HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Maďarsku dosáhl Nico Rosberg s Mercedesem, jeho týmový kolega Lewis Hamilton po 13 minutách havaroval. Nejblíže je úřadujícím šampionům Red Bull, jeho ztráta však dosahuje již téměř šest desetin. A Ferrari je na tom ještě hůře.
Odpolední trénink začal za slunečného počasí, po dopoledním nuceném odpočinku, kdy své vozy přenechali rezervním pilotům, si užili i Kevin Magnussen s Renaultem a Esteban Gutiérrez s Haasem.
Red Bull hodně upravoval vůz Verstappena, jemuž nasadil nový spalovací motor, turbo i oba motorgenerátory (MGU-H i MGU-K). Maďarsko není náročné na pohonnou jednotku, přesto by tím Max mohl nějakou tisícinku k dobru získat.
Honda měla taktéž napilno, v Alonsově voze také vyměnila celou pohonnou jednotku poté, co v datech našla nějakou anomálii. Nenasadila ale žádné nové díly, pouze komponenty, které McLaren použil v Rakousku.
Piloti se ve 14 hod ihned dali do měřených kol: na čele se na chvíli ocitl Räikkönen (1:23,218), poté jej vystřídal Rosberg (1:21,961) - oba na měkkých pneumatikách.
Vettel si v rádiu stěžoval na synchronizaci své převodovky, že by další problém? V předchozích dvou závodech mu Ferrari měnilo převodovku třikrát, kvůli tomu byl pokaždé penalizován. Rosberg má na rozdíl od něj štěstí - ta, která se mu v Silverstone v závěru velké ceny porouchala, funguje.
Po 13 min Hamilton (1:21,960) o tisícinu překonal Rosberga, za ně se protlačily oba Red Bully - Ricciardo ztrácel 0,606 sekundy, Verstappen 0,892 s. Mimo se na chvíli ocitli Grosjean a Massa, na svůj Williams si stěžuje Bottas: "Něco je špatně se zadní částí, je velmi přetáčivá."
We're still under a RED FLAG here but Hamilton has managed to make it back to the pits #HungarianGP #FP2 pic.twitter.com/u7MGVLbiHk
— Formula 1 (@F1) July 22, 2016
Krátce nato nám zatuhlo, když Hamilton naboural do zdi v zatáčce č. 11. Nad vozem ztratil kontrolu při zatáčení na bílých čárách, přetížení při nárazu dosáhlo 12 G (u Ericssona v Silverstone pro zajímavost 37 G). Se svým Mercedesem se dokázal nejen stáhnout z trati, ale i dojet do boxů. Trénink byl přerušen červenými vlajkami kvůli opravě bariéry z pneumatik. Díky podélnému nárazu se jeho Mercedes nezdál být moc poškozený. Provoz byl obnoven v 14:22 h.
Po půl hodině nasadil Räikkönen super-měkké pneumatiky (1:22,058) a hned se dostal na třetí příčku se ztrátou desetiny na Hamiltona, který byl již mimo hru - naštěstí po návštěvě lékařského centra uvedl, že je zcela v pořádku. Sílu Mercedesu na této směsi předvedl Rosberg, když zajel kolo o 1,5 sekundy rychleji - 1:20,435 min.
Stále jsme zvědavi na to, jak rychlí budou na super-měkkých pneumatikách Red Bully a McLareny. Hülkenberg (1:22,449) se s Pérezem (1:22,653) po přezutí na ně dostali na pátou a šestou příčku. Dočkali jsme se až v polovině tréninku.
Ricciardo (1:21,030) se na nejměkčí směsi ihned posunul na druhou příčku za Rosberga, třetí Verstappen byl o 6 desetin pomalejší (1:21,770), což je zatím mírné zklamání - tak blízko Stříbrným šípům jako v Monaku zatím nejsou.
Mercedes udělal velký krok ve srovnání se soupeři minule v Silverstone, což stálo tak trochu stranou pozornosti (nebo se to přičítalo vlastnostem okruhu). Ferrari (Vettel 1:21,348) při simulaci kvalifikace ztrácí přes 9 desetin, což je hodně. Mezi super-měkkou a měkkou pneumatikou pozorujeme 1,4vteřinový rozdíl.
Grosjean si stěžuje na své brzdy: "Kluci, je tam problém s brzdami, problém s brzdami. Mám ho po krk." Bottas i Sainz jsou vyšetřováni za přejetí čáry při nájezdu do boxů. Velkou smůlu má ale Palmer - ráno ujel jen šest kol, teď pouze dvě a zase stojí.
Pracuje se opět na Alonsově voze, tentokrát McLaren Španělovi mění podlahu, kterou si poškodil výjezdem mimo trať. Solidní rychlost vozu potvrzuje Button sedmým místem (1:22,387). Po opravě se Fernandovi daří přeskočit svého týmového kolegu (1:22,328).
Po hodině dochází k incidentu v boxech mezi vozy Sauberu, který včera potvrdil záchranu prostřednictvím investiční skupiny Longbow Finance, a Force Indie. Švýcarský tým vypouští vůz těsně před své soupeře, ke kontaktu scházely centimetry.
18 min před koncem dostává Magnussen smyk při brzdění do 2. zatáčky, pomalu pokračuje. "Je vše OK, Keve?" táže se jej inženýr. "Myslím, že jo. Nevím, jestli nemám defekt," odpovídá zklamaně Dán.
Potom své Toro Rosso odstavil v 1. zatáčce Sainz: "Něco na zádi," komentuje svou poruchu mladý Španěl a komisaři jej zatlačují mimo trať. Na posledních 12 min se do hry konečně dostává Palmer.
Ostatní piloti se v závěru věnují závodním simulacím, proto se časy již nelepší. Ve skvělé formě je Mercedes, soupeři včetně Red Bullu a Ferrari si zatím mohou nechat na boj o vítězství zajít chuť. Rosberg bude díky havárii Hamiltona v mírné výhodě, dokáže ji využít ve svůj prospěch a dočká se v neděli dalšího vítězství?
#F1 #HungarianGP FP2 Best sectors vs. Fastest lap times: #Rosberg gained 0.35s in S1, #Hulkenberg would edge #Button pic.twitter.com/4znYlz4SLw
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 22, 2016Fotografie z prvních tréninků v Maďarsku najdete zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.