Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace (FIA) hlídat výjezdy mimo trať v Maďarsku elektronicky se mezi piloty setkalo se smíšenými reakcemi.
O výjezdech mimo dráhu se hodně hovořilo v Rakousku, kde byly namontovány větší žluté obrubníky, a poté i v Británii. Na Hungaroringu proto FIA nainstalovala do zatáček č. 4 a 11 nové dvojité obrubníky s čidly a odstranila umělou trávu, aby mohla snadno zjistit, kdo se všemi čtyřmi koly ocitne mimo trať.
Sebastianovi Vettelovi se tento přístup ale nelíbí: "FIA nese vinu za stavbu okruhů, kde je to rychlejší jezdit mimo trať než po ní. To je docela zklamání. Výsledkem je, že jste rychlejší, když vyjedete mimo dráhu, než když zůstanete na ní. Moc velký smysl to nedává, co?"
Daniil Kvjat se s ním shoduje: "Zkrátka tam dejte normální obrubník, pak žádný z těchto elektronických systémů nepotřebujete. Zdá se, že lidé, kteří se vydávají těmito směry, neví, co mají dělat. Teď máme nějaká čidla, možná budou fungovat správně, možná to všem pokazí. Osobně důvěřuji spíše svým očím než čidlům."
Podle Jolyona Palmera je to "lepší než nic," byl ale raději, "kdyby podél trati nasypali štěrk."
Podle Jensona Buttona jde o dobrý nápad, protože proti porušování limitů trati je třeba zakročit: "Je to dobré, líbí se mi to. Tak jak to je - všechny obrubníky jsou teď na všech okruzích celkem stejné, takže se přes ně snadno na výjezdu přejíždí. Potřebujeme něco, potřebujeme omezení, které nás tam při vyjíždění zastaví."
Lewisovi Hamiltonovi, jemuž bylo během kvalifikace v Silverstone jedno kolo kvůli opuštění dráhy smazáno, se nové řešení také zamlouvá: "Bude to pro ně jednoduší to vynucovat, protože momentálně v některých zatáčkách vyjíždět mimo můžeme. V Silverstone v zatáčce č. 7 můžete vyjet přímo mimo trať, žádný problém, což je výhodou, ale v zatáčce č. 9 to možné není. Tam to stejně není výhodou, když vyjedete mimo. Jde tedy o krok vpřed."
A Fernando Alonso tvrdí: "Je to dobré. Pak nespoléháme na komisaře nebo na TV, a jestli jste v tom okamžiku byli ve vysílání nebo ne. Je tam už ta technologie, takže je dobré, že ji využijeme. Ve Formuli 1 byste měli využívat všechno na maximum."
FIA tento víkend zkouší využít tuto technologii, aby zjistila, zda videozáběry, dle nichž se obvykle řídí, korespondují s tím, co budou hlásit čidla. Poté rozhodne, zda tento systém bude mít v F1 budoucnost.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.