byl pokaždé penalizován. Rosberg má na rozdíl od něj štěstí - ta, která se mu v Silverstone v závěru velké ceny porouchala, funguje.
Po 13 min Hamilton (1:21,960) o tisícinu překonal Rosberga, za ně se protlačily oba Red Bully - Ricciardo ztrácel 0,606 sekundy, Verstappen 0,892 s. Mimo se na chvíli ocitli Grosjean a Massa, na svůj Williams si stěžuje Bottas: "Něco je špatně se zadní částí, je velmi přetáčivá."
We're still under a RED FLAG here but Hamilton has managed to make it back to the pits #HungarianGP #FP2 pic.twitter.com/u7MGVLbiHk
— Formula 1 (@F1) July 22, 2016
Krátce nato nám zatuhlo, když Hamilton naboural do zdi v zatáčce č. 11. Nad vozem ztratil kontrolu při zatáčení na bílých čárách, přetížení při nárazu dosáhlo 12 G (u Ericssona v Silverstone pro zajímavost 37 G). Se svým Mercedesem se dokázal nejen stáhnout z trati, ale i dojet do boxů. Trénink byl přerušen červenými vlajkami kvůli opravě bariéry z pneumatik. Díky podélnému nárazu se jeho Mercedes nezdál být moc poškozený. Provoz byl obnoven v 14:22 h.
Po půl hodině nasadil Räikkönen super-měkké pneumatiky (1:22,058) a hned se dostal na třetí příčku se ztrátou desetiny na Hamiltona, který byl již mimo hru - naštěstí po návštěvě lékařského centra uvedl, že je zcela v pořádku. Sílu Mercedesu na této směsi předvedl Rosberg, když zajel kolo o 1,5 sekundy rychleji - 1:20,435 min.
Stále jsme zvědavi na to, jak rychlí budou na super-měkkých pneumatikách Red Bully a McLareny. Hülkenberg (1:22,449) se s Pérezem (1:22,653) po přezutí na ně dostali na pátou a šestou příčku. Dočkali jsme se až v polovině tréninku.
Ricciardo (1:21,030) se na nejměkčí směsi ihned posunul na druhou příčku za Rosberga, třetí Verstappen byl o 6 desetin pomalejší (1:21,770), což je zatím mírné zklamání - tak blízko Stříbrným šípům jako v Monaku zatím nejsou.
Mercedes udělal velký krok ve srovnání se soupeři minule v Silverstone, což stálo tak trochu stranou pozornosti (nebo se to přičítalo vlastnostem okruhu). Ferrari (Vettel 1:21,348) při simulaci kvalifikace ztrácí přes 9 desetin, což je hodně. Mezi super-měkkou a měkkou pneumatikou pozorujeme 1,4vteřinový rozdíl.
Grosjean si stěžuje na své brzdy: "Kluci, je tam problém s brzdami, problém s brzdami. Mám ho po krk." Bottas i Sainz jsou vyšetřováni za přejetí čáry při nájezdu do boxů. Velkou smůlu má ale Palmer - ráno ujel jen šest kol, teď pouze dvě a zase stojí.
Pracuje se opět na Alonsově voze, tentokrát McLaren Španělovi mění podlahu, kterou si poškodil výjezdem mimo trať. Solidní rychlost vozu potvrzuje Button sedmým místem (1:22,387). Po opravě se Fernandovi daří přeskočit svého týmového kolegu (1:22,328).
Po hodině dochází k incidentu v boxech mezi vozy Sauberu, který včera potvrdil záchranu prostřednictvím investiční skupiny Longbow Finance, a Force Indie. Švýcarský tým vypouští vůz těsně před své soupeře, ke kontaktu scházely centimetry.
18 min před koncem dostává Magnussen smyk při brzdění do 2. zatáčky, pomalu pokračuje. "Je vše OK, Keve?" táže se jej inženýr. "Myslím, že jo. Nevím, jestli nemám defekt," odpovídá zklamaně Dán.
Potom své Toro Rosso odstavil v 1. zatáčce Sainz: "Něco na zádi," komentuje svou poruchu mladý Španěl a komisaři jej zatlačují mimo trať. Na posledních 12 min se do hry konečně dostává Palmer.
Ostatní piloti se v závěru věnují závodním simulacím, proto se časy již nelepší. Ve skvělé formě je Mercedes, soupeři včetně Red Bullu a Ferrari si zatím mohou nechat na boj o vítězství zajít chuť. Rosberg bude díky havárii Hamiltona v mírné výhodě, dokáže ji využít ve svůj prospěch a dočká se v neděli dalšího vítězství?
#F1 #HungarianGP FP2 Best sectors vs. Fastest lap times: #Rosberg gained 0.35s in S1, #Hulkenberg would edge #Button pic.twitter.com/4znYlz4SLw
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 22, 2016Fotografie z prvních tréninků v Maďarsku najdete zde.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.